wat is nou beste manier van toevoegen CO2 gas?


cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Berichten
473
Locatie
tegelen
Ik voeg nu al bijna 2 jaar co2 gas toe d.m.v een diffusser. Nu is mijn 2e diffuser inmiddels verstopt. Er komen maar op een plaats van het keramische oppervlakte bubbels en niet meer verdeelt over hele oppervlak van het keramische gedeelte.
Nu wil ik toch eens kijken voor iets anders. Ik lees dat een externe atomiser wel goed is, maar is dit ook het geval als je geen gebruik maakt van een spraybar?

Kortom hoe voegen jullie CO2 toe? En waarom zo?
 
maar mijn uitstroom kont in de bovenste laag uit d.m.v een pijpje. verlies ik dat niet meteen alle co2?
Nee, want deze word meegenomen en is al grotendeels opgelost in de ingaande waterstroom, eventueel ook op de inzuigslang te monteren, dan gaat het eerst door het filter heen voordat het de bak in gaat, ik neem aan dat je een externe filter hebt.
 
Ik gebruik nu weer de Dennerle flipper nadat ik een korte periode de inline van JBL heb gebruikt maar ik met deze minder resultaat zag dan met de flipper.
Ik heb de inline diffuser op de in en uitlaat gehad en in beide gevallen loste lang niet alle co2 op merkte ik.
 
Nee, want deze word meegenomen en is al grotendeels opgelost in de ingaande waterstroom, eventueel ook op de inzuigslang te monteren, dan gaat het eerst door het filter heen voordat het de bak in gaat, ik neem aan dat je een externe filter hebt.
ja idd een externe filter
 
Ik gebruik nu weer de Dennerle flipper nadat ik een korte periode de inline van JBL heb gebruikt maar ik met deze minder resultaat zag dan met de flipper.
Ik heb de inline diffuser op de in en uitlaat gehad en in beide gevallen loste lang niet alle co2 op merkte ik.
Hmmm:juggle:

ik lees op internet juist dat met een flipper de co2 slechter opgenomen wordt
 
Wat is de reden dat ze verstopt raken? Ik doe al ruim 3 jaar met mijn diffuser. Maar ik leg m wel elke 2 weken in een verdunt chloorbadje. Welk merk diffuser heb je en hoe groot is je bak en hoeveel CO2 voeg je dan toe?
 
Wat is de reden dat ze verstopt raken? Ik doe al ruim 3 jaar met mijn diffuser. Maar ik leg m wel elke 2 weken in een verdunt chloorbadje. Welk merk diffuser heb je en hoe groot is je bak en hoeveel CO2 voeg je dan toe?
hoe ze verstopt raken weet ik niet. ik heb er een van JBL. Maar het is gewoon zo dat er op een gegeven moment alleen maar een straaltje co2 uit komt
 
Das inderdaad niet zoals het zou moeten zijn.
Benieuwd welke oplossing er uiteindelijk gevonden zal worden Cone.
 
Zou ook een reactor aanraden, veel lager risico op mist en is best makkelijk in gebruik.
Ook je werkdruk kan dan lager blijven in veel gevallen
 

Terug
Bovenaan