Wat is jullie favoriete corydora en waarom?


Zoveel reacties had ik niet verwacht. Leuk! :D
 
Het is ook wel een favoriet vissoortje denk ik.
 
Tja,

Welke aquariaan houdt er nu niet van Corydora's :)
 
De Panda. Mijn favoriet. Heel leuk energiek visje waat ik uren naar kan kijken. Ik heb er nu 15 en er komen er nog een paar bij.
 
Ik wilde eigenlijk de eques, helemaal verliefd erop maar kon ze hier in de buurt nergens krijgen. Uiteindelijk voor 7 delphax gekozen, die ik ga uitbreiden tot 9. Ook deze zijn niet makkelijk te krijgen, kom ik nu achter. Is wildvang. Zijn best schuw maar als je stil voor het aquarium gaat zitten, komen ze weer naar voren. Hebben prachtige vleugelvormige buikvinnen.
heb ook 3 sterbai, wat ik ook ga uitbreiden tot 9 (waren de laatste) deze laten zich nog weinig zien, ik denk omdat ze met te weinig zijn. Hebben wel een mooi contrast qua kleur samen met de delphax.

In mijn 100L bak komt een 8tal pandas. Dit vind ik de leukste kleiner blijvende corydorassoort
 
Ik heb sinds kort 10 Corydoras sp. (Cw010) gold stripe, deze zijn zooo mooi!
Echter heb ik ze wel jong ingekocht en moeten ze nog op kleur komen (zijn nu nog een beetje gelig van kleur), maar de grootste van het stel begint al goud te worden.

Heb eerder ook Corydoras Panda gehad in een ander aquarium, maar vind de Gold Stripe die ik nu heb toch veel leuker en actiever qua gedrag.

Ik krijg ze alleen niet mooi op de foto, alleen de kleinste. Zijn zo bewegelijk dat bijna alle foto's mislukken. Dus nu maar even foto van internet af geplukt:

386311_0_82_corydoras_1.jpg


535611_0_82_corydoras_2.jpg
 
De black venezuela. Ik weet wel dat het geen officiĆÆĀæĀ½le soort is ;)

Sinds ik die in het echt heb zien zwemmen ben ik er helemaal verliefd op! En ik heb ze ook in de bak zitten. Binnenkort ga ik de groep nog iets uitbreiden.
 
@Max_Aquarium,

Die zijn idd echt wel bling-bling. Mooi.

Komen deze ook voor in het wild? Of is het een 'gekweekte' kleur?
 
blablabla zei:
Dat zijn inderdaad ook mijn gedachten. In de loop van de tijd heb ik van alles geprobeerd. Ik had eerst 3 pandas en 4 aeneus. Schuw. Dus toen had ik de aeneus en pandas aangevuld tot 7. Nog steeds schuw. Toen heb ik later de inrichting veranderd. Dichte beplanting aan de achter- en zijkant, vooraan een open stuk. Schuw. Toen heb ik hout gekocht in de vorm van een soort bruggetje, zodat ze (meer) schaduw hadden. Schuw. Toen was ik door mijn ideeĆÆĀæĀ½n heen. Ik vermoed dat de "nieuwe" vissen schuw zijn gemaakt door de vissen die het al waren. Waarom het nooit is goedgekomen weet ik nier, maar dat zal ook liggen aan het feit dat de bak op een slaapkamer stond.
Hoopgevend dit!


Ik had 7x SP. C048 Wildvang
Enkel te zien met etenstijd als je niet, maar dan ook echt NIET beweegt.
Gisteren aangevuld met 5 stuks Aeneus Albino.
Deze zijn gekweekt en ik heb hoop dat die niet schuw zijn.

Voorlopig vraag ik me enkel af of die wel 's stilzitten. Wat een druktemakertjes :)
 
jessicapilon zei:
Het is ook wel een favoriet vissoortje denk ik.
Even mieren neuken ;) Corydoras is een geslacht en geen soort. ;)
 
Ik heb in 2 bakken 3 verschillende soorten Corydora.

Corydoras panda (7x)
Corydoras rabouti (5x)
Corydoras leucomelas (5x)

Laatstgenoemde heb ik sinds gisteren pas en ze zijn nog erg klein.
De rabouti's zijn best wel bakbeesten voor Corydora begrippen.
De panda is qua gedrag verreweg het leukst in zijn soort. Erg sociale en soms brutale diertjes.

Gr Robin
 
@ Coulibaly : Voor zover ik weet een gekweekte kleur; het is een nieuwe soort Corydoras die ze nog niet heel veel verkopen.
 
Ik heb ze zelf niet maar ik vind de cory Adolfoi erg mooi om te zien.

Ik ben wel dol op mijn panda's en sterbai's! Moeilijk hoor!
 
Max_Aquarium zei:
Ik heb sinds kort 10 Corydoras sp. (Cw010) gold stripe, deze zijn zooo mooi!
Echter heb ik ze wel jong ingekocht en moeten ze nog op kleur komen (zijn nu nog een beetje gelig van kleur), maar de grootste van het stel begint al goud te worden.

Heb eerder ook Corydoras Panda gehad in een ander aquarium, maar vind de Gold Stripe die ik nu heb toch veel leuker en actiever qua gedrag.

Ik krijg ze alleen niet mooi op de foto, alleen de kleinste. Zijn zo bewegelijk dat bijna alle foto's mislukken. Dus nu maar even foto van internet af geplukt:

386311_0_82_corydoras_1.jpg


535611_0_82_corydoras_2.jpg

Mooi !
 
Ik heb verschillende soorten door elkaar zitten maar daarvan vind ik de simillis toch de leukste. Vind ze mooi van kleur en ze hebben een super schattig kopje....
 
qua kleur, en lichaamsbouw is volgens mij, een mooie hoog gebouwde corydoras concolor erg mooi, maar ook een eqeus, weitzmani of robineae vindt ik een mooi uiterlijk hebben.
ik heb zelf de volgende soorten gehad

corydoras eqeus
corydoras metae
corydoras schwartzii
corydoras aeneus
corydoras paleatus
corydoras duplicareus
corydoras panda
corydoras met masker en stippels-> waarschijnlijk delphax, of ambiacus
corydoras trilineatus
corydoras julii
corydoras elegans
corydoras concolor
corydoras met een masker, donkere rugvin en vlekken in de staart -> waarschijnlijk condiscipulus
 
Wij hebben 10 Sterbai's rondzwerven. Hele leuke diertjes.
 
Ik zie niemand met corydoras venezuela orange. Iemand hier ervaring mee? Een van de kleurrijkste.
 
Ze heten trouwens Corydoras Venezuelanus zonder het woord orange. Mijn favorieten momenteel, CW111, C123 en de Boesemani.
 
Ik vind zelf de Sterbai erg mooi om te zien.

Ik had vroeger die Corydoras Davidsandsi, leuk gedrag, mooi om te zien en wat ik leuk vond was dat de individuen wat meer uit elkaar te houden zijn. Ze werden ook erg oud.

74E7E162-9114-4367-876E-B781AAA0EF2B.jpeg
 

Terug
Bovenaan