Wat is het


Jeffrey98

Active member
Lid geworden
13 december 2016
Berichten
40
Leeftijd
26
Ik zit in de opstartfasen met me bak.
Nu zag ik dat er een soort kleine draadjes in me bak zitten,dit heb ik nog nooit gehad en heb het ook nog nooit gezien.
Het lijkt een beetje op draden van een spinnenweb echt heel dun.
Wat is dit en wat kan ik er tegen doen?

20161228_160535.jpg


20161228_160522.jpg


20161228_160529.jpg
 
Wacht een dagje of 2 af want het kan vanzelf weggaan ivm opstartfase. Doe er nog geen vissen in want nu kan je nog problemen voorkomen. Zoek op over draadalg en of de symptomen hetzelfde zijn.
 
Heb het er indd nog in laten zitten.
Vissen komen er zeker nog niet in hoor haha wil eerst alles op orde hebben.
Draadalg is het ook niet echt gaat het wel heel snel voor (gister nog niks) en uit de draadjes takken ook weer draadjes af heel moeilijk om uit te leggen.
 
Heb je een duidelijke foto ? Maar als ik jou was zou ik een poosje wachten en gewoon weghalen met je hand zoveel mogelijk
 
Deze zijn met een houten saté-pen makkelijk weg te halen, even ronddraaien en verwijderen, maar dat is "gewone" alg in de opstart fase.
 
Heb 3 foto's geupload krijg ze alleen niet groter vanaf me telefoon kan je die wel zien?
20161228_160535.jpg

Het is een beetje doorzichtbaar spul ook.
 
Zoals ton hagersaats al zei, gewone alg. Ik persoonlijk zou er niks mee doen behalve weghalen met satéprikkertje ofzoiets
 
Deze zijn met een houten saté-pen makkelijk weg te halen, even ronddraaien en verwijderen, maar dat is "gewone" alg in de opstart fase.

Dankje dan haal ik het eruit heb dit nog nooit gehad na ongeveer 6 bakken misschien geluk gehad altijd haha .
 
Veelal is het een "tijdelijk" Co2 tekort, maar als je planten gaan groeien en dit voldoende aanmaken is het vaak weer voorbij.
 
Is overigens absoluut GEEN alg maar gewone schimmeldraden...ofwel mycelium, schimmel groeit nu eenmaal zo en meestal geheel ondergronds, zie je nooit niks van.
Heel soms, groeit die in het water en de factoren voedsel, zuurstof en warmte laten de schimmel dan explosief groeien. Zodra er sporen ( zaadjes) zijn gevormd, sterft de schimmel ook weer razendsnel af. Is een heel normale natuurlijke gebeurtenis. Zonder schimmels zouden wij niet overleven kunnen!
 
Is overigens absoluut GEEN alg maar gewone schimmeldraden...ofwel mycelium, schimmel groeit nu eenmaal zo en meestal geheel ondergronds, zie je nooit niks van.
Heel soms, groeit die in het water en de factoren voedsel, zuurstof en warmte laten de schimmel dan explosief groeien. Zodra er sporen ( zaadjes) zijn gevormd, sterft de schimmel ook weer razendsnel af. Is een heel normale natuurlijke gebeurtenis. Zonder schimmels zouden wij niet overleven kunnen!

Bedankt zoals ik al zei was het inderdaad de dag erna al weg.
Dus eigenlijk is het gewoon een teken van een goed draaiende gezonde bak?
 
Nou nee, de schimmel die jij ziet, is eigenlijk een soort die "op het land" leeft, maar doordat jij hem in warm water brengt. "denkt" dat hij in de schimmelhemel terecht is gekomen, en de schimmel groeit zichzelf letterlijk dood!
 
Nou nee, de schimmel die jij ziet, is eigenlijk een soort die "op het land" leeft, maar doordat jij hem in warm water brengt. "denkt" dat hij in de schimmelhemel terecht is gekomen, en de schimmel groeit zichzelf letterlijk dood!
'Schimmelhemel':D geweldige uitleg! :D:D
 

Terug
Bovenaan