Wat is het verschil tussen deze 2?


R

RonG

Guest
Had een half jaar geleden een paar van deze leuke visjes in mijn bak gedaan.
Zijn echt super leuke visjes die alles schoon maken, en ga jij schoonmaken komen ze op je hand zitten.
Nu heb ik er 10 bij laten bestellen en dacht ff kijken wat ze ook al weer koste, en toen schrok ik nogal met verhalen over visjes met prijzen in de 3 getallen. Neem aan dat het een kweekvorm is die ik dan heb?
Betaal max € 5,- per stuk, dat is echter aardig goedkoop zo te zien afijn dit is het visje in mijn bak:


en hier een heel verhaal dat ze zo zeldzaam zijn:
http://studiokwaak.blogspot.com/2012/04/panda-loach-protomyzon-pachychilus.html
https://www.visaquarium.nl/vis/panda-modderkruipers-aquarium-vissen
 
Ik zie ze de afgelopen jaren steeds vaker, dus met meer aanbod is de prijs omlaag gegaan, lijkt me. Rond de 12.50 zie ik ze ook regelmatig.
 
Neem aan dat het een kweekvorm is die ik dan heb?

Heb nog nooit van een kweekvorm gehoord en volgens mij zijn ze allemaal wildvang.
de kleur veranderd wel naarmate ze ouder worden van zwart wit naar de kleur die jij hebt
 
Het is een groepsdier dus wil zeggen minstens 5 stuks das €400 voor 5 visjes van max 3 cm :eek::stom:
 
Ja maar ze kosten nu nog maar rond de 12,50 p.st;)
 


Zoek en gij zult vinden staat niet in de Belgische bijbel volgens mij! ;)

https://www.chrisgarnalenshop.nl/Dwerg-vissen.html

Nu ik alles nog eens lees zie ik dat JohnP ook al een link van een webshop geplaatst heeft...
Na een paar maanden zien ze er heel anders uit hoor en lijken ze weinig meer op de jongere versie.

Is trouwens een artikel uit 2012 Ron en ze zijn inmiddels goed(koper) verkrijgbaar.
 
Zoek en gij zult vinden staat niet in de Belgische bijbel volgens mij! ;)

https://www.chrisgarnalenshop.nl/Dwerg-vissen.html

Nu ik alles nog eens lees zie ik dat JohnP ook al een link van een webshop geplaatst heeft...
Na een paar maanden zien ze er heel anders uit hoor en lijken ze weinig meer op de jongere versie.

Is trouwens een artikel uit 2012 Ron en ze zijn inmiddels goed(koper) verkrijgbaar.
Het is niet dat ik het niet vind maar ik heb het graag aan de laagst mogelijk prijs en een heel forum weten veel meer dan iemand alleen ;)
 
Het is niet dat ik het niet vind maar ik heb het graag aan de laagst mogelijk prijs en een heel forum weten veel meer dan iemand alleen ;)

Iedereen moet zoeken hoor of denk je dat ze dat allemaal zo uit hun bolleke weten?! :D

Zo zien ze er nu bij mij uit,

20180521_23111goby.jpg
 
Laatst bewerkt:
Niemand weet het zo uit het bolleke maar een nee heb je en een ja kun je krijgen.
 
en google kan je gebruiken :p
En toch blijf ik er bij dat er altijd wel andere dingen zijn die een ander weet en mits ze een link ofzo (willen)geven zonder meer je daar wel voordeel mee doet.:p
 
en ik denk als je voldoende wil investeren in het reeds genoemde zoekt, dat je ook zal vinden, ongeacht wat een ander zegt. Sterker, ik denk dat het heel vaak lukt om nog meer of betere deals te vinden bij voldoende zoeken..........

Maar hier zit denk ik een heel groot en wezenlijk verschil in grondhouding, en ik vind het persoonlijk gewoon moeilijk te begrijpen dat het makkelijker lijkt om een vraag op het forum in te typen, terwijl die ook in Google gezet had kunnen worden.

Maar ik zal hier verder niet op ingaan, dat dient het forum niet en daarmee helpen we elkaar ook niet

:sorry::stop::thumbs:
 
De officiële naam is overigens gewijzigd naar Yaoshania pachychilus...

@Seabait Zou ik jouw foto mogen gebruiken voor onze database? Als je meer foto's hebt zijn die van harte welkom!
 
De officiële naam is overigens gewijzigd naar Yaoshania pachychilus...

@Seabait Zou ik jouw foto mogen gebruiken voor onze database? Als je meer foto's hebt zijn die van harte welkom!


Ja natuurlijk mag dat!
Zal er nog wat naar je sturen.
 
Oke, dus die hele tank maar leeg kopen als ik ze voor € 5,- kan kopen? Heb ze daar de vorige keer ook voor gekregen € 5,- pst.
Heb ze nu speciaal mee laten bestellen, ze hebben altijd wat anders en super goedkoop.
Helaas door eigen stomigheden zijn er een paar dood en wil er weer een groepje van maken.
Ik had idd ook 1 grotere die veel meer zwart had, rest is gestreept, zitten vooral in die dragon rock, is een prima plekje voor ze waar de rest niet in komt.
 
Voor 5 euro is echt een koopje idd
Die foto in je beginpost is toch wel van een half jaar geleden dan neem ik aan?
 
Ja langer zelfs, geef ze nu zelfs airco :thumbs:
 
20180521_23111goby-jpg.jpg

Das een mooie visje John :smitten::D
 

Terug
Bovenaan