Wat is het verschil in karakter/gedrag bij deze vissen?


F

Fishy303

Guest
Wat is het verschil in karakter/gedrag bij onderstaand genoemde vissen?

- Rode Minor

- Rode Fantoomzalm

- Roze tetra / Sikkeltetra


Welke zou je het beste kunnen kiezen als je een gezelschapsbak hebt?

Maar bij de ene soort lees ik dat ze graag vinnenbijten, bij de andere soort lees ik dat ze vervelend kunnen doen naar andere vissen/medebewoners.
Of het zijn hele schuwe vissen,.....

Als ze aan onderstaand lijstje zouden moeten voldoen,.. welke kun je het beste kiezen?
Er vanuit gaande dat het aquarium goed beplant is en geen super felle verlichting.

- Vredelievende soort

- Niet schuw

- Moet in een gezelschapsbak kunnen ( met grotere vissen)
 
De fantoomzalmpjes zijn heel rustig en vredige vissen, best in een groepje houden, zeker niet schuw en past bij grotere vissen mits hij ze niet opeet.
 
Apisto zei:
De fantoomzalmpjes zijn heel rustig en vredige vissen, best in een groepje houden, zeker niet schuw en past bij grotere vissen mits hij ze niet opeet.

Dus ook bij vissen die lange vinnen of voelsprieten hebben?

Hoe zouden ze reageren op Rouwtetra's?

Wil namelijk niet dat ze elkaar op gaan jagen of elkaar de vinnen kapot bijten ofzo.


Het zijn makkelijke eters, die Fantoomzalmpjes?
Of zijn ze kieskeurig?

Als ik ze samen met de Rouwtetra zou houden ( 2 soorten groeps/scholen-vissen samen dus), hoeveel Fantoomzalmpjes zou ik dan moeten nemen?

Wat is de beste verhouding qua man/vrouw?
Is het geslachtsonderscheid goed te zien, ook als ze jong zijn?
 
Ik zou de twee s cholenvissen niet combineren, wordt onrustig vooe jou en de vissen. Fantoomzalmpjes zijn prachtige groepsvisjes (echt scholen doen ze niet zo snel)

ik zou als je bijvoorbeeld 15 stuks neemt, half om half of 5 man om 10 vrouwen nemen, sowieso 3 mannen omdat ze flink tegen elkaar kunnen pronken (ontzettend mooi om te zien).

Geslachtsonderscheid is al vrij snel te zien, mannetjes zijn meer zwart waar vrouwtjes vaak roder zijn, en de mannetjes krijgen ook veel langere vinnen dan vrouwtjes (vooral de rugvin zeg maar)
 
Maar zou de combi Fantoomzalm en Rouwtetra wel samen gaan in een goed beplant aquarium?
 

Terug
Bovenaan