Wat is het, eitjes? Wormen? Gelei met witte bolletjes


Ja ik denk ook dat het eitjes van slakken zijn. Platy's en guppen leggen in ieder geval geen eieren
 
Oooh ja en sommige slakken planten zich in razend tempo voort. In een mum van tijd kan je hele bak vol zitten. Dus als je nog meer eitjes ontdekt zou je beter wat weg kunnen halen
 
Ik ben benieuwd van welke soort slakken dit zijn, mocht hij slakken hebben.
Wellicht appelslakken?
 
appelslakken leggen eieren boven water dus ik zou eerder uitgaan van posthoornslakjes ofzo...
Daarbij zien eieren van appelslakken er niet doorzichtig en drillerig uit maar eerder geel/roze achtig met een hardere laag.. het komt op mij over als een soort kalk achtige substantie..
 
nonnepot zei:
appelslakken leggen eieren boven water dus ik zou eerder uitgaan van posthoornslakjes ofzo...
Daarbij zien eieren van appelslakken er niet doorzichtig en drillerig uit maar eerder geel/roze achtig met een hardere laag.. het komt op mij over als een soort kalk achtige substantie..
We weten eigen nog niks over - of hij slakken heeft, zoja welke - zonee, hoelang zit het er al. Maar kalk is niet rondig, zoals de foto's, toch?
 
Overigens, de slakken zitten er ongeveer een kleine 2 weken.
 
@Polarbear
Ts geeft aan witte puntjes in geleiachtig spul te hebben in zijn aquarium, op de foto is duidelijk te zien dat het onder water is.
Je geeft eerder aan wellicht appelslakken? dat zijn het dus niet want die leggen hun eieren boven de waterspiegel.
Verder geeft Ts niet aan dat er slakken in het aquarium zitten, dus gaan we daar in eerste instantie niet aan.
Maar posthoornslakjes komen geregeld mee met planten e.d.

7Ph3JW_YhhxBlYXaOPHSCFdWbY89OfsP.jpeg


Deze foto komt van een ander topic hier op het aquaforum... daar wordt gedacht aan Marisa cornuarietis (de grote posthoornslak)
Ik vind de eieren verdacht veel lijken op die van de foto's van ts
 
Je kan het proberen met anatoma helena (slak etende slak)
En anders een slakkenval maken...
Hier zijn voldoende handleidingen voor op het forum.

Het zijn inderdaad posthoornslakjes.. of die ook de grote soort is waar ik eerder naar verwees.. geen idee

succes!
 
Heb er 1 meegenomen maar de dierenwinkel. Posthoornslakjes inderdaad. Heel erg bedankt voor jullie super goede hulp en uitleg! Ik waardeer het heel erg!
 

Terug
Bovenaan