Wat is er mis?


S

SpecialEdition

Guest
Wij hebben de volgende plant;

RbumsHuNhVTFyNorb98nLCBYU_liA2j3.jpeg


Heel leuk en mooi plantje maar hij komt elke keer na een paar dagen boven drijven.
De uiteindes zijn dan moes..
 
Ik ken het plantje niet maar het stuk steel wat in de bodem staat gaat dus rotten in de bodem waardoor het week wordt en daardoor loslaat waardoor de plant omhoog komt.
Als het goed is moeten de steeltjes wortels gaan vormen maar dit duurt ff dus zou ze wat dieper stoppen waardoor het net wat meer tijd heeft allemaal.
 
Nou inderdaad
En ik weet niet of je dit hebt gedaan, maar net onder de blaadjes afknippen of snijden en dan de onderste blaadjes er af halen, in dat stukje waar normaal de blaadjes zitten komen wortels. Als je de blaadjes er niet af haalt gaat dat rotten/verslijmen.
 
Dank je wel voor de reacties!
Gaan we ze afknippen net onder het blad en die blaadjes eraf halen.
En nog dieper in het grind hopelijk komen er dan snel worteltjes!
 
En niet. een siporax over het steeltje doen,over de onderste blaadjes ook.
Zinkt het vanzelf naar beneden.
En gaat dan luchtwortels geven.
 
Ik prop de plantjes gewoon een goed stukje in de bodem. Met een luchtige bodem en planten die je iedere week moet toppen kan dat prima. Ik haal overigens alleen de bladeren van stengels als de plant niet snel genoeg groeit om binnen een week getopt te moeten worden.
 
Bij mij lukt deze plant ook niet. Al meerdere keren geprobeerd maar ze maken gewoon geen worteltjes en er blijft uiteindelijk een armetierig, snotterig stengeltje over.
 

Terug
Bovenaan