Wat is er aan de hand met mijn Neon tetra's?

ik wil weer gewoon beginnen met 25% water verversen per week en dat standaard aanhouden.

Na kuur bactopur NO2 en NH3 meten en verversen naar aanleiding van meting. Bactopur dood ziekte bacterieen maar geeft ook even gedoe met je andere nodige bacterieen. Hoewel dit bij jou wellicht anders is omdat je tijdens de kuur ververst heb en de lichten aan heb gelaten. vrijdag erin en zondag eruit is ook niet de volle 3 dagen dus wellicht loopt het anders. Zou wel goed de vissen in de gaten houden en kijken of de staarten weer aangroeien en ze weer gezond worden.
 
Vandaag 14 november 2018 start ik met een nieuwe kuur van Sera Baktopur direct.
Omdat ik vermoed dat mijn vinrot en buikwaterzucht nog niet helemaal weg is.

Dus 2 tabletten erin en een luchtpompje erin.

Hoeveel dagen is aan te raden?
ik heb 15 neon tetra's nu in mijn bak + vele ancistrus.
 
Drie dagen staat ervoor toch, dan is de antibiotica? uitgewerkt en moet je water verversen om de afvalstoffen te verwijderen
 
Heb je nu het licht uitgelaten? De vorige kuur zal door het licht niet volop zijn werk hebben gedaan. Volgens mij had je die ook 24 uur te vroeg eruit gehaald. Bactopur kan je lange tijd erin houden. Bacterieel moeilijk bestrijden dus beter in 1 keer goed want anders komt het telkens weer terug.

woensdag 12 uur kuur erin is dan zaterdag na 12 uur 3 dagen. Helft verversen en nogmaals 3 x 24 uur. Dus zaterdag 13.00 uur nieuwe kuur erin dan dinsdag na 13.00 uur klaar.

Net zolang tot je zie dat het stilstaat of beter nog geneest. stukjes staart groeien aan. Witte randen weg.

Als het middel zijn werk goed heeft gedaan met je moet je verschil zien in je waterwaardens omdat het ook de nodige bacterieen dood. Dit zal per aquarium verschillen omdat hier meer factoren van invloed zijn maar logischerwijs moet je wat meten tenminste een verhoging van NO2.
 
vandaag 17 november 2018.
50% water ververst en 1 tablet toegevoegd.
met de lichten uit en de luchtpomp er nog steeds in.
 
vandaag 19 november 2018.
ik ga water verversen 25% en daarna op woensdag nog een keer 50%.
vrijdag ook 50% verversen en over kool filteren.
 
Gisteren 50 liter water ververst.
Morgen nog een keer 50% verversen en dan de koolspons erin.
Van vinrot is nu geen sprake meer gelukkig.
 
Terug
Bovenaan