Wat is een goed merk aquarium


jacqueline

Well-known member
Lid geworden
31 oktober 2005
Berichten
3,002
Locatie
hoofddorp
Ik denk eraan een nieuw aquarium te kopen van 120 cm breed 300 liter Wat is een goed aquarium met goede verlichting. Heb nu een juwel maar vind de afwerking matig.
 
Prettig geprijsd die Eheim zeg:brk:brk. Zou ik zelf liever denk ik de Aquatlantis van 1.20 nemen (Fusion)
 
Eheim! Het duurste merk maar de kwaliteit is onovertroffen. Ik heb zelf een Eheim bak, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad

Aan de volgende twee kun je dan in jou geval denken: https://petsplace.nl/eheim-aquariumset-incpiria-300-l-aquaria-4010251118504-pps.html en https://petsplace.nl/eheim-aquariumset-incpiria-400-l-aquaria-4010251118528-pps.html
Botia ziet er heel mooi uit. Ik zie schuifladen boven in. Vraag mij af of dit stevig is. Mijn kat ligt altijd op het aquarium. Dus de deksel moet stevig zijn.
 
Ik denk eraan een nieuw aquarium te kopen van 120 cm breed 300 liter Wat is een goed aquarium met goede verlichting. Heb nu een juwel maar vind de afwerking matig.
Ben benieuwd wat je matig vind aan de afwerking van de juwel bak op zich zelf of kast
Let wel de genoemde merken Aquatlantis Eheim zitten in een heel ander segment van de markt is eigenlijk een beetje appels en peren vergelijken.
 
Botia ziet er heel mooi uit. Ik zie schuifladen boven in. Vraag mij af of dit stevig is. Mijn kat ligt altijd op het aquarium. Dus de deksel moet stevig zijn.
Die laden zijn van dik zwart glas. Dus zeer stevig.
 
Ik heb voorheen twee keer een Juwel gehad, nu een Aquatlantis Fusion (120)
De bak bevalt me heel erg goed! Wat me opvalt is dat er amper sprake is van verdamping (kalkrand bij de waterlijn nog nooit hoeven te verwijderen in dik 1.5 jaar.

Ik kan niet vergelijken met de Eheim, maar de Fusion is erg degelijk gebouwd, ook volste vertrouwens in de kitnaden en trekstrip.
 
Ben benieuwd wat je matig vind aan de afwerking van de juwel bak op zich zelf of kast
Let wel de genoemde merken Aquatlantis Eheim zitten in een heel ander segment van de markt is eigenlijk een beetje appels en peren vergelijken.
De deksels breken snel de pomp is elk jaar aan vervanging toe. Uiteraard heeft alles een prijskaartje.
 
De deksels breken snel de pomp is elk jaar aan vervanging toe. Uiteraard heeft alles een prijskaartje.
Tja is denk ik net hoe je er mee omgaat de oudste die ik hier heb staan is 14 jaar oud een rio 400 en daar zijn de kleppen nog origineel :Dk wel de lichtbak eens vervangen maar dat had niets met de balk op zich te maken meer de elektronica en buis houders
wat de pompen betreft ook nooit geen last Maar als je deze te zwaar belast ivb vervuiling dan kan het
En trouwens een lichtkap is geen poesen slaapplaats hoe leuk het gezicht ook is daar zijn ze niet op berekend en trouwens al die haren :juggle::Dk:Dk
 
Ik denk ook dat het aan je financien ligt wat wel of niet kan. Er zijn diverse goede bakken maar ja het moet wel binnen je budget passen. Ook voor de wat smallere beurs heb je best goede bakken.
 
Tja is denk ik net hoe je er mee omgaat de oudste die ik hier heb staan is 14 jaar oud een rio 400 en daar zijn de kleppen nog origineel :Dk wel de lichtbak eens vervangen maar dat had niets met de balk op zich te maken meer de elektronica en buis houders
wat de pompen betreft ook nooit geen last Maar als je deze te zwaar belast ivb vervuiling dan kan het
En trouwens een lichtkap is geen poesen slaapplaats hoe leuk het gezicht ook is daar zijn ze niet op berekend en trouwens al die haren :juggle::Dk:Dk
Nou ja, wanneer je zo'n ding gebruikt kan er zelfs een dikke poes op je bak gaan liggen, bovendien hangen er bij mij ook nog 3 ledbalken van JMB aan:

https://www.aquariumcomputer.com/products/ghl-illumination/aluprofile-3/
 
Het is gelukt. Het is de aqualantis 120x50 geworden. White wash. Er was bij onze dierenwinkel een actie 2 ledcontrollers er gratis bij. Hiermee kun je de ledverlichting sturen. Ook een juwel achterwand en mooi zacht grijzig gritt speciaal voor de corrydorassen. Wordt na kerst geleverd. Mooi verjaardag kado van mijn man gekregen.

IMG_20181217_130251.jpg
 
Het is gelukt. Het is de aqualantis 120x50 geworden. White wash. Er was bij onze dierenwinkel een actie 2 ledcontrollers er gratis bij. Hiermee kun je de ledverlichting sturen. Ook een juwel achterwand en mooi zacht grijzig gritt speciaal voor de corrydorassen. Wordt na kerst geleverd. Mooi verjaardag kado van mijn man gekregen.

Bekijk bijlage 264374
Netjes Jij gaat het nog druk krijgen voor tijdens en na de kerst:engel::Dk:Dk
Zijn mooie bakken :thumbs:
 
Netjes Jij gaat het nog druk krijgen voor tijdens en na de kerst:engel::Dk:Dk
Zijn mooie bakken :thumbs:

Het wordt na kerst geleverd. :brkDan heb ik alle tijd. Eerst achterwand erin en goed drogen. Dan alles overzetten en de vissen erin. Ik ga mijn jbl buitenfilter gebruiken. Twijfel nog of ik het binnen filter ga plaatsen. Al is het maar voor zweef vuil.
 
Het is gelukt. Het is de aqualantis 120x50 geworden. White wash. Er was bij onze dierenwinkel een actie 2 ledcontrollers er gratis bij. Hiermee kun je de ledverlichting sturen. Ook een juwel achterwand en mooi zacht grijzig gritt speciaal voor de corrydorassen. Wordt na kerst geleverd. Mooi verjaardag kado van mijn man gekregen.

Bekijk bijlage 264374
Een mooie bak, Jacqueline, veel succes ermee!
 
Persoonlijk vindt ik dat best veel licht en zover ik mij herinner brandt dat ook niet op volle sterkte bij Marcel.
 
Dimmen zal wel nodig zijn denk ik...

Ik heb de Elegance, volgens mij voorloper van de fusion. LED zijn dezelfde balken en met 1 is het al een bak licht in 40cm diepte.

De 2e balk voor die 10 cm extra is wellicht een beetje overkill, zelfs met 10cm extra hoogte
 

Terug
Bovenaan