Wat is een geschikte bak voor een Betta


LeentjeVis

Well-known member
Lid geworden
3 december 2019
Berichten
63
Leeftijd
44
Hallo aquarium liefhebbers
jullie hebben me al goed geholpen met me vorig vraag maar toch zou ik het graag willen weten wat nu een goed geschikte aquarium bak voor een Betta is.
Hij is alleen en er komen geen vrouwtjes of iets bij hoog uit corydoras voor de bodem.
Wie oh wie kan me helpen. Zie door de bomen het bos niet meer. De een zegt max 20cm diep de ander iets minder of juist meer.
Me oog is gevallen op een bak van 46 cm lengte bij 30 diep en hoog 40.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prima voor een betta.

Voor een groepje corydora wellicht aan de kleine kant, maar als je een dwerg corydora pakt zie ik daar ook niet zo'n probleem in.
 
Die bak is voldoende voor een betta.
 
Prima voor een betta.

Voor een groepje corydora wellicht aan de kleine kant, maar als je een dwerg corydora pakt zie ik daar ook niet zo'n probleem in.
Niet helemaal mee eens, de dwergcorydoras pygmaeus is een enorme zwemmer die echt de ruimte nodig heeft omdatie anders verpietert, de dwergcorydoras habrosus daarentegen kan wel dat is geen actieve zwemmer
 
Bedankt. Dan gaan we deze bak aanschaffen.
maar hoe hoog moet het water staan?
Weet iemand dat?
20 cm vanaf het zand of grond want daar kom ik zelf niet helemaal uit
 
Niet helemaal mee eens, de dwergcorydoras pygmaeus is een enorme zwemmer die echt de ruimte nodig heeft omdatie anders verpietert, de dwergcorydoras habrosus daarentegen kan wel dat is geen actieve zwemmer
Deze Corydoras habrosus heb ik inderdaad op het oog
 
Bedankt. Dan gaan we deze bak aanschaffen.
maar hoe hoog moet het water staan?
Weet iemand dat?
20 cm vanaf het zand of grond want daar kom ik zelf niet helemaal uit
Ik zou hem gewoon vullen hoor.
 
Wel tot een vaste hoogte, anders krijg je allerlei lelijke kalkaanslag
 

Terug
Bovenaan