Wat is een dwerg plecostomus


kouwtje

Well-known member
Lid geworden
18 september 2009
Berichten
843
Locatie
Eindhoven
Ehm, was net wat aan het neuzen bij diverse winkels op het WWW, kom ik deze vis tegen. Volgens de beschrijving een 'dwerg plecostomus'.. Ja ja, ik geloof niet zo in dat soort benamingen.

Iemand enig idee wat dit is, en hoe groot dit 'dwergje' kan worden?

938611kouwtje_0_82_naamloos.jpg
 
willem123 zei:
groter als op internet staat waarschijnlijk
centimeter of 15 zeker wel.

Mmmm, dat is de maat ongeveer wel die ze aangeven.
Maar ik was bang voor een centimeter of 30.....

Weet je toevallig welke we hier zien?
 
Da's niets meer dan een huis-tuin-en keukenancistrus.
Offici�le benaming: Ancistrus cf. cirrhosus
 
Mascha&Ivo zei:
Waar baseer je die lengte op Willem?

Dat is in mijn ogen hetzelfde visje wat ik heb, waarvan de ouders allebei 15 centimeter waren.
Maar de mijne gaat wel weg want ik had hem tijdelijk opgevangen.
 
Jonathan Kramer zei:
Da's niets meer dan een huis-tuin-en keukenancistrus.
Offici�le benaming: Ancistrus cf. cirrhosus

Huis-tuin-en keukenancistrus? LOL.... :D

Waarom noemen ze hem dan niet zo? Dwerg-pleco verkoopt waarschijnlijk beter.

Qua Meervallen zie ik echt door de bomen het bos niet, vandaar mijn vraag. Dank, Jonathan!
 
Als je tot koop over gaat, kijk dan wel goed of het wel echt een Ancistrus is, voor het zelfde geld geven ze je een Hypostomus plecostomus of Pterygoplichthys soort mee welke ze ook wel Pleco noemen. Deze worden wel 30cm+

Op marktplaats staan de Ancistrussen ook heel veel te koop, je kunt ze al krijgen voor iets van �0,50.
 
Als je er 1 wil kan je er hier gratis 1 (of meer) komen uitzoeken. Ik stik ervan. ;)
De kleinste zijn een cm. of 4, de grootste 6. De ouders van deze visjes zijn 16 en 17 cm.
 
Dank u, dank u!
dankjewel Fabienne, maar ik was niet echt op zoek naar dit beestje.
Ik zag toevallig op een LFS-site dat het een 'maandactie' was, en vroeg me gewoon af met welk dier ik hier te maken had.
 
Er is ��n groothandel die de Ancistrus als Dwergplecostomus aan winkels verkoopt. Dus ik weet dan precies welke leverancier ze hebben.
 
Botia zei:
Er is ��n groothandel die de Ancistrus als Dwergplecostomus aan winkels verkoopt. Dus ik weet dan precies welke leverancier ze hebben.

Haha....
Maar kunnen ze dan niet 'zelfstandig' denken?
Van een fatsoenlijke LFS mag je toch verwachten dat ze weten waar ze mee te maken hebben? Ook om de juiste info aan de klant door te geven?
Jammer, gemiste kans.

Hoewel ik onlangs in een LFS die bij mij (en hier op het forum) heel erg hoog aangeschreven staat, de M. Praecox kreeg geadviseerd als scholenvis. Godzijdank ben ik eerst ff gaan checken hier op het forum!
 
meksjoef zei:
Als mede Eindhovenaar zijnde, welke zaak gaat het om?

Ehm... "De" LFS in Strijp... ;)
Weet je zo genoeg?
Check de website maar ff.

Edit: Wat betreft het verkeerde advies: "De" LFS in het aangelegen dorp naast Eindhoven ;)
 
je kunt hier ook evt 1 a 2 komen halen, heb niet veel jonkies meer over..
ik zie al welke je bedoeld denk indd dat het de ancistrus is.
 
kouwtje zei:
Botia zei:
Er is ��n groothandel die de Ancistrus als Dwergplecostomus aan winkels verkoopt. Dus ik weet dan precies welke leverancier ze hebben.

Haha....
Maar kunnen ze dan niet 'zelfstandig' denken?
Blijkbaar niet.
Van een fatsoenlijke LFS mag je toch verwachten dat ze weten waar ze mee te maken hebben? Ook om de juiste info aan de klant door te geven?
Er is in Nederland maar een handjevol winkels, misschien 25 stuks, wat dat doet. De rest zijn dierenwinkels die het vrijwel nooit een ene moer kan schelen. "het is toch maar een vis"
 
kouwtje zei:
Dank u, dank u!
dankjewel Fabienne, maar ik was niet echt op zoek naar dit beestje.
Ik zag toevallig op een LFS-site dat het een 'maandactie' was, en vroeg me gewoon af met welk dier ik hier te maken had.
Haha oke, prima. Mocht je over een paar maanden van gedachten veranderen: ik raak ze aan de straatstenen niet kwijt dus dan ben je welkom. :)
 

Terug
Bovenaan