Wat is dit?


M

Michaela

Guest
Kan iemand me vertellen wat dit is en wat ik er tegen kan doen..
Ze zaten eerst alleen op het glas maar nu zie ik ze door de hele bak.. zoals op de planten.. haal het meeste er wel steeds uit maar dat helpt niet :'(

Ze zijn trouwens heel klein en heb ze ieniemienie en iets groter

De eerst 2 foto's zijn normaal de laatste 3 heb ik het uitvergroot!

IMG_20170905_221517_223000.jpg
IMG_20170905_221655_183000.jpg
20170905_220421.jpg
20170905_220344.jpg
20170905_202738.jpg
 
Heb net even gegoogled en idd dat is het kapslakjes.

Ben er nog niet achter hoe ik er vanaf kan komen.. iemand een idee?
 
Heb er hier ook weleens flink gehad maar zijn na een tijd weer vanzelf verdwenen.
Zijn verder ook niet echt dingen waarmee je ze goed kan bestrijden.
 
Voor de duidelijkheid:
Heb het zelf niet geprobeerd dus onder voorbehoud:

http://www.shrimpmaster.nl/blog/28/biomax-no-planaria-tegen-kapslakjes.html

Ik heb ze zelf ook in een bak zonder vissen maar laat ze begaan. Het waren er even vrij veel maar ondertussen lijkt het aantal veel kleiner geworden. Ik heb er eigenlijk geen probleem mee, het zijn ook goede opruimers zoals veel slakken dus kwaad kunnen ze niet volgens mij

Bedankt ik heb het gelezen. Ik heb er eigenlijk geen last van maar vind het geen mooi gezicht als die slakjes op mijn aquaraam.

Ga het denk maar proberen eerst even de tijd vinden om dat spul te halen aangezien het toch geen haast heeft.
 
Middelen tegen planaria (zoals Flubenol) zijn doorgaans ook goed tegen alle soorten slakken (alle weekdieren) en is totaal ongevaarlijk voor garnalen en vissen.
Je doodt daarmee ook enkel de slakken die bovengronds zitten, tenzij je de bodem goed omwoelt zodat het product die ook kan bereiken. Nog niet uit de eitjes gekomen slakken tref je er ook niet mee dus is het raadzaam om de behandeling nog eens te herhalen na een week of 2.
Ik zou deze behandeling ook niet aanraden als je bak echt bulkt van de slakken. De slakken gaan dood van het product en de dode lichamen gaan uiteindelijk rotten. Een paar slakjes is geen probleem maar als het echt over tientallen of honderden zou gaan wel.
Je moet ook opletten, als je met sierslakken of Anentome helena's (slak-etende slakken) zit, kan het ook dodelijk zijn voor die.
 
Ik zou bij een overschot aan slakken deze eerst met een voedertablet of komkommer proberen te lokken en ze dan zo gaan uitvangen. Slakjes zijn verder nuttig en ik zou dit dan ook niet te snel gaan doen.
 

Terug
Bovenaan