Wat is dit?


Had hij enig idee waar je mee te maken hebt? Hoe gaat het met de vissen?
 
Had hij enig idee waar je mee te maken hebt? Hoe gaat het met de vissen?

beetje stom maar ik was vergeten enkele mee te brengen. Ging op weg om de flubenol te halen. Krijgt hij van de week binnen dus kan ik daar ook halen. Als dit spul niet werkt ga ik er maar weer heen en zal een lading van die krengen meenemen. Ga morgen tevens een pantysokje met gehakt erin te doen voor het geval planaria is. Gaf hij als tip. wie weet werkt het. Maar als ik ze allemaal moet vangen met gehakt zal het een langdurige zaak worden. Zullen ook wel weer eitjes leggen etc. Zal een xxxl panty erin gooien met een pond gehakt:br:

De vissen zwemmen mooi in hun zwembad dus dat is geen probleem tot nu toe. Zijn wat schrikachtig maar is ook wel een hele verandering. Had ook niet over poep ruimen nagedacht. Ik stofzuig dit iedere dag weg maar dat gaat niet gezien het zwembad op de grond staat:stom:
 
Pffff gruwel, dat beeld dat ik krijg bij dat gehakt als ze daar op af komen. Oja natuurlijk kun je de bodem niet afzuigen zo, jemig, het ene probleem na het andere.

Misschien loop ik op zaken vooruit maar is het een idee om ze bare bottom te houden de eerste tijd zodra ze terug kunnen in de bak? Dan kun je beter observeren of het terug komt?

Ik zou paranoia worden en overal jeuk krijgen brrr. Zo vreemd dat niemand dit herkent.
 
Ziet er echt vreselijk uit. Ik weet er helemaal niets vanaf, maar dit zou me toch hevig ontmoedigen... Hoop dat je erachter komt wat het is en hoe het te voorkomen is.
 
Pffff gruwel, dat beeld dat ik krijg bij dat gehakt als ze daar op af komen. Oja natuurlijk kun je de bodem niet afzuigen zo, jemig, het ene probleem na het andere.

Misschien loop ik op zaken vooruit maar is het een idee om ze bare bottom te houden de eerste tijd zodra ze terug kunnen in de bak? Dan kun je beter observeren of het terug komt?

Ik zou paranoia worden en overal jeuk krijgen brrr. Zo vreemd dat niemand dit herkent.

Hou het inderdaad maar bare bottom. Vind het niet zo mooi en ook zo saai voor de vissen die zijn de hele dag druk bezig met hun bodem maar ben er nu wel echt even van genezen. Ik heb nooit wormen ofzo gehad in me bodem. Ik kook dit altijd uit en met stofzuigen neem ik veel mee wat ik ook weer uitkook als het emmertje vol is en weer terug doe maar dit is voor mij ook veel te eng. Ga er ook echt niet met me handen in. Brrrr

Ik bedacht om met een spons op een stok de engerds los te woelen en dan ze weg te zuigen maar nu lees ik op het net dat je ook wormen heb als je ze door de midden snij je twee wormen heb en gewoon verder leven dus lijkt me ook geen strak plan.

Het rare is dat je ze echt niet zie bewegen in het aquarium. Geen siddrtje of kronkeltje. Alleen op een schoteltje zie je ze na een tijdje bewegen. Als ik dan met een tandenstoker in het water naast ze beweeg rollen ze zich op om vervolgens later weer op pad te gaan. Ze zitten ook allemaal op me bodem en filteronderdelen zuignappen etc. planten maar niet op me ramen omhoog. Heb de hele dag licht uit en als ik het aan doe zie je niets bewegen. Echt bizar.
 
Wat een eng spul... Geen experts waar je foto's en beschrijvingen naartoe kunt sturen?
 
Hou het inderdaad maar bare bottom. Vind het niet zo mooi en ook zo saai voor de vissen die zijn de hele dag druk bezig met hun bodem maar ben er nu wel echt even van genezen. Ik heb nooit wormen ofzo gehad in me bodem. Ik kook dit altijd uit en met stofzuigen neem ik veel mee wat ik ook weer uitkook als het emmertje vol is en weer terug doe maar dit is voor mij ook veel te eng. Ga er ook echt niet met me handen in. Brrrr

Ik bedacht om met een spons op een stok de engerds los te woelen en dan ze weg te zuigen maar nu lees ik op het net dat je ook wormen heb als je ze door de midden snij je twee wormen heb en gewoon verder leven dus lijkt me ook geen strak plan.

Het rare is dat je ze echt niet zie bewegen in het aquarium. Geen siddrtje of kronkeltje. Alleen op een schoteltje zie je ze na een tijdje bewegen. Als ik dan met een tandenstoker in het water naast ze beweeg rollen ze zich op om vervolgens later weer op pad te gaan. Ze zitten ook allemaal op me bodem en filteronderdelen zuignappen etc. planten maar niet op me ramen omhoog. Heb de hele dag licht uit en als ik het aan doe zie je niets bewegen. Echt bizar.
Hopelijk dat dadelijk de kuur aan slaat. Misschien eens een mail met foto's er aan wagen richting Basseleer? Niet geschoten is mis geschoten.
 
Dat zou eens goed kunnen, ook apart dat het niet beweegt onder water. En inderdaad als het niet lijkt te reageren op antiworm.
 
:oops:Dat is taaie materie en ook nog in het Engels wat niet mijn sterkste punt is. Voordat ik op vakantie ging had ik wel last van Bacteriebloei, wittige waas. Ik heb mijn UV filter erbij gezet.

In het aquarium beweegt het niet maar als ik het van een blaadje afschraap op een wit schoteltje zie je echt vooruit kronkelen. Als ik met een sateprikkertje erbij in de buurt kom rollen ze op. Het leeft dus wel maar in het aquarium zie je ze niet bewegen.

In het verhaal staat daar dan ook dat het wormpjes zijn en bewegen en hoe is het opgelost?

Volgens mij lees ik een skimmer? Iets met stroming en CO2. Ik heb veel stroming, 2 jbl 1501 staan erop te draaien en ik laat het oppervlak goed golven voor zuurstof. CO2 toevoegen doe ik niet en wellicht 1 x per maand een scheutje profito. Ik doe niet veel aan planten m.u.v. Nieuwe kopen.

Zal straks nog een poging wagen om foto te maken met vergrootglas ervoor.

Heb net al me zwembad moeten verversen omdat NO 2 opliep naar 0,2. Hoop niet dat ik om de 2 dagen 300 liter moet verversen:br:

Ik baal hier enorm van, netjes uitgedrukt.
 
hans-get-ze-flammenwerfer-19219972.png


Ff serieus, super balen. Wat een gore beesten... Succes!
 
Ik wil je zeker niet ontmoedigen of anderen hun antwoorden in twijfel trekken maar ik lees net je topic en ook het eventuele antwoord van Sanneke maar als ik daar zo snel doorlees lijkt het me toch iets anders te zijn dan wat jij hebt.
De conclusie daar is namelijk dat ze met een bepaalde bacterie (een goede bacterie zelfs) te doen hebben die voorkomt in die bak door teveel ijzer in de plantenvoeding. Het gaat niet over wormen maar over bacteriën die er een beetje uitzien als wormen door de manier waarop ze samenhangen...
Je hebt toch geen (te) hoge ijzerwaardes? Ze spreken over deze bacterie: https://www.google.be/search?q=Lept...AUICigB&biw=1360&bih=700#imgrc=BlVkWlupVT5tmM:

En het zijn echt wormen bij jou als ik het goed begrijp?
Jij kan best beoordelen of het dit al dan niet is..

Ik wou dat ik je kon helpen, ik ben ook compleet verbaasd als ik je verhaal lees en de foto's zie.

Je zou misschien ook eens kunnen zien hoe ze reageren op H2O2 of bepaalde medicijnen, je hebt toch een bak vol dus je kan misschien wel een paar staaltjes nemen en in kleine bakjes doen en die bakjes kan je dan met verschillende zaken bestoken tot je ergens resultaat ziet?

Ik hoop dat je het antwoord vindt, ik probeer nu en dan ook eens te zoeken naar vergelijkbare problemen online dus mocht ik iets vinden dan hoor je het zeker!
Extra foto's mag je dus zeker steeds posten. Hangen ze eigenlijk vast aan de ondergrond of liggen ze los op de bodem?

Succes en sterkte!!
 
Je zou misschien ook eens kunnen zien hoe ze reageren op H2O2 of bepaalde medicijnen, je hebt toch een bak vol dus je kan misschien wel een paar staaltjes nemen en in kleine bakjes doen en die bakjes kan je dan met verschillende zaken bestoken tot je ergens resultaat ziet?
Ik denk dat dit het beste is om te proberen, beter dan in het wilde weg schieten op zo'n enorme hoeveelheid.
 
Niet onmogelijk dat ik niet alles gelezen heb, maar ik zou er voor kiezen om eerst Basleer te raadplegen en mocht hij geen antwoord hebben dan de bak leeg te halen, ontsmetten en opnieuw beginnen, hoe rot dit ook is, je vissen zitten tenslotte toch al apart.
 
Ik heb net een flexi koi bowl besteld voor me visjes omdat ik er maar van uit ga dat me aquarium voorlopig niet te gebruiken zal zijn. Nog een filter erbij regelen want ik durf niet me eigen filter erop te zetten voordat de engerds de pijp uit zijn. Visjes blijven voorlopig maar in de schuur. Zwembadje voor een weekje ok maar dit zal veel langer duren voordat me aquarium weer in balans is.

Inderdaad een goed idee om kleine bakjes met die dingen te maken en te kijken wat wel en niet werkt. Gaat weer een klein kapitaaltje kosten om alles in huis te gaan halen. :help:

Zoals ik het zie zijn het wormpjes maar heb hier geen verstand van, kunnen aaltjes of weet ik wat kunnen wezen. Ik weet alleen zeker dat het leeft en zich kan verplaatsen en zich ontzettend snel vermenigvuldigen. Heb er vandaag weer een paar duizend erbij. Heb nu gehele stukken onzichtbare bodemplaat. Ligt er als een plakaat op.

Wat/wie is basleer? Duits voeding etc?
Wat is H202?

Waarmee ontsmetten? Halamid?

Ben er niet meer aan toe gekomen om foto s te regelen. Ga morgen weer aan de gang. Ga morgen toch een groot gedeelte van me bodem afsponzen en ze afhevelen want wordt nu wel heel erg veel. Laat ik een hoek zitten zodat ik kan checken of ze nog leven.
 
Inderdaad een goed idee om kleine bakjes met die dingen te maken en te kijken wat wel en niet werkt. Gaat weer een klein kapitaaltje kosten om alles in huis te gaan halen. :help:

Het moet niet perse veel geld kosten denk ik, je kan kleine plastiek potjes gebruiken hé en daarin op kleine hoeveelheden worm verschillende middeltjes doseren om te zien wat eventueel effect heeft.

Bassleer

Of je neemt een staaltje van de wormen mee naar een goede dierenarts voor identificatie, ik zou hopen dat zij het ofwel zelf kunnen achterhalen ofwel iemand kennen die je kan helpen? Het zou sowieso wel een geruststelling zijn als je weet waar je mee te maken hebt veronderstel ik.
 
Ik ga de potjes maken en zal wat meenemen naar het koi centrum want moet dan toch middeltjes halen. Wacht even het poeder wat er in zit af, dat schijnt een paar dagen te duren. Legt zenuwstelsel van wormen stil kunnen niet eten en gaan dan dood.

Het drama is nu helemaal toegeslagen. 1 van me sluiers mist hele stukken staart zag ik net. Vinrot erbij. Zat in de parasietenkuur want dit heb ik op afstrijkje gezien. Heb hem nu in een curver weer met trichosal voor bacterieen. Hoop dat hij het red. Niet erg bevordelijk van het 1 in het andere maar vinrot erger dan parasieten. Kan ze ook slecht zien in dat zwembad en je zie voornamelijk de bovenkant.

Is 1 van me eerste sluiers die heb ik al een tijd en is echt een joekel van een vis. Zou het heel erg vinden als hij het niet haalt.

Word er echt een beetje hopeloos van. :'(
 
:-(
Wat een pech heb je toch! Ik hoop dat je sluier snel opknapt joh, net zo vurig hoop ik dat je iets tegen de wormen vindt.
Ik vind het echt heel rot voor je!
 
Dit is met zekerheid een enorme plaag zeg. Zou je als je alles op orde hebt kunnen laten weten wat het precies is en wat je precie hebt gedaan om het weer op te lossen. Echt een ramp zeg. Wens je hier wel heel veel succes mee.
Misschien heel gek maar heb je een thermostaat in je bak hangen? Misschien door te spelen met de temperatuur dat je een bepaald resultaat bereikt.

Herinnerd mij er wel aan dat ik zorgvuldig mijjn handen moet wassen na werken in het aquarium.
 
Jeetje, wat een drama... ongeluk komt in 3 zeggen ze wel eens maar ik hoop dat het voor jou bij 2 blijft.
Sterkte met de ziekenboeg!
 
Ik kan je hier helaas niet mee helpen, maar vind het allemaal ontzettend vervelend voor je.
Hoop dat er binnenkort iets positiefs gebeurd!
 
Hey Michelle,

Ik vroeg me af of je al meer weet ondertussen?
En hoe staat het er voor momenteel? Hopelijk heb je al (zicht op) verbetering...

Succes alleszins!
 
Is 1 van me eerste sluiers die heb ik al een tijd en is echt een joekel van een vis. Zou het heel erg vinden als hij het niet haalt.

En hoe is het met deze vis en de vinrot?
Ik hoop dat je je vis niet verliest en het moet gezegd worden: het zal alleszins niet aan je zorgen liggen!
Sowieso alle respect voor je doorzetting en je inspanningen
ongeacht het eindresultaat bewonder ik je vechtlust!!
:thumbs:
 
De vis is nog niet top. Ik had hem in een bacteriekuurtje gezet maar na een paar uurtjes lag hij totaal levenloos op de bodem. niet raar net na een kuur voor parasieten en wormen. too much. heb hem er maar uit gehaald en in het verse water gezet Ook zo sneu om hem erin te laten zitten. Sinds vandaag ben ik begonnen aan zoutbadjes. Hij leeft nog dus dat op zich is al wat even afwachten hoe de zoutbadjes gaan aanslaan.

Laat ze nu met rust en krijgen medicinaal voer en de badjes voor de rest zullen ze het zelf moeten doen. Ik hoop dat het voer het vanuit binnen gaat oplossen en dat hij icm de zoutbadjes het weer beter gaat doen.

De wormen en ik en ik toch wat sanne al opperde de bacterie groeit nog gestaag door in me aquarium. Ben op zoek gegaan naar flubenol maar is hier nergens verkrijgbaar en de online link die ik kreeg is pas levering na 4 september ivm vakantie dus dat werd niets.

heb dino de sluierstaart expert geapt en hij stuurd me levimasol op. Hoop het morgen binnen te krijgen dan gaat het me aquarium in. Ik hoop dat het verder me filters met rust laat dat moet ik daarna maar even bekijken. Zo gauw de wormen de pijp uit zijn zal ik gaan kijken hoe het met me waardes gaat en hoop dat ik me vissen dan gezond en wel erin kan zetten. De koi bowl is mooi maar je ziet er verdomd weinig van je vis. vang ze nu toch elke dag even uit voor het zoutbadje zodat ik enigzins wat kan zien.

Ik baal nog steeds en ik moet 17 september ook nog een week op vakantie pffff:oops:
 
Wat een sores, Michelle... Hoop dat je de boel voor je vakantie onder controle hebt, zodat de vissen weer naar 'huis' kunnen.
 
De wormen en ik en ik toch wat sanne al opperde de bacterie groeit nog gestaag door in me aquarium.

Wat bedoel je precies? Dat je denkt dat het toch "bacterie-clusters" zijn en geen echte wormen?
Zit het eigenlijk ook in je filters? Als deze ook aangetast zijn zou je effectief misschien beter alles ledigen, schoonmaken met chloor of iets dergelijks en je filters eventueel enten met ingedraaid materiaal om terug op te starten?
Als je alles inclusief filters gaat behandelen met levimasol en andere medicijnen ga je even bezig zijn en eigenlijk toch moeten herstarten nadien dus dan misschien beter ineens alles killen met zware middelen in dat geval?

Heb je al iets als H2O2 geprobeerd op een test-bakje? Er zijn veel bacteriën die sneuvelen door waterstofperoxide dacht ik dus dan is dat misschien een optie?
 
Wat een ellende meid. Ik hoop voor je dat dit snel onder controle krijgt zodat je half september er hopelijk ontspannen tussenuit kunt.
Alle lof voor je inspanningen en doorzettingsvermogen!
 
Als je effectief denkt aan de bacterie zoals Sanneke zei nog het volgende omdat je aangaf dat je Engels niet zo goed is.
In één van de links van Sanneke staat:

we normally see a bloom of this when we do O2 injections feeding the bacteria and causing a bloom we treat these blooms with hydrogen peroxide or bleach neither of which i would recommend in a aquarium, all i could suggest is to reduce surface agitation and increase subsurface

In het kort:
dit fenomeen komt voor in bakken met veel zuurstoftoevoeging (dit voedt de bacterie). De bacterie begint te "bloeien"en groeit dus exponentieel aan.
Vervolgens zeggen ze dat ze dit normaal zouden behandelen met H2O2 of bleek maar dat dit in een aquarium natuurlijk niet echt aangeraden is.
Ze raden aan om oppervlaktebeweging te minderen en de stroming onder oppervlakte te verhogen maar in hoeverre dit genoeg is om de aanwezige plaag te verwijderen is maar de vraag natuurlijk...

Maar als het dus effectief dit of iets vergelijkbaars is zou ik effectief eens proberen kijken hoe het reageert op H2O2. Ik vermoed dat je filters ook aangetast zijn? In dat geval sta je voor de keuze natuurlijk:
H2O2 wordt soms in draaiende bakken gebruikt tegen bepaalde algen, om blijvende gevolgen te vermijden worden de filters meestal uitgeschakeld of tijdelijk op een andere bak gezet zodat de Bacteriën niet afsterven. Dan heeft het gebruik weinig gevolgen omdat de H202 uiteenvalt in onschadelijke stoffen na de reactie.
Als je filters ook geraakt zijn en je ze niet behandelt zal het waarschijnlijk terugkomen vanuit je filters, in dat geval lijkt de radicale aanpak me best. Met het doeltreffendste product de hele bak 'nuken', met gevolg voor je filters natuurlijk.

Stel dat je ook een medicijn hebt dat werkt zou een andere optie kunnen zijn:

De bak zelf radicaal aanpakken met bleek of H2O2 zodat je daar alles snel en grondig afmaakt.
Je filters zou je dan eventueel op een andere bak(je) laten draaien en deze apart behandelen met een medicijn (als dit middel "bacterie-veilig" is natuurlijk) zodat deze niet compleet crashen....

Als je filters niet aangetast zijn wordt het een stuk makkelijker natuurlijk...
 

Terug
Bovenaan