Wat is dit?


Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Berichten
1,048
Kent iemand dit. Vandaag zie ik het voor het eerst. Gisteren had hij dit niet. Lijkt wat pluizig

Foto's zijn wel ( razendsnel) met mijn telefoon genomen. Hij zwom even voorbij.

DSC_0451.JPG


DSC_0450.JPG
 
Lijkt het nou zo, of steekt het ook ook uit?;)
 
heeft wat weg van een schimmel infectie denk ik zo
 
Weet je welke medicatie daar het beste voor is. Kan hem apart zetten en daarin medicatie toedienen
 
apart zetten zou ik sws al doen.

zou beginnen met een zoutbadje. heb verder niet echt verstand van medicijnen.
 
Weet je hoeveel lepels zout per liter, en hoelang doe je dat
 
GEEN zoutbadje, wel in quarantaine en dan behandelen met een goede anti-fungi medicatie. bv ESHA 2000 o.i.d.
 
Ok, dat zal ik morgen moeten halen
Heb nu een bakje neergezet, dan moet hij er nu nog in.
 
Hij zit apart, hij was makkelijk te vangen, dat is geen goed teken. Morgenochtend maar wat halen.
 
Schimmelziekte is voor waterdieren een heel erge aantasting. Als de schimmel straks dood is dan zul je zien dat er op de plaats waar die zat er gewoon open wonden te zien zijn.
Dat er schimmelinfecties ontstaan komt vaak omdat de slijmhuid van de vissen beschadigd raakt, door bv de vissen in de hand te nemen of om waterwissel te doen met kraan water ZONDER waterbereider.
De slijmhuis van vissen zorgt ervoor dat bacteriën en schimmels geen kans krijgen om de vissen te infecteren.
 
Dat er schimmelinfecties ontstaan komt vaak omdat de slijmhuid van de vissenbeschadigd raakt, door bv de vissen in de hand te nemen of om waterwissel te doen met kraan water ZONDER waterbereider.

Daar sta ik van te kijken dat je zegt dat een wayerbereider nodig is. Hier op het forum wordt een wayerbereider niet nodig gevonden, omdat ons water zo goed is.
Ik gebruik inderdaad gewoon kraanwater, zonder wayerbereider.
 
Google eens op vetonline bacterieel vis. Kom je tegen schimmel en bacteriële aandoeningen van DA . Meestal is het een samenloop van omstandigheden. Zo op het oog zou ik ook zeggen schimmel maar omdat het bij het oog is denk ik dat de schimmel een gevolg is van iets bacterieels. Ogen is vaak geen zaak van slijmhuid maar bacteriedruk.

Als je iets herken staat medicatie advies bij. Persoonlijk ben ik geen fan van ESHA 2000. Iets anti fungus behandeld de schimmel. Kijk of je iets kan vinden anti fungus en bacterieels.
 
Kraanwater is ontdaan van ALLE organische stoffen en heeft een bijtende werking op de slijmhuis van waterdieren, door eemn waterbereider et gebruiken, voeg je weer organische stoffen toe die de slijmhuid van je dieren beschermd. That's all. Wat anderen ervan vinden laat ik voor hun rekening.
 
Ik zou persoonlijk ook niet voor Esha gaan maar dat is verder jouw keuze.

Zelf gebruik ik ook nooit watervoorbereider maar het gebruik ervan zal in elk geval niet schaden.
 
Hoever staat het nu met de vis Albert ?
 
Bigsmoke, Bedankt voor je antwoordt. Ik heb nog waterbereider liggen van easylife. Ga dat eens gebruiken, of ben daar mee begonnen.
De vis is overleden, ik had dat ook verwacht, want de aandoening zag er ernstig uit. De zijkant van zijn kop, aan de kant waar de schimmel zat, was ook rood t/m achter de kieuwen
Ik heb hem behandeld met Bactyfect van Colombo, maar dat mocht niet baten, na advies van de medewerker vd lfs
Die zeiden ook dat je voor deze aandoening eigenlijk antibiotica moet geven, die zij als winkelier niet mogen verkopen.
 

Terug
Bovenaan