Wat is dit voor beestje in mijn aquarium? Het is doorzichtig.


Norbert92

Member
Lid geworden
22 juli 2023
Berichten
17
Leeftijd
31
Ik heb het weten te vangen. Het is een schichtig beestje dat alleen in het donker tevoorschijn komt. Het is 1 cm lang en vrij plat. Mn hand erbij ter vergelijking van formaat.
 

Bijlagen

  • IMG_9244.png
    IMG_9244.png
    753.5 KB · Weergaven: 59
  • IMG_9245.jpeg
    IMG_9245.jpeg
    892.3 KB · Weergaven: 55
Cool! :D Google vertelt mij dat het een zoetwaterpissebed is. Mogelijk Asellus aquaticus.

Mooi vissenvoer. ;) En anders mooi om naar te kijken. Enig idee hoe die in je bak kan zijn gekomen?
 
Dat is inderdaad Asellus Aquaticus, een kreeftachtige. Dit is een vreedzame afvaleter die een gezond ecosysteem bevordert. Komt van nature in stilstaand water voor, waar hij voorbamelijk plantenafval en dierlijke uitwerpselen in het bodemslijk verorbert. Is ook een leuke snack voor je vissen.

Waarschijnlijk in een plantenpotje meegekomen.

Een topbeest om in je aquarium te hebben.
 
Cool! :D Google vertelt mij dat het een zoetwaterpissebed is. Mogelijk Asellus aquaticus.

Mooi vissenvoer. ;) En anders mooi om naar te kijken. Enig idee hoe die in je bak kan zijn gekomen?
Wauw, goed gevonden! Ik denk inderdaad dat het een Asselus Aquaticus is.
Geen flauw idee hoe het in mijn bak is gekomen, aangezien ik recentelijk geen nieuwe planten heb gekocht. Ik keek in de nacht in mijn bak, met aquariumlicht uit, toen ik ineens een beestje zag kruipen op mijn stenen. Nadat ik mijn hele bak opnieuw had ingericht, kwam die ineens tevoorschijn onder het zand. Meteen gevangen en uitgezet. Geen behoefte aan ongenode gasten in mijn bak. Het bleek te gaan om een enkeling gelukkig.
 

Terug
Bovenaan