Wat is dit nou weer in mijn bak?


BigSmoke †

Well-known member
Erelid
Lid geworden
4 november 2003
Berichten
7,647
Locatie
Reuver Limburg
Dag allemaal,

Vanmorgen, zoals altijd bij het aangaan van de 1ste lamp, direct even de bak checken.....!
Tot mijn verwondering kom ik een " OOO " tegen , ofwel een onbekend onderwater object. Lengte 5 cm, doorsnee 0,5 cm.
Ik kan er niks van maken, wellicht dat jullie aan de hand van onderstaande duidelijke foto een accurate diagnose kunnen stellen...??? Wonderlijk wereldje die aqua.....!!!

WP_20180129_08_23_06_Pro_LI.jpg
 
Nog nooit gezien
Het lijkt wel een velletje/cocon oid

Zit het ergens aan vast?

Ben heel benieuwd wat het is:juggle:
 
Lijkt erg op een vervelling van een wimpergekkostaart. Maar volgens mij zwemmen wimpergekko's niet in aquaria...

Nu echt, het lijkt op de vervelling van een larve. Ik weet niet precies welke, misschien een vlieg ofzo.
 
gezien het zo langwerpig is zou ik een libelle zeggen. (laatste vervelling van nimf naar volwassen.)
maar die had je waarschijnlijk eerder opgemerkt, aangezien er dan bewoners vermist zouden zijn. (en zo'n forse nimf vind je dan wel...)
 
Zou het het omhulsel van een stengel/wortel kunnen zijn, waarbij de binnenkant al is vergaan omdat dit vaak zachter is.
 
Ik heb 'het' aan mijn biologie leraar laten zien, zij wist het ook niet:oops:

Hoe groot is 'het' ?
gezien het zo langwerpig is zou ik een libelle zeggen. (laatste vervelling van nimf naar volwassen.)
Dan zouden er toch ook poostjes zichtbaar moeten zien?:)
 
Ik vind ‘het’ wel een mooie betieteling, ik zal het ook maar gebruiken.
Als ik de foto goed bekijk zie ik in ‘het’ een paar scheuren en iets dat verdacht veel lijkt op een oog, als je zou kunnen kijken of ‘het’ ook ui zichzelf beweegt en misschien ook hoe ‘het’ aan voelt, misschien is het wel een heel slap slijmerig hoopje, dat is niet hoe ik vind dat een vervelling meestal voelt;)
Ook kan je kijken of er ergens een plant is met zulke wortels.

Toch vind ik dat er hier op het forum best veel mysteries voorkomen:eek::D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dit een heel fijne manier om jullie te bedanken voor jullie input. Deze foto, zou zo maar kunnen dienen als "bewijs" voor nepnieuws. Als ik nu een "logische verklaring" zou geven, ver bezijden de werkelijke waarheid, dan zouden de meeste mensen die dit lezen mij geloven, toch?

Wat is het nu werkelijk?? Nou het is niet meer of minder dan een bijna 100% vergaan blaadje van een Lileaopsis braziliensis, 5 cm lang...Toen ik het uit de bak haalde, was er boven water niks van over dan een beetje "snot"

:D:p:D
 
Ik vind dit een heel fijne manier om jullie te bedanken voor jullie input. Deze foto, zou zo maar kunnen dienen als "bewijs" voor nepnieuws. Als ik nu een "logische verklaring" zou geven, ver bezijden de werkelijke waarheid, dan zouden de meeste mensen die dit lezen mij geloven, toch?

Wat is het nu werkelijk?? Nou het is niet meer of minder dan een bijna 100% vergaan blaadje van een Lileaopsis braziliensis, 5 cm lang...Toen ik het uit de bak haalde, was er boven water niks van over dan een beetje "snot"

:D:p:D


Maar goed dat niemand het heeft geraden want aan deze prijsvraag was vast een leuke prijs verbonden:D:D
 
nou.....jullie als beheer hebben mijn post toch uit de babbelbox gehaald? Maar geeft niks, ik heb weer eens flink lol gehad, deed me denken aan de vroegere Quizzen hier op forum van Tineke en ondergetekende, de voorpret en de pret bij het beoordelen van de antwoorden waren onbetaalbaar! Jammer dat uiteindelijk de animo zo ver wegzakte.
 

Terug
Bovenaan