Wat is dit, moet ik mij zorgen maken


ZEN

Well-known member
Lid geworden
3 december 2020
Berichten
95
Leeftijd
72
Sinds begin deze week zag ik op de plastic bak in het aquarium 2 maanvormige vlekjes, ben ze nu eens van naderbij gaan bekijken en die dingen groeien. Ondertussen zie er ook 2 op de steen. Ze zien er uit als transparant met zuignapjes , alleen zitten de zuignapjes aan de verkeerde kant tenzij ze er achteraan ook hebben natuurlijk.
Moet ik mij zorgen maken, moet ik er iets aan doen?
PS is de 3 e week aan het inwateren er zitten nog geen visjes in wel zie ik af en toe een slakje op de voorruit voor bij komen en zo als te zien op de foto ook nog altijd de witte aanslag ( wol ) op het nog altijd drijvend hout .
 

Bijlagen

  • 20201223_090448.jpg
    20201223_090448.jpg
    393.7 KB · Weergaven: 157
  • 20201223_090502.jpg
    20201223_090502.jpg
    329.8 KB · Weergaven: 143
Dat lijken mij pakketjes met eitjes van een slak.
 
Moet ik die er uit halen of rustig afwachten............stel dat dit allemaal tot groei komt dan gaan dat er toch een dertigtal zijn!?
 
Slakjes kunnen geen kwaad en ze zijn wel nuttig. Door niet teveel te voeren voorkom je een plaag. Welk slakje heb je in de bak want dan weet je gelijk waar de eitjes van zijn.
 
 
T slakje is nog heel klein , pakweg 1 cm en voor het ogenblik niet te zien maar is een hoorntje met gouden spikkels.
 
Kan op zich geen kwaad maar vind het wel veel en het lijken relatief grote pakketjes dus je zou ze er ook uit kunnen halen.
 
Doet mij denken aan een poelslak.
Jij mag door voor de oude magnetron van mij want het klopt zo te zien:

Dat verklaard ook die stipjes die de TS al noemde.
 
Goh, wat gul van je :juggle:

Zo ben ik hoor, overigens heb je al begrepen dat ie momenteel achter in de straat in de rode container van de gemeente staat dus daar kun je hem ophalen en als je mijn naam noemt komt dat wel goed :juggle:
 
Kunnen we het op posthoorn slakjes houden, klinkt beter dan poelslakjes :)
 
Zo, welke poelslak is hier losgegaan joh! Wat een eitjes! Niks ernstigs hoor, slakken zijn nuttig tijdens de opstart.
 
Het ging net zijn werk inspecteren...............of er nog wat bijleggen
 

Bijlagen

  • 20201223_134236.jpg
    20201223_134236.jpg
    210.7 KB · Weergaven: 110
Waarschijnlijk mee gekomen met de plantjes zou het anders ook niet weten?
 
100%! Ben zelf altijd wel blij met poelslakken. Mijn vissen jagen erop en geplet smullen mā€™n garnalen ervan. Posthoornslakjes worden met rust gelaten en groeien eerder uit tot een plaag in mijn bak.
maar fijn dat bezige Bas de slak straks 100 bakgenootjes heeft šŸ¤£
 
Norion, je gaat er niet ver naast zijn denk ik. Vandaag al een zestal speldekopjes zien rond kruipen en er hangen nog massa eitjes.
 

Terug
Bovenaan