Wat is dit in mijn grind?


Elizexanja

Active member
Lid geworden
20 maart 2022
Berichten
28
Leeftijd
22
Weet iemand wat deze vlek in mijn grind is?
ED70EB9F-B1DD-4B2A-ADEB-C364A1E68F21.jpeg
 
Kan dat voer zijn wat vergaat?
 
Dat zou inderdaad naar zo kunnen🤔 zo ver ik weet heb ik 2 van zulke plekken in mijn aquarium zitten op het moment. Gelukkig gaat over een aantal weken het grind toch weg omdat ik een nieuwe start maak ivm planaria plaag… dacht een leuke phyllantus fluitans te halen bij de intratuin… werd al gauw een dure grap
 
Waarom gebruik je geen Flubenol tegen de planaria als dat nodig is?
 
Omdat ik ook slakken enz heb en geen risico wil lopen. Als zo veel planaria in één keer dood gaat kan ik ook en nitriet piek krijgen. Ik laat een nieuwe bak indraaien met nieuwe spullen. Dan ben ik er sowieso van af😊
 
Omdat ik ook slakken enz heb en geen risico wil lopen. Als zo veel planaria in één keer dood gaat kan ik ook en nitriet piek krijgen. Ik laat een nieuwe bak indraaien met nieuwe spullen. Dan ben ik er sowieso van af😊
Je weet dat slakken gastheer zijn van planaria? dus als je die verhuisd, verhuis je de planaria mee
 
Ik heb neritina slakken. Zijn dat gastheren voor planaria?
 
Stel de neritina slak is de oorzaak van mijn planaria probleem… kan ik de slakken dan behandelen hiervoor of is het maar accepteren dat ze het hebben?
 
Veel slakken kunnen er niet tegen en die overleven het dan niet. Vaak komt zoiets mee met bv planten en dan gebruiken de planaria slakken als gastheer.
Maar of dat voor alle slakken geldt dat weet ik dus niet.
 
Stel de neritina slak is de oorzaak van mijn planaria probleem… kan ik de slakken dan behandelen hiervoor of is het maar accepteren dat ze het hebben?
Slakken gaan dood aan middelen tegen planaria, en ja jouw slakken zijn ook gastheer
 
Ik heb nu levamisole (manaus-aquarium levamicil) gevonden. Dit zou tegen planaria moeten werken. Maar ik lees nergens dat het schadelijk is voor slakken. Zou ik dit kunnen gebruiken? Iemand ervaring mee?

 
Ik weet dat dit goed werkt tegen bepaalde wormen maar of dat ook bij planaria werkt dat durf ik niet te zeggen.
 
Hier lees je dat het wel werkt met de gewone 10% oplossing die je vroeger nog makkelijk bij de dierenarts kon kopen. Hoe dat zit met het middels dat jij nu hebt weet ik niet want ik weet zo niet hoeveel procent dat bevat.

 

Terug
Bovenaan