Wat is dit enge ding


N

Noadekat

Guest
Hoi,

Ik kom net thuis en kijk in het aquarium en zie dit enge ding. Kan iemand mij vertellen wat dit is en wat ik er mee moet?

Alvsst bedankt!!!!

20180915_122643.jpg
 
Bloedzuiger. Naam is er dan het is. . haal hem er uit. Geen paniek.
Als je hem aaraakt wordt et een bolletje , dus opletten.
 
WEl er uit halen, hoor. Opletten, als je hem aan raakt ,krimpt hij ineen. wan wel opvangen met netje.
 
Bloedzuiger. Naam is er dan het is. . haal hem er uit. Geen paniek.
Als je hem aaraakt wordt et een bolletje , dus opletten.

Hevelslang in de bak, aanzuigen en wanneer het water stroomt kan je hem veilig opzuigen...

Voor de veiligheid: je slang dus niet aanzuigen met het uiteinde in de buurt van de bloedzuiger, hé! Want dit slik je liever niet in denk ik... :mad::D

En effectief, het beestje is inderdaad een beetje eng maar heeft toch een mooie tekening op de onderkant vind ik...
 
Ik heb alleen zon aquafish siphon waar je in moet knijpen, daar gaat het niet mee lukken denk ik. Andere manier om hem eruit te halen?
 
Heb je onlangs iets aan je bak toegevoegd eigenlijk? Plantjes bijvoorbeeld?
Zodat je kan achterhalen hoe het in je bak kwam en hoe groot de kans is op nog meer exemplaren...
 
Ik heb alleen zon aquafish siphon waar je in moet knijpen, daar gaat het niet mee lukken denk ik. Andere manier om hem eruit te halen?

Waarom niet? Hij zal daar wel door stromen toch?
 
Nee ik heb eigenlijk niets nieuws in de bak gedaan de laatste tijd...

In principe werkt dat wel maar hij zit op het raam dus dat gaat een beetje lastig..
 
Lijkt vrij groot dus anders met een netje kan ook wel
Maar opzuigen lijkt me iets effectiever. Als hij onraad ruikt/voelt zal hij zich laten vallen waarschijnlijk en dan is de kans op ontsnappen iets groter. Hem verrassen met je siphon lijkt me makkelijker.
 
Nee ik heb eigenlijk niets nieuws in de bak gedaan de laatste tijd...

In principe werkt dat wel maar hij zit op het raam dus dat gaat een beetje lastig..

Zoals Bertus zei zal hij zich oprollen bij onraad dus opzuigen lijkt me geen probleem. Zorgen dat je water al goed stroomt en dan zuigen. Hij zal de ruit snel loslaten en zich klein maken denk ik.
 
Probeer de slang onder hem te houden ipv te hevelen van bovenaf?
 
Dit lukt toch niet?

15370089562816518631215767391856.jpg
 
Naar mijn idee een visnetje eroverheen en omhoog schuiven, nu zit hij lekker hoog dus gemakkelijk te vangen.
 
Nee helaas alleen dit stukje slang. Ik denk dat de oplossing van TonHageraats het beste is dan? En wat doe ik met dat ding zodra hij eruit is?
 
Ik zou hem wegspoelen. Toch vraag ik me af waar zo n ding weer opeens wegkomt nu?
 
Naar mijn idee een visnetje eroverheen en omhoog schuiven, nu zit hij lekker hoog dus gemakkelijk te vangen.

Is zeker waar, maar een netje geeft me dan altijd iets meer stress. Het moet wel mooi aansluiten met het glas want zulke beestjes kunnen zich zeer smal maken en soms verrassend reageren bij gevaar.
Persoonlijk hevel ik dergelijk gespuis liever... ;)

En wat doe ik met dat ding zodra hij eruit is?

Hehe, ik ben de verkeerde persoon om dergelijke vragen te beantwoorden. Ik zou al beginnen zoeken naar een plekje om hem vrij te laten. :rolleyes: Ik dood niet graag zonder reden maar soit.
Het advies zal eerder zijn om hem in het riool te dumpen, te bevriezen, te verpletteren, te koken of te vergeten denk ik... :D
 
Dan ga ik hem nu toch maar proberen te vangen met n netje... wens me succes...

Succes!!!
:thumbs:

Enne, Noa! :juggle:
Niet voor het één of het ander hoor maar een stukje slang om te hevelen behoort tot de basisuitrusting van elke aquariaan, hé dus de volgende keer dat je in een LFS bent weet je wat te doen! :D
 
Heel erg bedankt voor jullie hulp!!! Ik heb hem zojuist uit het aquarium gekregen. Het blijft een raadsel hoe hij erin is gekomen en hopelijk heeft hij zn vrienden niet mee genomen...

Goede tip honeybadger, zal er aan denken de volgende keer
 
Nee levend voer geef ik ook niet.. ik roep maar wat maar ik heb wel van die vloeibare plantenvoeding en co2. Eigenlijk is dat (naast voer) het enige wat er de laatste tijd in het aquarium is gedaan.

Heb wel 4 a 5 weken terug ongeveer drijfplanten toegevoegd, kan het evt daarmee zijn gekomen en al die tijd verstopt zijn in het aquarium?
 
Ik heb daar ook wat last van gehad,van die plakkende wormen.Met een netje gaat niet lukken of je moet dit ongedierte los kunnen weken van de aquariumruit en met een netje kunnen opvangen.

Zelf heb ik deze wormen met de hand (nagels) van de ruit gehaald,ze hebben een behoorlijk hoe zeg ik dat "aanzuig of plakvermogen" beetje vreemd weergegeven maar je haalt ze niet echt makkelijk van de binnenzijde van de ruit af.

Het is bij mij niet echt een plaag geworden,in totaal misschien 20 van deze wormen handmatig weggehaald,en ik zie ze al een Jaar niet meer.

Deze worm was bij mij niet echt een gevaar voor de vissen,ze keken ernaar en lieten dit ongedierte met rust.

Ze kunnen wel 10 mm. Groot worden,het gedrag van deze worm is als de meeste,ze trekken het lichaam in,worden weer langer ofwel ze strekken zich en zo bewegen ze zich voort.
 
Hmm goed in de gaten houden of ik er nog meer zie dus. Bij mij was hij echter wel een stuk groter dan 1 cm.

Bedankt!
 
Was inderdaad een stuk groter, denk 3 à 3,5
cm.
 
Ja dat dacht ik al te zien gelet op het blad ernaast. Nou ja je bent er vanaf en daar gaat het uiteindelijk om.
 

Terug
Bovenaan