Wat is de wetenschappelijke naam van deze vissen?


Dat zijn Ranchu's. Die hebben minimaal 120 cm. zwemruimte, minimaal 50l. per vis, sterke filtering en 50% waterwissels per week nodig. Ze worden 25-30 cm.
 
De Ranchu is een Kweekvorm van de Goudvis (Carassius auratus). Hoewel 25-30cm uitzonderlijk is.Is 20cm zeker te behalen.
 
Die grootte halen ze zeker wel, ze groeien alleen vrij langzaam. Ik heb ze met eigen ogen gezien :)
 
Ik zeg toch ook niet dat het niet kan. Ik zeg alleen dat het gros dat lang niet haalt. ;) Geld ook voor gewone Goudvissen 80% wordt geen 40cm ookal zwemmen ze in wateren van 100 hectare. dat sommige het halen dat is bewezen, maar ook niet elk mens wordt 2 meter en dat is met vissen ook zo. ;)
 
Ach, al die meningsverschillen over maten en gewichten zijn in dit geval details en helpen helpen TS momenteel niet voort.
Wat zeker is: in die kom kunnen die beestjes niet blijven (als dat hun vaste verblijfplaats is), goudvissen hebben een grote hoeveelheid water nodig en een prima filtering. Ik weet niets van vreemde landen en klimaten maar een koeling lijkt me in dit geval ook geen overbodige luxe.

Kijk eens in het gouvisgedeelte van ons forum, daar zitten best wat leden met kennis en ervaring.
Er zijn ook wat artikeltjes geschreven door de leden http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post805973 , sommige zijn wat verouderd maar je goudvissen kunnen er alleen maar op vooruit gaan als ze steeds in die kom zitten.
 
Dank jullie wel voor alle reacties, de kom is hun voorlopige verblijplaats, inderdaad.
@ Jones: als je zegt: hebben minimaal 120 cm. zwemruimte nodig, bedoel je dan een bak van minimaal 1.2 meter?
 
Jaap PP zei:
Dank jullie wel voor alle reacties, de kom is hun voorlopige verblijplaats, inderdaad.
@ Jones: als je zegt: hebben minimaal 120 cm. zwemruimte nodig, bedoel je dan een bak van minimaal 1.2 meter?
Ik zou ze z.s.m. uit die kom halen. Dat is eigenlijk de slechtste omgeving die je ze kan bieden. De visjes zijn jong en in de groei en hebben juist nu alle ruimte nodig.

@ Meksjoef
Ik ben weleens bij je thuis geweest, weet je dat niet meer?
 

Terug
Bovenaan