Wat is de naam van deze vis?


Waarom behandel je iets bacterieels (dat zit dus zeer waarschijnlijk ook in je hoofdbak) in een aparte bak?

~ Ivo
 
Omdat de rest van de vissen er geen last van heeft, en ik het doseren van medicatie liever doe in een apart en vooral kleiner aquarium.
Columnaris oftewel bekschimmel komt 9 van de 10 keer door een verlaagde weerstand bij de vis, de bacterie die voor dit verschijnsel zorgt is altijd aanwezig in het aquariumwater.
Dus is het behandelen van het water niet de oplossing, vandaar doe ik het op deze manier.
 
Bekschimmel is gelukkig weer verdwenen, echter zijn er wel 3 Corydoras Julii de pijp uit gegaan zonder ziekteverschijnselen..
Waren niet te dun, ook de baarddraden waren intact en verder niks geks te zien aan het uiterlijk.
Ook nog een watertest gedaan waar ook alles in orde bij was, toch voor de zekerheid een 40% waterwissel gedaan.

Ze lagen vanochtend met zijn 3en op hun zij, iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
 
*Gisterochtend
 
Zitten die bij de vuurkeelcichliden in??
Ik heb in het verleden de Panda s gehouden in een 80 cm met 2 Apisto s. Het leek allemaal goed te gaan maar toch zorgde het voor stress waarschijnlijk want ze lagen stuk voor stuk in korte tijd dood.
Ik heb er nu 7 in een 60cm bakje en dat gaat al bijna 2 jaar goed zonder uitval.

Kan het toch niet door stress komen??
Wat zijn de waterwaarden als ik vragen mag in je bak??
 
Ze zitten inderdaad bij de vuurkeelcichlide(en) in, het vrouwtje dat last had van bekschimmel zit nu nog in een apart aquarium voor een week tot ik zeker weet dat het niet terug komt.
En het klopt inderdaad dat bekschimmel "besmettelijk" is vandaar dat ik het vrouwtje in quarantaine heb gedaan.
Vandaar mijn reactie op Ivo, Columnaris is een bacterie die al in het water aanwezig is.
Het krijgen van dit verschijnsel heeft te maken met de weerstand van de vis zelf.
Als er eenmaal een vis is die er last van heeft word het WEL besmettelijk na verloop van tijd, daarom altijd het advies om het zieke dier in quarantaine te plaatsen.

Wat stress betreft zou ik niet weten waar ze stress van zouden moeten hebben, ze zitten samen met 6 albino's op de bodem (die overigens nergens last van hebben) dus kan het eigenlijk niet echt een plek geven.

Waterwaarden:

pH: 7,1
GH: 7�d
NO3: 3
NO2: 0
KH: tussen de 6 en de 10�d
CI�: 0
Temperatuur: 24�C
 
Nou het is feest in het aquarium hier!
2 corydora vrouwtjes hebben eitjes afgezet + 4 zwaarddrager vrouwtjes zijn zwanger.
Eens kijken wat ik waar kan onderbrengen, en wat er te redden valt haha.

Dus ja zo zie je maar weer dat het in het aquarium alles goed gaat, wat de overleden corydoras nog meer apart maakt.
 

Terug
Bovenaan