Wat heeft mijn sluier?


MyDusty89

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2018
Berichten
71
Leeftijd
35
Hoi allemaal,

Ik trof net mijn sluier 'gewond' aan. Zie filmpje en foto. Alle andere vissen zijn fit en actief. Ik kan niet goed verklaren wat het is. Heeft ze vast gezeten of is er wat ergers aan de hand? Ze is altijd al wat apart geweest qua vorm en kleur, maar verder gezond en actief. Nu komt ze wel, maar als de andere vissen naar haar komen verstopt ze zich.
Ter info het is een aquarium van 450 liter met twee externe filterpompen. Verder krijgen ze tweemaal per week een waterwissel van 60%
 

Bijlagen

  • VID_20220531_173718.mp4
    31.3 MB
  • IMG_20220531_173632.jpg
    IMG_20220531_173632.jpg
    283.2 KB · Weergaven: 74
  • IMG_20220531_173636.jpg
    IMG_20220531_173636.jpg
    316 KB · Weergaven: 71
Ziet eruit als buikwaterzucht, ik zie uitstaande schubben namelijk. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Bacteriƫn, nierfalen vanuit de vis zelf enz.
Behandelen is erg moeilijk zeker bij sluierstaarten, die kunnen niet zoveel hebben helaas.
Ik heb zelf succes gehad (wel enkelstaarten) door zoutbaden te geven.
 
Ik geef hier altijd preventief maandelijks een 5-daagse kuur van zinkende pellets bestoven met cacaopoeder. Maar sommige vissen hebben aangeboren interne problemen die pas later aan het licht komenšŸ™ Sterkte met het patiĆ«ntjeā€¦
 
Dankjewel voor jullie reacties. Ze blijft goed eten en rond zwemmen, maar vrees toch wel voor haar. Mijn ervaringen met buikwaterzucht zijn 50 / 50 geweest met behandelen. Omdat ze de enige is, ga ik proberen haar apart van de rest te behandelen.
 
Wat naar :cry:

buikwaterzucht inderdaad erg lastig. Ik meen mij te herinneren dat dit vanuit een bepaalde plaats start maar nu weet ik net niet vanuit de staartaanzet of juist de voorkant. Foto s krijg ik niet groot en inzoomen en kan niet goed zien bij jouwe maar jij vast wel.

Even googlen misschien kun je hier wat over vinden.

Ik hoop dat je hem er weer boven op krijg.
 

Terug
Bovenaan