Wat groeit er aan mijn planten?


S

Steven v Velden

Guest
Ik heb nu ongeveer een maandje de microsorum pteropus in mijn aquarium staan, in het grind. Ze deden het tot nu toe prima maar nu beginnen er een soort "wortels" aan het blad te groeien.

Op de foto's zie je het aangegroeide stukje en ook een plaatje van de planten zelf.

Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn, en of het kwaad kan voor de planten?

Alvast bedankt!:thumbs:
IMG_20170222_195323406.jpg
IMG_20170222_195313686.jpg
 
Dat is het begin van nieuwe plantjes,heel apart maar is heel normaal bij deze plant!
Zo aan de staat te zien zal het toch beter zijn dat je de plant ergens aan vast maakt hoor.
 
Hallo Steven,

Er groeien nieuwe plantjes op dit is normaal.
 
Dat is het begin van nieuwe plantjes,heel apart maar is heel normaal bij deze plant!.

oke! ik dacht eerst dat de nieuwe planten aan wortel aan zouden groeien, had dit niet verwacht dus.
En wat zou een betere plek zijn dan in het grind?
 
Op een boomstam heb ik ook, of tegen de achterwand prikken. Deze planten hoeven geen voedingsbodem.
 
Op hout of een steen zei:
D.m.v. een gat in de steen? Want ik neem aan dat de plant niet zomaar op de steen hecht? Ben nog een beginner dus moet het allemaal nog leren.:sorry:
 
oke! ik dacht eerst dat de nieuwe planten aan wortel aan zouden groeien, had dit niet verwacht dus.
En wat zou een betere plek zijn dan in het grind?


Nu ik nog eens kijk valt het eigenlijk wel mee met de bladeren,zitten altijd wel een paar plekjes op en de rest zullen ook wel sporen zijn van nieuwe plantjes.

Je kan het op steen of hout vastbinden met dun visdraad of garen bv.
 
Ben bezig met het maken van een achterwand dus dan ga ik zeker een plekje overhouden voor mij planten.
 
Bedankt allemaal! De plantjes gaan nu tijdelijk op de stenen en later dan waarschijnlijk op de achtergrond.
 
Bedankt allemaal! De plantjes gaan nu tijdelijk op de stenen en later dan waarschijnlijk op de achtergrond.

Misschien kun je ook een nietje proberen in je stenen? Ze zien er zeer poreus uit, dus wie weet past het. Je kunt ze natuurlijk ook met een visdraad opbinden.
 
Misschien kun je ook een nietje proberen in je stenen? Ze zien er zeer poreus uit, dus wie weet past het. Je kunt ze natuurlijk ook met een visdraad opbinden.

De stenen (lavasteen) zijn inderdaad er poreus, heb ze ook zelf op maat gezaagd en de scherpe hoekjes eraf geschuurd, dus misschien gaat een nietje ook wel lukken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je roest in je bak wilt, dan moet je nietjes gebruiken, visdraad is veiliger maar staat niet mooi.:thumbs:
 
Je hebt er ook speciale lijm voor maar zelf zou ik geen nietjes nemen. APO verkoopt die lijm ook wel namelijk.
 
Als je roest in je bak wilt, dan moet je nietjes gebruiken, visdraad is veiliger maar staat niet mooi.:thumbs:

Ik heb ooit ergens gehoord dat de oldskool aquarianen gewoon roestige spijkers in hun aquarium deden om meer ijzer in het water te krijgen. Dan zal een nietje wel niet zo'n ramp zijn.
 
Maar hoe wil je het dan op je achterwand maken? Met visdraad gaat dat moeilijk......
 
Dat is een ander verhaal idd maar was alleen om aan te geven dat het gebruik van visdraad niet op hoeft te vallen.
Niet zo fel Daan! ;)
 
Dat is een ander verhaal idd maar was alleen om aan te geven dat het gebruik van visdraad niet op hoeft te vallen.
Niet zo fel Daan! ;)

:oops:ik bedoelde het niet fel. Ik was meer geschrokken dat nietjes mss heeeel slecht waren voor je aquarium
 

Terug
Bovenaan