Wat geef je algeneters te etenIk


E

Erik161

Guest
ik heb gisteren een algeneter gekocht, maar ik ben vergeten te vragen wat hij eet. Zijn bek zit aan de onderkant, dus drijvende vlokken kan hij niet eten.

Ik heb gelezen dat hij groente lust, maar hoe geef je dat? Ik heb een stukje komkommer geprobeerd, maar dat blijft drijven
 
komkommer kan je verzwaren met een gebakvorkje oid bv
Een hoop vissen worden onterecht als algeneter verkocht en is wel belangrijk om te weten welke vis het precies is om zo de juiste verzorging te kunnen geven.
Heb je een foto van de vis?
 
Vaak worden er voedertabletten gegeven zover ik weet voor deze vissen of zinkend granulaat. Zoals John al opmerkt is komkommer ook prima of een stuk courgette.
 
198qRvP_8DgsATCUsaN4kHrEigJfyoom.jpeg

198qRvP_8DgsATCUsaN4kHrEigJfyoom.jpeg
 
Hij zat net al op de komkommer, maar hij is enorm schuw. Foto's maken is erg lastig met zo'n schutkleur
 
Welke soort het is kan ik je niet zeggen, maar je doet deze algeneter een plezier met speciale plantaardige voertabletten.

Probeer de naam van deze algeneter te achterhalen bij de winkel waar je hem kocht, want er zijn erbij die 30 cm en groter kunnen worden. Er zijn er ook die in een bak vanaf, ik meen, 80 cm kunnen.
 
Veel "algeneters" zijn nachtdieren die je idd niet veel zal zien overdag!
 

Terug
Bovenaan