wat eet slakken maar geen garnalen?


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,146
Locatie
Rotterdam
Is er een organisme dat slakken eet maar geen garnalen?
Ik heb nogal veel slakken in mijn garnalen bak.
Ik zat zelf te denken aan een cichlide soort? De slak etende slak zou ook kunnen maar die eten afentoe wel garnalen, dus dat is liever mijn laatste keuze.
 
Als je veel slakken hebt dan zullen een paar Helena s ook weinig doen denk ik. De slakken zullen dan sneller kweken dan dat de Helena s ze opeten. Van welke slak heb je dan een plaag?
 
Dan kan je ze er beter gewoon uitplukken, of een plak komkommer in je aquarium stoppen, wachten tot het vol zit met slakken en dan de plak met slakken en al er weer uit. Als je dat een paar keer doet heb je ze er wel uit. Ik heb zelf met een poelslakkenplaag gewoon de slakken zelf eruit gevist. Even een paar weken elke dag wat slakken, dat is prima te doen.
 
Wat ik 1x p/w doe is een stuk courgette (komkommer kan ook) verzwaren met een vork en savonds in de bak doen, zitie smorgens bomvol slakken, groot schepnet eronder en je kan d ehele mikmak met slak en al uit je bak halen
 
Het zelf uitvangen doe ik soms ook en dat is denk ik de makkelijkste methode. Dan hoef je geen bewoners te kopen die je anders niet zou nemen of willen.
 
Let op met die komkommer in kombinatie met garnalen. Best schil eraf en goed wassen. Komkommer is soms zwaar bespoten en daar kunnne je garnalen dood van gaan.
 
Let op met die komkommer in kombinatie met garnalen. Best schil eraf en goed wassen. Komkommer is soms zwaar bespoten en daar kunnne je garnalen dood van gaan.

Schil laten zitten, stuk van 4 cm nemen. die houd de boel bij elkaar.

En blijven de slakken er ook in.
 

Terug
Bovenaan