Wanneer eerste keer onderhoud filter?


S

sofie02

Guest
Wanneer moet ik de filter voor de eerste keer een onderhoud geven en welke materialen mag ik uitspoelen, ik vermoed niet allemaal in 1 keer?

Ik heb een ecco pro. Er is een filterspons dat dient voor voorfiltering, watten, biologisch materiaal, mechanisch/biologisch materiaal en mechanisch materiaal.
 
Ik heb die van mij...een JBL 901...pas "omgespoeld" ( 3 maanden)dus geen media uitkoken....niks met een schoonmaakmiddeltje...gewoon beetje afspoelen en terug plaatsen,...dat is voldoende ;)


Suc6 Manfred
 
Je kan het beste pas onderhoud geven als de uitstroming duidelijk wat minder is geworden en dan vervang je de witte watten en knijp je het voorfilter ff lekker uit in een bakje met aquariumwater en dan zal het wel weer goed doorstromen.

Afhankelijk van oa. het aantal en soorten vissen zal dit de tijdsduur bepalen wanneer het filtermateriaal weer zo verzadigd is dat onderhoud gewenst is.

En stel dat de filterslangen veel aan daglicht blootgesteld worden kan het ook zaak zijn dat je die na verloop van tijd goed moet schoonmaken ten behoeve van een goede doorstroming.
 
OK,

Bedankt.
 

Terug
Bovenaan