Wanneer bevalt mijn gup? [foto's]


E

Etienne98

Guest
Hallo,

Mijn gup is nu 4-6 weken zwanger ongeveer. Eerst had ze een klein zwart stipje met een oranje vlek. Deze zwarte stip werd steeds groter en ook haar buik werd dikker. Ze is nog steeds niet bevallen. Je ziet nu een duidelijke oranje vlek met zwarte puntjes...

Hoe lang zal het nog duren?
Ik zal zo een foto plaatsen.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

SUdhUZ6BArWU7OFMSbBVOlH8aGYRavJ9.jpeg

SUdhUZ6BArWU7OFMSbBVOlH8aGYRavJ9.jpeg

SUdhUZ6BArWU7OFMSbBVOlH8aGYRavJ9.jpeg


Sorry voor de onduidelijke foto's, maar de gup zwemt zo snel hahaha...
Het lijkt trouwens alsof de gup eerst dikker was, maar dat kan ik ook verkeerd hebben.

De foto hieronder is van 24 oktober.

SUdhUZ6BArWU7OFMSbBVOlH8aGYRavJ9.jpeg
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Staat voor je neus, 4 weken.
WEl lezen ,he. daar zoek ik het voor op.

Aan de foto te zien is ze aardig zwart.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Bertus zei:
Staat voor je neus, 4 weken.
WEl lezen ,he. daar zoek ik het voor op.

Ik heb het gelezen... maar jij beantwoord mijn vraag niet.
Ik weet dat de zwangerschap gemiddeld 4 weken duurt, maar ik ben allang over die 4 weken heen. Ik ga al naar de 6 weken toe en vind het nu wel erg lang duren. De verandering van kleur bij het vrouwtje vind ik vreemd. Ik vraag me af, hoe lang het nu nog duurt... kan ik dit ergens aan zien/merken?
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Bertus zei:
Aan de foto te zien is ze aardig zwart.

Het lijkt alsof de zwarte vlek weg trekt en er meer zwarte puntjes komen. Haar achterlijfje is nu meer oranje.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Etienne98 zei:
maar ik ben allang over die 4 weken heen. Ik ga al naar de 6 weken toe en vind het nu wel erg lang duren.

Weet je dat wel zeker? misschien zonder dat je het hebt gemerkt al kleintjes uitgepoept en nu weer bezig is met een volgende lading.
Voortplanting gaat in een rap tempo bij deze vissen.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Seabait zei:
Etienne98 zei:
maar ik ben allang over die 4 weken heen. Ik ga al naar de 6 weken toe en vind het nu wel erg lang duren.

Weet je dat wel zeker? misschien zonder dat je het hebt gemerkt al kleintjes uitgepoept en nu weer bezig is met een volgende lading.
Voortplanting gaat in een rap tempo bij deze vissen.

Haar buik is de afgelopen tijd altijd dik geweest. Heb geen kleine visjes gezien (ook niet tussen de planten). Het mannetje zit nu de laatste twee weken in een apart aquarium, omdat hij constant achter het vrouwtje aan zat te gaan.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Ik heb ook een gup gehad die pas na 6 weken beviel, nadat ik haar in een rustigere bak had gezet. Volgens mij kunnen ze de bevalling uitstellen. Het is echter niet bij elk vrouwtje heel duidelijk zichtbaar dat de buik na de bevalling dunner wordt. En soms worden de kleintjes meteen opgegeten door de ouders.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Zitten er geen andere vissen in de bak die de jongen kunnen opeten?
Guppen kunnen sperma opslaan dus bestaat de mogelijkheid dat ze gewoon weer jongen krijgen ondanks dat er geen man aanwezig is.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Ik heb twee goudgourami's en neontetra's, kegelbarbelen, corydoras panda's en 2 vrouwtjes guppies.

Ik zie bij het vrouwtje zwarte puntjes. Ik las ergens op het forum, dat dat de ogen van de babyguppen zijn. Kan dit?
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Dat kan maar kan ook poep zijn.
Gewoon afwachten en de rest van je bestand wat verbeteren bv ;)
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Dit lijkt mij op een gup die al bevallen is, en al bezig is met de volgende ronde. Jonge guppies zijn meesters in verstoppen. Maar vaak zitten ze aan de oppervlakte. Kijk maar eens goed in je aquarium, want als het goed is, is deze dame al bevallen.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Seabait zei:
Dat kan maar kan ook poep zijn.
Gewoon afwachten en de rest van je bestand wat verbeteren bv ;)

Hoe bedoel je verbeteren?
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

blablabla zei:
Dit lijkt mij op een gup die al bevallen is, en al bezig is met de volgende ronde. Jonge guppies zijn meesters in verstoppen. Maar vaak zitten ze aan de oppervlakte. Kijk maar eens goed in je aquarium, want als het goed is, is deze dame al bevallen.

Ik ga eens goed zoeken!!
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Ik heb heel goed tussen de planten gekeken, maar ik kan echt niks zien???
Ik heb geen drijfplanten. Dus aan de oppervlakte zie ik sowieso niks.



Ik ga nog eens proberen om foto's te maken.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

misschien toch eens drijfplanten aanschaffen
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

patty776 zei:
misschien toch eens drijfplanten aanschaffen

Dat ga ik doen!

Ik heb wel heel veel planten zo erin staan. Kunnen ze zich daar ook in verstoppen?
 
Bovenaan dit topic zie je 1 foto van 24 oktober.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Etienne98 zei:
Seabait zei:
Dat kan maar kan ook poep zijn.
Gewoon afwachten en de rest van je bestand wat verbeteren bv ;)

Hoe bedoel je verbeteren?

Zoals ik het zeg! ;) je weet toch wel wat verbeteren is? of is je bestand nu helemaal ok en naar je zin?
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Seabait zei:
Etienne98 zei:
Seabait zei:
Dat kan maar kan ook poep zijn.
Gewoon afwachten en de rest van je bestand wat verbeteren bv ;)

Hoe bedoel je verbeteren?

Zoals ik het zeg! ;) je weet toch wel wat verbeteren is? of is je bestand nu helemaal ok en naar je zin?

Sorry ik begreep het verkeerd! Aquarium is van mijn vader hihi. Hij vindt hem zoals hij nu is prima, alleen verliezen de planten veel bladeren.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Iemand reactie op mijn foto's?
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Het is haast niet te zeggen wanneer de vrouw zal werpen. Dat hangt van meer factoren af namelijk.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Als ik naar de foto's kijk vermoed ik ook dat ze al eens bevallen is en nu weer zwanger is. Ze is behoorlijk dik maar ik mis het "vierkante" dus kan nog wel een paar dagen duren. Met vierkant bedoel ik dat het ronde bolle buikje zo groot wordt dat het gelijk bij de kop al bol is waardoor het wat hoekig lijkt. Zelf kijk ik nooit naar de vlek, als de darmen vol zijn is de vlek ook zwart. Zelf denk ik dat ze bevallen is en nu voor de tweede keer gaat bevallen, dat je geen jongen hebt gezien zou kunnen want of ze zitten verstopt of ze zijn opgegeten, ik gok op het laatste omdat je ook geen drijfplanten hebt. Als je in de buurt van hengelo ov woont heb ik wel wat drijfplantjes voor je. Ze ziet er iig gezond uit dus het bevallen zal vast goed gaan. Gewoon geduld hebben en voor je het weet zwemmen ze rond maar je hebt wel meer kans dat ze blijven leven met drijfplanten.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Yilleke zei:
Als ik naar de foto's kijk vermoed ik ook dat ze al eens bevallen is en nu weer zwanger is. Ze is behoorlijk dik maar ik mis het "vierkante" dus kan nog wel een paar dagen duren. Met vierkant bedoel ik dat het ronde bolle buikje zo groot wordt dat het gelijk bij de kop al bol is waardoor het wat hoekig lijkt. Zelf kijk ik nooit naar de vlek, als de darmen vol zijn is de vlek ook zwart. Zelf denk ik dat ze bevallen is en nu voor de tweede keer gaat bevallen, dat je geen jongen hebt gezien zou kunnen want of ze zitten verstopt of ze zijn opgegeten, ik gok op het laatste omdat je ook geen drijfplanten hebt. Als je in de buurt van hengelo ov woont heb ik wel wat drijfplantjes voor je. Ze ziet er iig gezond uit dus het bevallen zal vast goed gaan. Gewoon geduld hebben en voor je het weet zwemmen ze rond maar je hebt wel meer kans dat ze blijven leven met drijfplanten.

Bedankt voor je bericht. Ik woon in zuid-limburg. Heel eind uit de buurt helaas, maar toch bedankt! Ik ga zsm voor drijfplanten kijken.

Groetjes
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Heb je dichte beplanting? Als je planten hebt met fijne blaadjes, kunnen ze zich daar ook prima in verstoppen. Anders zoeken ze beschutting bij de bodem of bij hout.

Drijfplanten zijn handig, maar je zou ook je planten wat hoger kunnen laten groeien. Als deze tot de oppervlakte komen, of misschien zelfs wat krom groeien aan de opp, dan is dat ook genoeg.

Ik weet niet wat voor planten je hebt, maar zelf had ik een lotusblad afgeknipt. Dit ging drijven, en dat zorgde voor een kommetje, waar ik er een dag later 20 in zag zwemmen :D
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Zelf heb ik een drijfplant met hele grote bladeren en wortels en als ik 's morgens de vissen voer kijk ik altijd even tussen de bladeren of er baby's bij zijn gekomen. Er zwemmen nl altijd wel kleine visjes tussen maar vooral de pasgeboren kleintjes zoeken daar altijd hun beschutting. Eigenlijk hetzelfde als met het lotusblad.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

De vlek van de gup is nu volledig oranje. Niks zwarts meer in te zien. De gup heeft wel nog een dikke buik.

Ik zie geen kleine gups rond zwemmen, ook niet tussen de planten.
Maar dat lijkt mij ook moeilijk om te zien.
Ik ga vandaag drijfplanten halen. Hebben ze dit gewoon bij de dierenwinkel?
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

De kleintjes zitten vaak aan het oppervlak als ze heel jong zijn.
Of ze daar drijvers hebben is moeilijk te zeggen want de ene zaak heeft ze wel en de andere niet. Waterpest kun je ook nemen.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Als ik waterpest gebruik als drijfplant, moet ik hier dan iets speciaals mee doen? Kan ik dat gewoon erin leggen zodat het blijft drijven of moet je de wortels in de grond stoppen. Want als ik de wortels in de grond stop, raakt het niet het wateroppervlakte aan
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Waterpest kun je gewoon aan het oppervlak laten drijven hoor. Je kan het zowel in de grond stoppen als gewone plant of het laten drijven aan het oppervlak.
 
Re: Wanneer bevalt mijn gup?

Dan krijgen ze luchtwortels,als ze drijven..
 

Terug
Bovenaan