Wandmeubel met aquarium er in


Bedoel je dan de diepte, Jaap?

Het idee is namelijk dat de bak over de hele diepte toegangkelijk wordt. De klep boven de bak zit er om die reden en de plank boven de bak wordt ook uitneembaar. Enige wat ik me nog niet helemaal voor kan stellen is hoe ze het het gaan doen met de afdekking van dat stuk dat voor de kast uitsteekt. Maar aangezien er 10cm tussen bovenkant bak en onderkant kast op de tekening staat, ga ik ervanuit dat er een rand op de bak gemaakt wordt en dat daar een plankje op komt te liggen.

Ik heb een 'kale glasbak' besteld en laat hem bij de meubelmaker leveren, dus verzinnen daar vast een mooie oplossing voor. :)
 
als ik naar de afbeelding kijk zie ik boven de bak een vaste plank met deurtjes die nog al dicht op de boven kant van de bak komen te zitten
van daar mijn vraag

groet
jaap
 
Snap ik, de tekening is ook maar een impressie. De 2d tekening ziet er wat dat betreft wat gedetailleerder uit en het kunnen werken in de bak was een van de eerste dingen die ter sprake kwamen. :)
 
Zo, de volgende stap is gezet: De bak is binnen bij de winkel! Ben er erg over te spreken, moet ik zeggen. Mooi afgewerkt en met een rand aan de onderkant, zodat een extra plaat of onderlegger niet meer nodig is. Altijd fijn als je een zaak hebt die goed met je meedenkt. :)



IMG_20170312_132426.jpg


IMG_20170312_130932.jpg
IMG_20170312_131000.jpg
 
Ik heb de bak laten maken via Van Oosten in Assen en was er 575 euro voor kwijt incl. bezorging en dekruiten. Flinke prijs en het kan goedkoper, maar ik vind hem het kwalitatief absoluut waard. De bak is gemaakt van gehard/krasvast glas, zit erg mooi in elkaar en alles is ook heel netjes afgewerkt.

En er komt geen bioloog onder. Wat je in de hoek ziet is namelijk geen overloop, maar een droogkamer. Onder de bak heb ik sowieso geen ruimte voor een bioloog (ik mag 1 kastje gebruiken voor de techniek. ;)), dus er komt een Eheim Professionel 4+ 600 op te staan.
 
Zo, volgende stap van het project is voor elkaar. Parket er uit, drie van de balken onder de bak over 60 cm ondersteund met stapels stoeptegels, parket er weer in. Als dit niet voldoende stevigheid aan mijn vloer geeft, dan weet ik het ook niet meer. :)

17499093_10212413763844368_1600755835221293488_n.jpg
 
lekker bezig gelijk de kopse kanten van de balken bekeken op problemen
daarnaast de opvulling tussen tegels en balken vocht vast

groet
jaap
 
Yep. De balken zijn 100% en het is (zoals altijd) kurkdroog onder de vloer, wat ook komt door de cementlaag die onderin ligt.. De wigjes zijn gewoon houten wigjes van de Praxis, maar kijkend naar de omstandigheden onder de vloer gaan die nooit meer af.
 
Thanks! Inmiddels is de boel klaar en zit de bak er ook in. Nu lekker een weekendje klooien mer de inrichting. :)

IMG_20170414_175425.jpg
 
mooi strak hoor
die stelpoten kunnen het gewicht bak+kast aan
 
Dat zou volgens de interieurbouwer geen enkel punt moeten zijn en het zijn ook hele beste stelpoten. Zitten er 8 onder het deel waar de bak in zit. Op die poten ligt weer een stelbodem, waar de bodem van de kast op ligt. Als dat het niet houdt, dan weet ik het ook niet meer...
 
Kon me trouwens niet beheersen en heb de eerste inrichtingspoging ondernomen. Zit nog geen filter op, dus het water is nog veel te helder, maar we zijn begonnen. :)

IMG-20170414-WA0028.jpeg
IMG-20170414-WA0030.jpeg
 
Heb je goeie verlichting gekocht, schijnt ie door de afwerkrand heen... Heb ik weer.... :p

In real life is het gewoon een nette, witte afwerkrand. :)
 
Is me nog niet echt opgevallen, gelukkig. Maar het is vrij dun band wat ze er op geplakt hebben, dus het schijnt vast wel iets door. Het lijkt op de foto in ieder geval stukken erger dan dat het is.
 
Erg mooi geworden.

Zeer nette wandmeubel.

In het opstarten en bedenken zit de meeste pret. Daarom werkt het ook verslavend.
 

Terug
Bovenaan