Waarschuwing voor T Controller


T

Tinker55

Guest
Hoi,
even een korte gebruikerservaring van de T Controller temperatuurregeling.

Bij de opstart van ons nieuwe discus aquarium hebben we ook de techniek aangepast; zo ook de verwarming. We hebben daarbij gekozen voor een losse verwarmingsstaaf van 300 W die geregeld moest gaan worden door de T Controller.
De eerste controller heeft het exact 2 weken volgehouden; toen was de temperatuur niet meer in te stellen.
Dan denk je nog: kan gebeuren. In overleg met de leverancier (Azaqua) de kapotte teruggestuurd en een vervangende gekregen.
Deze heeft 3 maanden gewerkt en toen ging het goed mis...
We waren 2 dagen niet thuis geweest en bij terugkomst stond de temperatuur nog op 22 graden (ingestelde waarde was 28). De regeling bleek totaal niet meer te werken; ook het ingestelde alarm van + of - 3 graden ten opzichten van de ingestelde waarde bleek niet te werken. Voor alle zekerheid even de staafverwarming zelf gecontroleerd; deze bleek prima te werken.

Onze poging om tot een discussie te komen met de producent (Aqua Medic in Duitsland) loopt telkens op niks uit; die zijn alleen geinteresseerd in omzet / winst.

Kortom: als je voor de afweging staat om een temperatuur controller aan te schaffen.... deze kunnen we "van harte afraden".
 
Denk dat je met dit gebeuren eerst eens met de verkoper moet gaan babbelen
Dat lijkt me het eerste aanspreek punt toe
Zie dat er 24 maanden garantie op zit
 
Heb diverse malen contact gehad met de verkoper; die was heel behulpzaam bij het vervangen van de 1e, en het terugsturen van de 2e naar de producent. Vanaf dat moment heerst er totale radiostilte en dat zint me totaal niet; heb er wel het geld voor neergelegd maar nu - inmiddels al weer een weekje of 6 nadat de 2e is geretourneerd - heb ik totaal geen feedback gehad; nog van de leverancier, nog van de producent.
 

Terug
Bovenaan