Waarschijnlijk een rare vraag


N

Natasja73

Guest
Vanmiddag was ik bij de Hornbach om voor een vriend een zakje witte filterzand van 5 kg voor het aquarium te kopen. Ik zag alleen maar grote zakken liggen, dus loop naar een verkoopster en vraag of ze ook de 5 kilo zakjes met wit filterzand heeft liggen? Zegt ze nee die verkopen we niet, wat u bedoeld is voor zwembaden bedoeld:juggle:
Wel wat verbaasd maar nog niet bewust van wat ze net zei, gaf ik mijn man de opdracht dan maar zo’n grote zak mee te sleuren naar de kassa. Wat de vriend niet nodig heeft komt dan bij mij op de bodem te liggen van de 60 literbak:D

Vanaf de Hornbach eerst nar de arboarts en toen naar huis waar het hele gebeuren eindelijk bij mij lande. Spontaan vroeg ik mij het volgende af:

Als je in het bezit bent van een zwembad binnen of buiten waarom gooie je er dan filterzand in? En mocht dat toch normaal zijn waarom gebruik je dan in hemelsnaam 5 kg zakjes? :rolleyes::rolleyes:
 
Bij de Hornbach hebben ze Aquasand met 5 kilo erin en dat is heel fijn spul voor de bodem.
 
Idd Aquasand, gebruik ik al jaren. Slibt nooit dicht, alleen voor planten wel een dikkere laag gebruiken anders komen ze los. Heb meervallen en die van mij trekken alle planten los.
 
Filtergrind voor zandfilters.
Filtergrind zorgt voor een natuurlijke manier voor een perfecte filtering van uw zwembadwater. De korrels zijn tussen de 0,4 en de 0,8 mm. Een zak filtergrind weegt 25 kilo.


Dat is goed voor de bodem.
 
Oké dus de verkoopster nam mij niet in de maling:D

Voor het aquarium heb ik inderdaad een grote zak filterzand voor aquaria gekocht:thumbs:
 
Voor de planten . klei ringen. of siporax over de wortel.

Kleiringen heb ik al geprobeerd, toch trekken ze het eruit.
Klootzakjes zijn het :D
Wat ze doen is ze gaan vaak met hun kop of halve lichaam onder het zand zitten. Vinden ze lekker blijkbaar. En ze verstoppen zich ook onder als ik een water wissel doe.
 

Terug
Bovenaan