Waarom doen deze slak dit ??


Lorenzo

Member
Lid geworden
16 februari 2022
Berichten
15
Leeftijd
18
00B79FEB-4ED7-45AF-9F8A-B99EA061AE41.jpeg
Ik heb al en tijdje 1 slak in mijn aquarium en heb vandaag deze lange der bij gedaan maar hij kan haast niet bewegen om dat de oude de hele tijd op zijn rug licht weet iemand misschien waarom die dat doet ?
 
Soms, als twee slakken elkaar heel lief vinden, maken ze samen een liefdesnestje...

Of hij zit gewoon te chillen.

Of hij is de andere aan het opvreten.

Ik weet het niet. Wat ik wel weet: de slak die je al had, zou wel eens van je planten kunnen gaan eten. Dat heb ik die soort in iemand anders' aquarium zien doen. Het was net een boswachter, zoveel stammetjes zaagde die daar af...
 
Soms, als twee slakken elkaar heel lief vinden, maken ze samen een liefdesnestje...

Of hij zit gewoon te chillen.

Of hij is de andere aan het opvreten.

Ik weet het niet. Wat ik wel weet: de slak die je al had, zou wel eens van je planten kunnen gaan eten. Dat heb ik die soort in iemand anders' aquarium zien doen. Het was net een boswachter, zoveel stammetjes zaagde die daar af...
image.jpg
Hahaha klopt maar dat doet hij allen bij platen die dood zijn niet die leven 🤪 maar ik heb nu al 5 uur deze slak in het aquarium maar hij laat de nieuwe niet los 😂hoop dat die rabbit snail het overleefd ik dacht misschien dat ze kleine slakjes maken maar misschien kan dat niet want het zijn 2 verschillende slakken?!

 
Dat zijn Tylo s en soms gek op planten. I heb ze gehad en alle Vallisneria wat ik erbij zette zagen ze als een krop sla. Denk ook dat het te maken heeft met het aanbod groenvoer.
 
Van die 2 ga je inderdaad samen geen kleintjes krijgen hoor. De tylo werpt levende jongen namelijk.
 
Wat is de reden dat je plantje in glaswol staat ?
 
Als je tylo de planten niet op vreet gaat je Marisa slak dat wel doen, hoef je daarna alleen nog een potje met wol eruit te halen 😆
 
Ja dat lijkt een gewone Appelslak maar wel met een iets ander gedrag en ze leggen de eitjes onderwater.
 
Wat is de reden dat je plantje in glaswol staat ?

👇

Als je tylo de planten niet op vreet gaat je Marisa slak dat wel doen, hoef je daarna alleen nog een potje met wol eruit te halen 😆
Gebruiksgemak! Potje erin, plant weg, potje eruit! Easy peasy
 
O prachtig John! :DD

Ik wil zelf serieus even kijken naar wat nepplanten. Her en der in de bakken is nog wat aankleding/beschutting nodig. Voor echte planten is daar te weinig licht.
 
Dan kun je met voeding in de bodem werken en in dat wol zit ook geen voeding verder.
 

Terug
Bovenaan