Waar zijn ze toch..............


B

Bonky

Guest
Ik ieder van de zeven aquariums had ik vier stuks Helena,s gedaan, maar nu heb ik ze al in weken niet meer gezien, waar zijn ze toch.:S
 
Ik denk in de bodem. Zie je ze ook niet als je voor het nar bed gaan de lichten aandoet?
 
En je ziet ze in geen enkel aquarium das echt wel heel raar,hoop voor jou dat ze toch opduiken Bonky.
 
Helena's graven zich meestal in, als je een zandbodem hebt. Dan zie je alleen de voelsprietjes, en wachten ze totdat er een slakje langskomt.

De slakken zijn klein, dus je kunt ze makkelijk over het hoofd zien, ik zoe me er niet zoveel zorgen over maken;)
 
B
Helena's graven zich meestal in, als je een zandbodem hebt. Dan zie je alleen de voelsprietjes, en wachten ze totdat er een slakje langskomt.

De slakken zijn klein, dus je kunt ze makkelijk over het hoofd zien, ik zoe me er niet zoveel zorgen over maken;)
Zo klein zijn die slakken nou ook weer niet hoor, van alle slakken welke in deze bakken aanwezig zijn zijn ze verre weg de grootsten, trouwens de puntslakjes, poelslakjes en posthoornslakjes zie ik wel gewoon zitten.
 
En je ziet ze in geen enkel aquarium das echt wel heel raar,hoop voor jou dat ze toch opduiken Bonky.
Voorheen zag ik ze gewoon tussen de andere slakken vertoeven, nu zie ik alle slakken behalve die Helena.s, ook zie ik nergens slurfjes vanuit de zandbodem steken.:S
 
B

Zo klein zijn die slakken nou ook weer niet hoor, van alle slakken welke in deze bakken aanwezig zijn zijn ze verre weg de grootsten, trouwens de puntslakjes, poelslakjes en posthoornslakjes zie ik wel gewoon zitten.
Maar daar zijn er ook meer van.:)
 
Ja ik bedoel als het licht een poosje uit is geweest want ze graven zich inderdaad in en wellicht dat je ze meer ziet als het donker is.
 
Ja ik bedoel als het licht een poosje uit is geweest want ze graven zich inderdaad in en wellicht dat je ze meer ziet als het donker is.
Dat word dan wel een latertje John, t,is pas om 11:00 uur donker.:)
Maar het boeit wel hoor, ik ga er zeker werk van maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niks te zien hoor, in geen enkele bak kon ik een exemplaar ontwaren.
Wel 1 of 2 lege schelphuisjes van voornoemde wezentjes.
 
Ok, dat is wel raar want hoe kunnen ze opeens dood zijn vraag ik me af in al je bakjes.
 
Tja, t,is een raar geval John, ik laat het voorlopig maar voor wat het is.
 
Ja je veranderd er ook weinig aan Willem en ik hop dat ze zich toch weer zullen laten zien want ik snap er anders niks van.
 
Zodra ik ze weer zie ga ik het hier melden, maar ik heb er een hard hoofd in hoor.:cool:
 
Zojuist heb ik er weer ééntje gezien, karig maar toch, het geeft weer hoop.:thumbs:
Zouden ze misschien mee geluisterd hebben?;)
 
Nou we horen het graag als je er weer meer terugziet. Misschien kun je de Helena s lokken met een stukje dood vlees zoals een stukje spiering bijvoorbeeld.
Ik heb net een zakje spiering bij Frits gekjocht voor de zeewaterbak en dan heb je en zakje voor 1,20.
 
K,heb het al eens geprobeerd met een Dahnio welke door ouderdom was gestorven, alleen de garnalen en de rest van de slakken hebben er van genoten, geen Helena,s er bij gezien helaas.
 
Oeps, nee dan heeft dat ook weinig zin dus. Tja, afwachten lijkt me dan de enige remedie:)
 

Terug
Bovenaan