waar sluiers kopen?


roberto1983

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2020
Berichten
1,493
Leeftijd
41
Het is hier vast al vaak besproken, maar het laatste topic dat ik hierover kon vinden, was toch al paar jaar oud. Wij hebben een aantal sluiers bij de LFS en intratuin gekocht, prima vissen maar onze bak zit bijna vol, en de laatste plekjes willen we graag vergeven aan de mooist mogelijke visjes (hoewel we uiteindelijk op gedrag selecteren, want we hebben en houden graag een mellow bak :)

Uiteraard hebben we over Dino in Voorschoten gehoord, maar dat is 2.5 uur enkele reis voor ons...op zich te doen, maar als het iets dichter bij huis kan, zou dat ook mooi zijn. We kwamen Sluierstaart & Labyrintvis Kwekerij tegen, maar die geven per mail aan dat ze momenteel geen groot assortiment in huis hebben. Na iets verder zoeken hebben we nu ook Golden Angels Fancy Goldfish in Munnekeburen gevonden, die heeft maar 1 google review en dat lijkt bij iemand thuis te zijn. Op zich geen probleem natuurlijk, iemand toevallig ervaring met deze winkel? Of nog andere aanraders om eens een kijkje te gaan nemen?

Bedankt alvast!

gr. Roberto

 
Ik weet niet waar @Willemina woont, maar die heeft indertijd haar Oranda's bij Dino gekocht en die kweekt er af en toe mee...Misschien weet @Fiskje ook wel wat, die zit in het Noorden. @LoraineMSH zit in Almelo, ik weet niet of ze hier nog lid is. En @michelle1 komt uit Arnhem, die weet misschien ook nog wel wat.
 
Ik ben al eens bij Dino geweest en ik heb in het noorden nooit vissen van die kwaliteit gevonden.
Wel heeft een vriendin momenteel mooie nakweek jongen van 2 prachtige Dino visjes. Ze woont in Zwolle.
Golden angels was gestopt vanwege relatieproblemen. Ik weet niet hoe het daar nu mee zit maar ik heb wel eens contact gehad met iemand die toen de meeste van hun voorraad vissen heeft overgenomen.
 
Ik weet niet waar @Willemina woont, maar die heeft indertijd haar Oranda's bij Dino gekocht en die kweekt er af en toe mee...Misschien weet @Fiskje ook wel wat, die zit in het Noorden. @LoraineMSH zit in Almelo, ik weet niet of ze hier nog lid is. En @michelle1 komt uit Arnhem, die weet misschien ook nog wel wat.

Almelo ja..? Wij wonen in Hengelo dus dat zou helemaal dicht bij de deur zijn :) Eens kijken of we in contact kunnen komen, thnx voor de suggestie!
 
Vandaag nog even twee bakken gefilmd...echt geloof me, 2.5 uur rijden is echt niks voor zulke vissen. Ik heb er de laatste maanden al 4 ritten van 4 u opzitten-ze zijn het echt waard. Op dit moment zitter er trouwens héle mooie oranda's, ik had er vandaag zo 10 kunnen meenemen. Maar ik wacht wel tot ik een groter onderkomen heb voor de vissen.







20210625_111320.jpg
20210625_111320.jpg
 
jeetje 4 uur ja...dan moet het wel echt bijzonder zijn zou je zeggen...is er voor jullie in België niets vergelijkbaars te vinden nee? Wellicht dan toch maar eens ervoor in de auto springen :)
(zit elke dag al 2.5 uur in de auto voor mn werk dus ben er in mn vrije tijd niet meer zo'n fan van, maar het zijn wel plaatjes van vissen zo te zien ja :love:)
 
Vandaag nog even twee bakken gefilmd...echt geloof me, 2.5 uur rijden is echt niks voor zulke vissen. Ik heb er de laatste maanden al 4 ritten van 4 u opzitten-ze zijn het echt waard. Op dit moment zitter er trouwens héle mooie oranda's, ik had er vandaag zo 10 kunnen meenemen. Maar ik wacht wel tot ik een groter onderkomen heb voor de vissen.







Bekijk bijlage 327390Bekijk bijlage 327390

Bah wat weer een beauty s zie ik rond zwemmen met name in het tweede filmpje.......... Is Dino gewoon aan het stofzuigen terwijl jij daar sta te filmen?

Neem aan snel up date van jouw nieuwelingen:foto:
 
Van de tweede bak heb ik er geen, van de eerste wel...ik vond de ruglijnen te hoog van die kweker. Hij heeft nu een zevental bakken met oranda's van verschillende kwekers, eentje zelfs met lange oranda's-niet mijn ding, maar goed-des gouts et des couleurs...
En ja, Dino's vrouw was water aan het wegzuigen van de vloer...ze waren beiden hard aan het werk om een groot aantal rekken af te breken, worden deze week nog vervangen door nieuwe met nieuwe bakken omdat er volgende week nog een hele lading nieuwe vissen toekomt-gelukkig voor mij, geen oranda's. ;)
 
Op dit moment heb ik geen jonge oranda vissen beschikbaar alles is verkocht
Het is zeker de moeite waard om een bezoek aan dino te brengen de oranda vissen zijn erg mooi vind ik en ik woon dus in leiden
 

Terug
Bovenaan