Waar Sera Florena plantenvoeding bestellen?


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Zooplus heeft wegens "verandering assortiment",.. de Sera-Florena eruit gehaald.

Erg jammer, want het was daar altijd vrij goedkoop.
In de LFS hier betaal je zowat het dubbele voor een fles.


Wie weet een betrouwbare website die nog Sera Florena verkoopt?


Zie afbeelding voor de fles die ik bedoel.


Omdat de planten het hier heel erg goed op doen, wil ik graag Sera blijven gebruiken.
Ik verander liever niet van merk.
Dan maar meer betalen voor dezelfde fles bij de LFS.

Maar als het ergens goedkoper besteld kan worden,... dan hou ik me aanbevolen.
Vandaar dus deze vraag.

cwfoyboy3s52waactyogw67bkphnass6-500x500.jpg
 
Ik begrijp dat je tevreden bent maar waarom toch niet over op bv veel goedkopere sporenelementen van bijvoorbeeld lid Backplay of Aquariumbemesting.nl?

Planten zullen even moeten wennen maar dat scheelt een hoop geld denk ik zo.
 
Ik verander liever niks als het niet nodig is.
Het loopt allemaal heel goed en daarom hou ik het liever bij de spullen die ik nu gebruik :)

Ik snap wat je bedoeld hoor,...maar voor nu hou ik het zoals ik het nu doe :)


Ik begrijp dat je tevreden bent maar waarom toch niet over op bv veel goedkopere sporenelementen van bijvoorbeeld lid Backplay of Aquariumbemesting.nl?

Planten zullen even moeten wennen maar dat scheelt een hoop geld denk ik zo.
 
ook prima natuurlijk en ik denk dat je via Google vast wel een zaak vindt die het verkoopt.
 
hmmm. Lijkt me toch makkelijk te verkrijgen? VErkopen ze in bijna iedere online shop en lfs. Toch in mijn streek. :)
 
Ze hadden het vaak in de aanbieding.
Ik meende dat het 12,49 Euro was.
Dan had je een fles van 500ml.

Maar ik bestelde het meestal in combinatie met andere artikelen bij Zooplus.
Zij hebben een aantal artikelen in hun assortiment die ik gebruik.
Dus eens in de zoveel tijd bestelde ik weer hetzelfde rijtje.
Plus ik hoefde dan geen verzendkosten te betalen, omdat ik er vaak boven zat en dan was verzenden gratis.

Ik kan het eventueel wel bij een andere webwinkel bestellen,.. maar dan zit je vaak met verzendkosten die erbij komen en ik denk niet dat er andere webshops zijn die het voor die prijs verkopen.
En de vraag is dan ook of die betreffende webwinkel alles hetzelfde heeft als Zooplus wat artikelen betreft.
Dat zou dan weer schelen in de verzendkosten dan.
Dat word dan dus even goed zoeken nog :)


Er is nog een andere webwinkel waar ik vaak bestel, maar die hebben het niet in hun assortiment.


Hopelijk komt het weer terug in het assortiment van Zooplus en anders haal ik het wel bij de plaatselijke LFS.
Dan maar wat duurder uit.
Of eventueel toch bij een andere webshop bestellen als dat goedkoper uitkomt dan bij de LFS.

Komt vast wel goed :)





Welke prijs was het bij Zooplus? Dan weten we zo'n beetje naar wat we moeten kijken. ;)
 
Die had ik zelf ook al gezien :)

Punt is, is dat als ik alleen die fles bestel ik dan nog verzendkosten erbij moet betalen.
Verder hebben ze niet alles wat ik zoek/nodig heb en dan vind ik het zonde,.. ik koop natuurlijk het liefste alles in 1x ergens, zodat ik niet dubbel verzendkosten hoef te betalen.
Of zelfs helemaal geen verzendkosten hoef te betalen, omdat dit boven een bepaald bedrag vaak gratis is.
Als ik alleen dus die fles zou bestellen, dan betaal ik extra verzendkosten erbij.

Het is een afweging die ik zelf moet maken, wat ik dan het beste kan doen.

Voorlopig kan ik nog vooruit gelukkig met de fles Sera die ik nu heb.

 
Bij de grote jerrycan van 5000ml betaal je al geen verzendingskosten. ;)
En als je wilt, kan je die dan steeds hervullen in de fles die je nu nog hebt, om de voeding makkelijker kunnen toe te dienen in je bak.
 
Hoeveel bakken heb je Tiny? en hoeveel liter water zijn deze?
En waarom vraag ik dit?
heb je 100 liter netto dan heb je met het voorstel van cedric 4 jaar nodig om het 5000 ml product op te gebruiken, dan is het al een tijd vervallen, dus een extra kost waar je niets mee bent.
 
Altijd geweten dat, als je spoorelementen op correcte wijze bewaart ze heel lang houdbaar zijn. Veel meer dan 4 jaar.
Correct bewaren = Koel, donker en droog.
Droge kelder of zo is perfect. Anders gewoon in een berging op de grond of zo. Zeker niet in een aquariumkast.
 
Altijd geweten dat, als je spoorelementen op correcte wijze bewaart ze heel lang houdbaar zijn. Veel meer dan 4 jaar.
Correct bewaren = Koel, donker en droog.
Droge kelder of zo is perfect. Anders gewoon in een berging op de grond of zo. Zeker niet in een aquariumkast.

Niet mee eens Jurgen,

Wij hebben dit laten namaken door iemand die in een labo alles heeft doorgelicht en dan de elementen en door dezelfde persoon laten mengen(was veel goedkoper dan via een winkel inkopen)
Als de doorzichtige plastieke fles(van een labo)een jaar stond was er veel bezinksel,, met schudden loste dit voor een groot deel op(zeg wel een GROOT deel)dus niet alles.
Na drie jaar mengde het zo goed als niet meer.
Deze stond bij mij in een kast in de kelder(dus koel, droog en donker)

Ik ben er 100% zeker van dat als je bv. een bus van Sera van 5000ml na drie of 4 jaar moest leeg kappen en de bodem eruit snijden je een dikke brij zou tegenkomen die niet meer mengde.
 
Met specifiek florena zelf heb ik geen ervaring. Maar heb hier toch wel jaren oude spoorelementen staan waar er geen bezinksel in zit.
Maar dat ter zijde weet ik niet of die dikke brij een probleem is.
Profito heeft dit zelfs in zijn nieuwe flessen.

Wij hebben dit laten namaken door iemand die in een labo alles heeft doorgelicht en dan de elementen en door dezelfde persoon laten mengen(was veel goedkoper dan via een winkel inkopen)
Bedoel je zelf op te lossen poeder?
Mijn ervaring hiermee is dat het idd niet erg stabiel is. Heb al met verschillende geprobeerd. Allen gaan ze kristalliseren of schimmelen na enkele maanden.
 
Bedoel je zelf op te lossen poeder?
Mijn ervaring hiermee is dat het idd niet erg stabiel is. Heb al met verschillende geprobeerd. Allen gaan ze kristalliseren of schimmelen na enkele maanden.

Laten ontleden in een labo en in datzelfde labo laten maken met poeders(Bij bekende merken doen ze het niet anders hoor ;))
Dus niet zelf aan het klooien geweest.

De dikke brij opzich is niet het probleem als je deze kunt oplossen met het schudden, alleen krijg je niet alles handmatig door elkaar geschud. en dan krijg je verkeerde verhoudingen, zeker als je een ondoorzichtige fles neemt en niet weet of alles wel goed is gemengd.

Ik durf zelfs zover gaan dat je meer kans op algen krijgen hebt ivm deze problematiek.
 
Als het erg genoeg is zou dat idd wel eens kunnen gebeuren idd.
Zelf heb ik het nog niet mee gemaakt.
 
Zoveel zal ik ook niet tegelijk kopen :)

Dit gaat om een Juwel Rekord 600, dus heb niet veel Sera Florena nodig.
Ik geef 3x in de week 5ml.
Dus 15ml per week totaal.


En waarom vraag ik dit?
heb je 100 liter netto dan heb je met het voorstel van cedric 4 jaar nodig om het 5000 ml product op te gebruiken, dan is het al een tijd vervallen, dus een extra kost waar je niets mee bent.

Hoeveel bakken heb je Tiny? en hoeveel liter water zijn deze?
 
Zoveel zal ik ook niet tegelijk kopen :)

Dit gaat om een Juwel Rekord 600, dus heb niet veel Sera Florena nodig.
Ik geef 3x in de week 5ml.
Dus 15ml per week totaal.

Ooo, dan doe je er maar een goeie 333 weken over om de bus van 5000 ml leeg te maken, ofwel bijna 7 jaar :D
 

Terug
Bovenaan