Waar planten kopen?

Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
512
Locatie
Zwammerdam
Beste,

Ik ga een nieuwe bak inrichten, nu wil ik graag weten waar je het beste de planten kunt kopen?
Als je online shopt zie je veel verschil kwa prijs voor dezelfde planten, geldt hier ook dat duurder vaak beter is of is dit niet zo.
Als ik bij de ene online 250,00 euro kwijt ben en bij de andere maar 175,00 voor dezelfde planten zijn deze dan ook beter, ze zijn wel van een merk, Tropica?
Ik mag hier denk ik niet de webshops bij naam noemen ivm reclame.
Ik hoor graag van jullie.

Grote groet,

Erik Blom
 
Net als bij alles zullen prijzen per winkel verschillen maar dat het dan ook gelijk beter is dat hoeft niet natuurlijk. Ik heb goede ervaringen met Aquaplantsonline maar er zijn meer internet zaken waar goede ervaringen mee zijn.
 
De meeste webshops zijn wel goed omdat veel planten van dezelfde kweker afkomen, soms scheelt het wel afhankelijk van de grote van de planten of de porties die je krijgt, houdt ook rekening met de verzendkosten, deze verschillen nog wel eens een stuk.
 
Vaak is boven een bepaald bedrag het verzenden gratis en met het bedrag dat ik lees in je post denk ik dat je geen porto hoeft te betalen.
 
En in vitro planten zijn deze beter dan de traditionele planten?
 
in vitro-methode is voor (kleine) planten die op een steriele voedingsbodem laboratoriaal (in het labo) worden gekweekt. Qua qualiteit heb ik echter nog geen ervaring mee...

Verder heb ik ooit een advies van mijn economie-leerkracht gekregen: "Koop niet altijd bij de goedkoopste, want je betaalt altijd voor de after-sale-service". Dus naar dit advies, mocht je slechte planten hebben bij de goedkoopste, dan heb je ook pech qua after-sale-service. Al kunnen de lage kosten ook komen door andere dingen, dan enkel en alleen een lage/slechte service...
 
Terug
Bovenaan