Waar is mijn guppy ??


M

Mauske

Guest
ps. Ik weet niet of deze vraag in het juiste forumdeel staat, kon even geen beter deel vinden.


Ik heb een 60 liter bak, met 3 guppen, 3 mollies, een schooltje kegelvlekjes en garnalen.

Sinds een aantal dagen is een van de oudere guppies bijna aan zijn eind. Hij zwemt niet echt meer rond, maar hangt wat op 1 plek.. ik hou hem goed in de gaten, want als die het loodje legt wil ik hem zo snel mogelijk uit mijn bak.
Vandaag kom ik na een lange werkdag weer thuis, en nu is die ene gup echt nergens meer te vinden.
Niet tussen de planten, niet onder het hout, nergens.
Eruit kan niet, want er ligt een deksel op mijn bak.
In het filter zit hij niet, wat overigens ook niet echt past, maar voor de zekerheid toch maar gekeken.

Ik snap hiet dus echt niks van.. eten de garnalen ofzo een vis binnen een uurtje of 10 op ?
Of zijn het mijn andere vissen die er een maaltijd van gemaakt hebben ?

Het bakje is niet groter dan 60 liter, dus echt ver weg kan hij toch niet zijn..

Wie kan me dit misterie helpen oplossen ?
 
De kegelvlekjes doen t nog steeds op en top.. net zoals de garnalen en de rest van het gespuis.
Ook eten ze van hetzelfde bordje, en ze laten hun eten nooit staan.. zo kieskeurig zijn ze in werkelijkheid niet dus.. ;)

Volgens mij zitten de waterwaarden van de kegeltjes en de guppen best dicht bij elkaar.
 
Zie ik daar een zwarte streep op die NA MX5... blijkt het Mauske te zijn :D
Als je net zo goed met je Aquarium om gaat als met je MX5... dit komt wel goed!
 
Als ik ergens aan begin, wil ik het ook goed doen..

Maar eeeuuh.. wie ben jij dan ? Ken ik je ?
 
Als ik ergens aan begin, wil ik het ook goed doen..

Maar eeeuuh.. wie ben jij dan ? Ken ik je ?

Nee niet echt :D. Maar ik heb een voorliefde voor achter aangedreven, cabrio 2 zitters... en dan komt je de MX5 tegen. Jouw MX5 is toevallig een versie die ik online tegenkwam en mooi vond, en je naam herkende ik. Om de hoek woont ook iemand met een NA, en die zorgt er ook goed voor. Hij heeft hem ook echt mooi gemaakt en elke dag kijk ik er weer na. Het feit dat hij achterwiel aangedreven is maakt het echt speelgoed. Zeker voor die prijs.

We kennen elkaar niet, maar je foto met de streep en rollbars herkende ik gewoon :D
 
Heb je weleens kleintjes bij de garnalen die opgroeien want met dit bestand zal in de regel een boel ten prooi gaan vallen.
 
Ja, heb al flink wat jonge garnaaltjes gekregen.. Maar nog nooit gezien dat de vissen de garnaaltjes opjagen of oppeuzelen. Er zi)n overigens ook voldoende verstopplekken.
Ze mogen van mij hoor, het wordt anders zo’n drukke boel in de bak.
 
Met voldoende verstopplekken hebben ze inderdaad meer kans om te overleven. Mooi dat je al jongen hebt die het goed doen:thumbs:
 

Terug
Bovenaan