Waar grote rotsen vinden?


ONiel

Well-known member
Lid geworden
22 september 2020
Berichten
206
Leeftijd
25
Hey

Ik wou de volgende rotsen kopen:

Maar deze zijn maar 20cm groot... Dat is wat klein. Ik zoek er van ongeveer 50cm hoog.
Waar kan ik deze vinden? Mijn aquariumwinkels in de buurt hebben niet zulke grote stenen denk ik.
Het mogen ook kunsthars-exemplaren zijn.

Bedankt!

Met vriendelijke groeten
Niel Duysters
 
Is dit een optie? Voor bij Malawis
 
Rockzolid heeft mooie steenmodules, maar voor de grotere varianten betaal je jezelf ook echt scheel (80euro+ per module):

Ik heb zelf wel een aantal grote stukken (maaskeien en breuksteen).. en die wegen snel al een kilo of 7-8 p/s maar die hebben dan nog geen hoogte van 50cm zegmaar :)) ik denk dus dat de Black Ryuoh stone Premium dark XL je tegen gaan vallen aan grootte.. daarbuiten vind ik het ook enorm aan de prijs.

Bij tuincentra (intratuin bijvoorbeeld) hebben ze vaak een buitensectie met van die grote stalen kooien met stenen waarin je zelf kan zoeken.
Maar ook daar moet je het treffen om een aantal flinke te vinden.. vaak zijn het relatief kleine tot medium stenen.
Bij de intratuin hier in de buurt betaal ik geloof ik 33ct per kilo.

Een plek waar je echt heel makkelijk zeer grote stenen kan vinden heb ik zelf nog niet gevonden.
 
Akwaline heeft ”tuinrotsen” ...die zijn relatief groot en relatief betaalbaar.
Ze zijn ook hol en zinkend, heel mooi spul. Ze hoeven ook niet meer behandeld te worden.
 
Zoek eens op marktplaats naar keien.
Daar staan er genoeg van mensen die hun tuin gaan veranderen.
En meestal nog gratis ook.
 
@Romeo Als ik deze zou bestellen (grootte 120l): https://www.olibetta.com/olibetta/black-aquarium-rocks
Wat is het aantal/quantity dat je me zou aanraden om te bestellen?

Wetende dat Malawi's meer stenen nodig hebben dan een ander soort aquarium? In een Aquatlantis Splendid 100.
Ik heb zelf andere stenen besteld daar en die vielen me zeker niet tegen. Zaten ook enorme keien bij.
Ik ben niet bekend met de afmetingen van jouw bak en ken je wensen ook niet.
Enigste wat ik kan zeggen is dat een eventuele retourzending op hun kosten is dus je kan altijd ff kijken toch?
 

Terug
Bovenaan