waar de thermometer hangen?


V

Vissie4life

Guest
Ik heb 3 thermometers en ze verschillen nogal in de graden.
Dus: boven of onder in de bak, links of rechts of in het midden, enzovoort.
Of misschien op een bepaalde positie tov het filter of thermostaat. Die laatste staat nu op 23 graden en dan geven ze 25 graden aan.

Ik snap t niet meer, help!
 
Verschillen ze ook als ze direct naast elkaar in de bak zitten?

Ik heb er nooit zo echt over nagedacht en heb mijn thermometer aan de linker zijkant 10 cm onder de bovenkant van het raam zitten en circa 10 cm vanaf de voorruit.

Ik denk met redelijk wat stroming in je bak dat de temperatuur toch niet teveel zal schelen in de bak.

Vlak onder een batterij lampen zou die wat hoger kunnen zijn of te dicht bij een verwarming maar daar hoort eigenlijk ook juist wat meer stroming te zijn.

Doe hem tenminste ergens waar je hem goed kan aflezen.
 
Waarom 3 thermometers? Die aquariumthermometers zijn vaak niet zo nauwkeurig. Gewoon eentje gebruiken die je makkelijk kan aflezen en als je bak niet zo groot is en er wat stroming staat is het okee. Stel je thermostaat van je verwarming in op de voor jouw visbestand gewenste temperatuur en even je thermometer in de gaten houden of je je thermostaat goed hebt ingeregeld en evt bijstellen en klaar ben je.
 
Ja, dat is eigenlijk ook mijn vraag. De Juwel digitale thermometer hebben we op de linker zijruit en diagonaal ten opzichte van de filter/verwarmingsunit. Ongeveer op 2/3 van de hoogte.

Is dat een goede plaats om de temperatuur te volgen?
 
Probeer em wel zover mogelijk van de verwarming af te plaatsen, dan weet je de minimum temperatuur ;)
 
Andere kant hangen. dan de verwarming.
 

Terug
Bovenaan