Vuurtjes bakje


Die vissen staan wel bekend dat ze graag kleine garnaaltjes lusten en zelfs de eitjes vanonder de garnalen durven pakken.
 
Tja dat is geen ideale combinatie zo maar dat heb je al snel met vissen en dwerggarnalen samen natuurlijk.
Op zich kunnen vuurtjes zich wel staande houden tussen vissen maar in jouw geval met zo'n relatief klein groepje dat nog moet uitbreiden kan het zijn dat ze het niet gaan redden.
 
Tja dat is geen ideale combinatie zo maar dat heb je al snel met vissen en dwerggarnalen samen natuurlijk.
Op zich kunnen vuurtjes zich wel staande houden tussen vissen maar in jouw geval met zo'n relatief klein groepje dat nog moet uitbreiden kan het zijn dat ze het niet gaan redden.


Hmm, dat word een nieuw thuis zoeken voor de Galaxies dus. Wil namelijk wel dat de garnalen gaan floreren natuurlijk :)
 
Waarom worden ze dan op diverse plekken geadviseerd als leuk visje bij garnalen die verder de garnalen met rust laat?
Heb ze zelf ook in de planning namelijk.
 
Waarom is een banaan krom Johan? ;)
Zijn hier op het forum sowieso 2 leden die het met hun eigen ogen hebben gezien dat ze de eitjes vanonder hun crs roofden dus dat is geen toeval natuurlijk.
 
Ja dat idee had ik ook! ;)
Volgende keer eerst informeren Emma :deal: ;)



Het probleem is dat ik eerst had gekeken of het kon, en op verschillende sites staat dat dit goed mogelijk is. Wist ik veel dat het toch mis kan gaan... :(
 
Waarom worden ze dan op diverse plekken geadviseerd als leuk visje bij garnalen die verder de garnalen met rust laat?
Heb ze zelf ook in de planning namelijk.


Kijk, het kan goed gaan maar ook verkeerd gaan natuurlijk. Helaas kan het altijd mis gaan. Ik had de meest vreedzame Endlers maar die klaarden m'n garnalen ook stuk voor stuk. Had dit ook nog nooit gezien.
 
Anyway, hoe kan ik de eventuele schade het beste beperken? Wil ze aan de ene kant niet wegdoen, ze kostten me een rib uit het lijf maar nog belangrijker is dat ik het super interessante visjes vind. :)
 
Het probleem is dat ik eerst had gekeken of het kon, en op verschillende sites staat dat dit goed mogelijk is. Wist ik veel dat het toch mis kan gaan... :(

Ik snap het,had er beter het woordje hier tussen kunnen zetten.

Je kan het natuurlijk altijd ff aankijken hoe het gaat.
 
Ik snap het,had er beter het woordje hier tussen kunnen zetten.

Je kan het natuurlijk altijd ff aankijken hoe het gaat.


Dan heb ik nog een bijkomend probleem: de galaxies eten amper vlokvoer... Had gelezen dat import vissen dit doen, en hoopte dat ze goed zouden eten maar helaas. Ze pakken de vlokken maar spuwen ze uit. Nu ben ik echt bang dat ze super honger gaan krijgen en de garnaaltjes gaan pakken. :(
 
Sinds wanneer heb je ze dan?

Sinds afgelopen dinsdag. Ze scharrelen wel de bodem af, maar als de vlokken drijven pakken ze niks. Ze zitten grotendeels achterin de bak dus kan niet goed zien of ze vlokken van de bodem pakken.
 
kun je ze niet een beetje tot stof malen?
doe ik hier voor de sundanio's ook anders is het te groot en spugen ze het weer uit.
 
Update!

De galaxies heb ik naar m'n vaste 'garnalen dealer' gebracht, en ik kreeg er een groep chrystal black + chrystal reds voor terug. I'm in love! Hier een foto:

received_1129879033787482.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Leuk. Hopelijk gaan ze het goed doen


Dat denk ik haast wel, tot nu toe gaat t super. Zelfs al een zwangere cb gespot! Zie ook bijna alle garnalen zitten, dus ze voelen zich goed :D
 
Super leuk! Mooiste garnalen persoonlijk :) zwangere hebben is top. Nu ze geen visjes boven hun hoofd hebben voelen ze zich vast al veel veiliger. Misschien ga ik ook cb halen in de toekomst. Heel leuk!
 
Super leuk! Mooiste garnalen persoonlijk :) zwangere hebben is top. Nu ze geen visjes boven hun hoofd hebben voelen ze zich vast al veel veiliger. Misschien ga ik ook cb halen in de toekomst. Heel leuk!


Ze zijn zeker gaaf hoor, mooiste wat me opvalt is dat t zo harmonieus samen gaat met de vuurtjes :D
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Mooie garnalen hoor en top dat ze het zo hebben opgelost. Wel erop letten tzt dat de Vuurtjes niet gaan overheersen in je bak.
 

Terug
Bovenaan