Vuurkeelcichlide met neons


mister

Active member
Lid geworden
7 september 2012
Berichten
37
Locatie
Belgie
Kunnen vuurkeel meeki samen met neons gehouden worden of wordt dat voer voor hen?
 
Uiteindelijk wordt het voer voor de vuurkelen.

Let ook wel vuurkeel zijn midden amerikanen en neon zuiders
 
Uiteindelijk wordt het voer voor de vuurkelen.

Let ook wel vuurkeel zijn midden amerikanen en neon zuiders
Hmm ok bedankt, ken je dan misschien een grote zuid of midden amerikaanse cichlide die eventueel wel de neons gerust laat?
 
Best lastig, alle cichlide eten alles wat in hun bek past.

Maar goed ligt er ook aan hoe groot de neons zijn enz.

Ik heb heros heckelii uaru krobia en geen 1 kardinalen meer ennhad er 30 ofso
 
Als je een apistogramma soort groot genoeg vind, zou het net moeten gaan.
Hier bij de Heros gaan er regenwormen van 10mm dik en 10cm lang in. (Als voer dan)

Eigenlijk kun je wel stellen dat formaat neon/kardinaaltetra niet samengaat met cichliden. (Dwergcichliden uitgezonderd) alhoewel ik hier Bujurquina ook wel eens betrapt heb op een kardinaaltetra als snoepje te gebruiken
 
Als je een apistogramma soort groot genoeg vind, zou het net moeten gaan.
Hier bij de Heros gaan er regenwormen van 10mm dik en 10cm lang in. (Als voer dan)

Eigenlijk kun je wel stellen dat formaat neon/kardinaaltetra niet samengaat met cichliden. (Dwergcichliden uitgezonderd) alhoewel ik hier Bujurquina ook wel eens betrapt heb op een kardinaaltetra als snoepje te gebruiken
Ja jammer, dan zak ik een bak moeten inrichten met rode rio s of dergelijke dat zal dan wel lukken
 
Kunnen vuurkeel meeki samen met neons gehouden worden of wordt dat voer voor hen?

ik heb beide gehad (hoewel niet in 1 bak), maar ik zie vuurkelen nog niet zo snel een volwassen neon tetra opeten. vuurkelen zijn wel een tandje kleiner dan bijv een Heros en zijn ook geen jagers maar meer opportunisten. hier laten ze jongen van 2-3cm (van een ander koppel vissen) met rust, die zwemmen er voor langs zonder dat ze ook maar aanstalten maken om te happen.

persoonlijk zie ik liever midden Amerika bij midden Amerika (dus geen menging met zuid), maar het moet kunnen.

je kan ook kijken naar de diverse levendbarende soorten uit midden Amerika, zijn er veel meer dan je denkt en zitten prachtvissen tussen.
 

Terug
Bovenaan