Vuurgarnalen tanganyika


Esther83

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2008
Berichten
875
Leeftijd
40
Locatie
Assen
Zoals jullie misschien wel weten ben ik bezig met mijn rio240 opstarten tot tanganyika bak.
Nu komen daar vissen in die wel een (klein) garnaaltje lusten. Maar ik vraag me af, stel dat ik eerst een groep vuurgarnalen loslaat in de bak, of ze dan sneller kweken dan dat er van gesnoept zal worden?!

Sowieso komen er nog wat meer planten en dus schuilmogelijkheden. En daarnaast een heel doolhof tussen de stenen.

Ik ben sowieso van plan in mijn aqua 30 garnalen te houden maar zo'n schoonmaakploeg tussen de stenen lijkt me ook wel wat. Ik lees veel voors én tegens op internet, dus lastig of het wijs is. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Nou die zou ik niet combineren met Multi s Esther want die snoepen ze weg denk ik en je hebt al weinig schuilplekken dmv planten in zo n bak.
 
Oh multi's houden ook al van garnalen?
Dan lijkt het me niet zo handig inderdaad, tenzij als voer. :cool:
 
Volwassen garnalen zullen multi's niet wegkrijgen gok ik zo.

maar een volwassen Calvus...
 
Ja wie weet Richard maar goed de kleintjes en de halfwas wel dus ik ben erg bang voor de nakweek en al helemaal omdat het geen bak wordt met veel beplanting. Een Betta kan ze ook pakken dus een volwassen Multi is dan de vraag denk ik;).
 
Wat je dan beter kan doen is eens in de zoveel tijd wat kleine vuurgarnalen uit de aqua 30 loslaten in de bak :deal:
 
Voedzaam levend voer.

overigens niet voor iedereen weggelegd om zijn eigen garnalen als voederdier aan te bieden :juggle:
 
Wat je dan beter kan doen is eens in de zoveel tijd wat kleine vuurgarnalen uit de aqua 30 loslaten in de bak :deal:

Ik denk dat dit het inderdaad gaat worden, als ik het tegen die tijd nog steeds over mijn hart kan verkrijgen.
Het is in elk geval een goed excuus voor een garnalen bakje. :thumbs:
 
Ja ik zou het persoonlijk niet kunnen en ook niet nodig denk ik want dan zijn er wel alternatieven zoals diepvries voer of levend voer. Maar we zijn niet allemaal gelijk natuurlijk;)
 
Ik zag vandaag een ukkie Compressiceps van krap 3 cm in de winkel, moeilijk voor te stellen dat dat gaat roven. Maar ja vissen worden groot of beginnen met baby garnalen natuurlijk.

Inderdaad is diepvriesvoer een goed alternatief.
 

Terug
Bovenaan