vuurgarnalen + orange sakura


I

IsmaelWind

Guest
zoals titel aangeeft, ik heb Orange sakura en sinds vandaag ook vuurgarnalen. is het verstandig om zesamen doen of moet ik ze in de gezelschapsbak dien?
 
Dat zou ik niet doen, want orange sakura's zijn uit vuurtjes gekweekt dus ze kruisen.
 
inderdaad niet samen, ze kruisen en worden er dan echt niet mooier op.
 
juist ok. Tenzij ik het niet erg vind haha. Nee hoor dat is zonde. Doe ik ze in de gezelschapsbak. Bedankt!
 
Heb zelf ook wel verschillende kleuren gemixt, kreeg daar een beetje wildkleur garnalen uit, dus bruinig.... niet mooi. Zou idd zonde zijn.
 
Kan heel goed hoor.
De oranje sakura is een selecteer product van de vuurtjes.
Alleen zul je straks geen tot weinig oranje sakura overhouden.
Het zal een mix worden van vuurtjes die soms wat mooier dekkender zijn en wat rodere sakura's.
 
Maar krijg je dan ook niet eerder 'mismaakte' garnalen?
 
dschaap zei:
Maar krijg je dan ook niet eerder 'mismaakte' garnalen?

Bedoel je vergroeide garnalen ?
Nee hoor.
Alleen de kleur zal wat anders worden.
Zal een mengeling van oranje en rode vuurtjes zijn en alles wat er tussenin zit..
 
Bedoel denk ik idd vergroeid.
Die kleur verandering wil je waarschijnlijk niet. wil je de kleur van voorgarnalen reder en dekkend maken?? voer ze bestanddelen met caroteen. Wortel of speciaal caroteen voer.
 
nou momenteel kan ik geen enkele garnaal terugvinden in m'n gezelschapsbak. Ik weet dat ze goed kunnen verstoppen maar er geen 1 terugvinden is wel sterk toch haha. Misschien door de andere vissen opgegeten...
 
Wat voor vissen heb je erbij? En hoeveel garnalen in wat voor grootte bak?
Garnalen zijn sterren in verstoppen.
 
de bak is 125*45*45. Vissen:

3 sinodontis
4 maanvissen
10 roodneuszalmen
1 gourami (vrouwtje helaas overleden)
3 platy
2 algeneters
2 kersenbuiken
3 kempvissen

het aantal garnalen was 15. Ik het filter ook al gechecked je weet nooit maar daar zaten ze niet, ook achter de achterwand, ook niet
 
IsmaelWind zei:
de bak is 125*45*45. Vissen:

3 sinodontis
4 maanvissen
10 roodneuszalmen
1 gourami (vrouwtje helaas overleden)
3 platy
2 algeneters
2 kersenbuiken
3 kempvissen

het aantal garnalen was 15. Ik het filter ook al gechecked je weet nooit maar daar zaten ze niet, ook achter de achterwand, ook niet

Ik vrees het ergste voor je garnalen ;(
 
tja nou ja.. Hebben ze een hapje gehad, gelukkig waren ze gratis... Nee vind het toch wel erg jammer had ik ze nu maar in de kleine bak gedaan, Maar goed gedane zaken nemen geen keer..
 
IsmaelWind zei:
tja nou ja.. Hebben ze een hapje gehad, gelukkig waren ze gratis... Nee vind het toch wel erg jammer had ik ze nu maar in de kleine bak gedaan, Maar goed gedane zaken nemen geen keer..

Dus omdat ze gratis waren vind je het niet zo heel erg.
Of toch weer wel.
Zeg verder er niets meer over.
 
natuurlijk vind ik het erg anders check ik niet alles na. Het is een gezeul om het aquarium te verschuiven. Ik had zelf beter moeten weten, dat stoort mij nog het meest
 
Je synodontissen horen ook niet thuis in je bestand, dit zijn echte hardwatervissen, en met je maanvissen heb je dat vast niet
 
Ik vind sowieso dat hele bestand een beetje raar qua soorten. Maanvissen vind ik ook �rg krapjes.
 

Terug
Bovenaan