Vuurgarnalen en Corydoras in zelfde aquarium


B

Baris

Guest
Hallo beste vrienden,

Ik heb sinds kort 3 Corydoras Albino's in mijn aquarium gedaan waar
ongeveer 10 garnalen zitten (4 volwassen).

Aangezien deze Corydorassen alles van de bodem naar binnen wegwerken,
ben ik bang dat mijn vuurgarnaaltjes geen voeding meer binnen krijgen.

Hebben jullie misschien enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Wat heb ik allemaal gedaan:
1. Bloedwormpjes in mijn aquarium gedaan in de hoop dat de Cory's vol zitten
en van de tabletjes afblijven zodat mijn garnaaltjes dit kunnen opeten. Helaas :(
2. Een klein bakje vastgemaakt aan de binnenkant van mijn aquarium met tabletjes
voor de garnalen, maar helaas hebben de Corys dit ook ontdekt en hebben alles opgegeten.

Wie kan mij helpen ??
 
Misschien aan 2 kanten voeren of als het licht uit is. Als je de garnaaltjes gewoon fijn voer geeft en dat verspreid dan vinden ze het echt wel.
 
Als het licht uit is helpt ook niet want de Corys zijn ook nachtdiertjes. Ik heb het ook uitgeprobeerd.
 
Hoe groot is je bak? Als hij best groot is lijkt me dat geen probleem
 
72 liter.

IMG_0109.JPG
 
Lekker fijn malen dat voer (stofvoer van maken). En zorgen voor veel fijnbladige planten en/of mos. Daar kunnen de corydoras niet bij en kunnen je garnalen genoeg voer vinden.
 
Ik zou wel veel meer planten nemen want met vissen erin zullen kleintjes nu weinig overlevingskansen hebben.
 
Neem mos om een paar opgestapelde stenen, daar kunnen de kleintjes zich in verschuilen en zeker ook wat fijn bladerige planten anders houdt je geen garnaal over, ook zijn drijfplanten zeker aan te raden.
Houd de bak niet TE schoon, garnalen eten graag kleine stofjes.
 
Bedankt voor de tips. Ik ga ze zeker uitproberen. Wat voor plantjes raden jullie mij aan? Ik heb geen voedingsbodem. Alleen doe ik elke week plantenvoeding in het aquarium.
Waterpest helpt niet want de 2 guppys eten ze helemaal kaal :)

Algenwafers heb ik nooit geprobeerd. Ik heb alleen tabletjes en rode muggenlarven voor ze. Alle vissen lusten ze trouwens. Ook doe ik ook wat vlokjes.
 
Oh... ja de mijne raken ze nooit aan namelijk.

Je kan ook gewoon vlok/pellet voer door de bak verspreiden

Je filter mag je wel wat garnalen proof gaan maken, kleine garnalen worden daar zo in opgezogen en komen er in stukjes weer uit.
 
Lomariopsis lineata is ideaal. Groeit overal en heeft alleen vloeibare voeding nodig.

En wat ik nog vergat, gooi een paar catappa bladeren in de bak. De garnalen eten dat ook, je vissen zeker weten van niet. Zo hebben ze altijd wat te eten. Herfstbladeren werkt ook goed maar die kun je nu niet meer plukken.... Maar mocht je het deze herfst willen plukken dan kan je het beste eiken en beukenblad nemen.
 
Laatst bewerkt:
Algentabletjes komen mijn Corydoras ook niet aan. Anders kun je nog van die speciale voedersticks voor garnalen proberen. Die krijgen de Corydoras namelijk niet weggewerkt denk ik
 
Zolang je voldoende mos hebt, zullen je garnaaltjes niet verhongeren. Ik heb een bakje met alleen garnaaltjes en heeeeel veel mos, maar als ook als ik ze twee weken niet voer, is er niks aan de hand.
 
Zolang je voldoende mos hebt, zullen je garnaaltjes niet verhongeren. Ik heb een bakje met alleen garnaaltjes en heeeeel veel mos, maar als ook als ik ze twee weken niet voer, is er niks aan de hand.

Volledig akkoord, hier een gezelschapsbak met veel vissen en heel veel garnalen, veel planten en MOS, die garnalen blijven doorgaans bezig, kuisen alles (dat is hun voeding). Met veel planten verhongeren ze zeker niet hoor
 
Opnieuw:

Ik heb gewoon corydorassen bij vuurgarnalen. Met de vuurgarnalen gaat het harstikke goed, veel kleintjes.
 
Daar hoef jij je helemaal niet druk om te maken, die krijgen allemaal genoeg.

En de makkelijkste plant is waterpest. groeit vanzelf.
Voor garnalen, zijn er ook sticks.
 
................................. Herfstbladeren werkt ook goed maar die kun je nu niet meer plukken.... Maar mocht je het deze herfst willen plukken dan kan je het beste eiken en beukenblad nemen.
Ik wil niet graag aangezien worden voor topic-vervuiler, maar ik heb onlangs een vraag gesteld over eikenbladeren, die niet is beantwoord; die was als volgt:
Ik heb in het struikgewas in de tuin nog een laag eikenblad van vorige herfst liggen; kan ik dat nu nog gebruiken? even afspoelen en dan zo dat bruine blad in de bak; of is het over de winter "uitgewerkt" dus alle zuur e.d. er al uit?
Kan het eigenlijk nog kwaad, anders probeer ik dat gewoon.
Cor
 
Zelf heb ik geen tuin dus ik kan niet anders dan plukken. Als je zeker weet dat er geen dieren in hebben geplast oid dan kan je ze gebruiken. Ik heb een grote voorraad geplukt 2 jaar terug waar ik nog steeds bladeren van gebruik. Hoe meer het blad is afgestorven hoe beter. Maar ze moeten dus wel schoon zijn en alleen jij kan dat zelf beoordelen.
 
Bedankt, dan komt dat wel goed en ga ik die eens "oogsten".
Weg moeten ze toch een keer.
En die dieren? Misschien een egeltje of zo; zal ze even goed afspoelen al is dat wel nodig vanwege de aarde die mee komt.
Cor
 
Vogelpoep wil je ook niet in je bak denk ik zo...En als er goed overheen geplast is zit dat natuurlijk in het blad gezogen dat spoel je er niet af. Ik zou i.i.g. niet de onderste gebruiken, maar vooral de bovenste droge bladeren.
 

Terug
Bovenaan