Vuurgarnaal laat eitjes los


F

Femke

Guest
Ik heb het nu al meerdere keren gezien. Een stuk of 4 rode vuurgarnalen zijn zwanger mooie ronde buikjes vol met gele eitjes. Stuk voor stuk gooit elk vrouwtje alle eitjes eruit. Kan ik hier iets aan doen?
 
De waardes die ik meet:
PH = 7.2
GH = 7
KH = 7
NO2 = 0
N03 = 10
CL = 0
 
Ik meet met een strip. En in de winkel laat ik het ook meten. Vorige week nog gedaan alle waardes klopten. Ik vind de druppeltest vrij prijzig. En weet ook niet goed welke ik evt zou moeten nemen.
 
Ik heb het nu al meerdere keren gezien. Een stuk of 4 rode vuurgarnalen zijn zwanger mooie ronde buikjes vol met gele eitjes. Stuk voor stuk gooit elk vrouwtje alle eitjes eruit. Kan ik hier iets aan doen?


Hoe groot is je bakje? Foto?
 
70 L - 56 x 32 x 39.5 cm
IMG_20180912_154347.jpg
 
Zover ik kan zien heb ik 4 vrouwtjes en minimaal 3 mannetjes zonder zadeldek en niet zo mooi rood van kleur
 
Wel zijn het allemaal nog redelijk jonge garnalen volgens mij.
 
Ze zijn wel allemaal rood van kleur en hebben al meerdere keren eitjes gedragen, al meerdere keren losgelaten.
 
Zou kunnen inderdaad. Al moet ik zeggen medebewoners jagen nooit achter ze aan en kijken er nauwelijks naar om. Daarnaast zijn er veel schuilplaatsen. Maar het is een optie inderdaad
 

Terug
Bovenaan