Vuurgarnaal laat eitjes los ?


N

Nieuwkomer

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een bakje ( 15L ) met vuurgarnalen.
Deze bak is verwarmd op 23°C met een filter.

Laatst zag ik voor het eerst een soort groene eitjes liggen ik heb deze toen verwijderd.
Maar nu zie ik ze plots weer...
iemand enig idee of dit normaal is voor vuurgarnalen en of de kleur normaal is ?!?

20180910_194614.jpg
 
Schep ze eruit, en doe ze in een bakje wat je in het aquarium kan hangen. me een luchtsteentje.
EEn fles zou ook kunnen. met los luchtslangetje. Als het wel op temperatuur blijf.
 
Dat zou ik maar snel veranderen. dat werkt niet.
Sponsfilter houd bacterie vast.
Wat nitriet uit je water verwijderd
 
Groene eitjes is een teken dat ze besmet zijn met een bacterie/parasiet (e.e.a. is nooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, alleen dat de garnalen eraan overlijden) dus dat de garnaal ze afstoot is goed, zou ze verwijderen en weggooien
 
Groene eitjes is een teken dat ze besmet zijn met een bacterie/parasiet (e.e.a. is nooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, alleen dat de garnalen eraan overlijden) dus dat de garnaal ze afstoot is goed, zou ze verwijderen en weggooien

kan ik hier iets tegen doen voor de rest :/ ?
 
Vuurgarnalen met eitjes. | - Aquaforum
https://www.aquaforum.nl › ... › Garnalen, kreeften en krabben
  1. In cache
13 jul. 2010 - 1 vuurgarnaal heeft gele eitjes en de andere 2 ook geel met een beetje groen en zwart. ... Als je onbevrucht zijn, dan stoot de moeder ze zelf af. ... Ik heb moeders die zwarte/groene/gele/witte/alles door elkaar dragen en de ...
Neocaridina met groene eitjes? | - Aquaforum
9 nov. 2017
Glasgarnaal draagt eitjes? | - Aquaforum
26 aug. 2017
zwangere cherry garnaal | - Aquaforum.nl
19 mrt. 2009
Meer resultaten van www.aquaforum.nl
 
zodra je een garnaal met groene eitjes ziet, de garnaal euthaniseren, er is niks qua medicatie wat ertegen helpt

Online lees ik dat vuurgarnalen allerlei kleuren eitjes hebben en vind het zonde om een garnaal zomaar te euthanaseren...
 
zodra je een garnaal met groene eitjes ziet, de garnaal euthaniseren, er is niks qua medicatie wat ertegen helpt


De "groene" eitjes die je bedoel zijn geen eitje !!! Dat is een schimmel en ziet er totaal anders uit dan eitjes .
Je ziet vaker dat jonge dieren hun eitjes verliezen door onervarenheid , geen paniek .
 
Zie eronder liggen er nog 2 losgeraakt. dan zijn die andere beschimmeld?

Nee hoor Bertus , soms doen ze dat nou eenmaal , soms jonge dieren die nog aan het stunten zijn met de eitjes of ze zijn niet bevrucht .....
Maar hier boven word gesproken over "groene" eitjes en dan de garnaal dood moeten maken ........maar dan word er de beruchte schimmel bedoeld die je vaker bij de Neo's voor ziet komen .
Zijn eigenlijk net vliegen eitjes wat ze dan mee dragen , en als je dan nog "vers" bent in de garnalenwereld kun je ze aan zien voor eitjes .
 
ff een vraag wat hier op aansluit ik zie die foto van die vuurgarnaal en daar zie je duidelijk dat dat groene niet echt eitjes meer zijn. toevallig heb ik ook een vuurtje met duidelijk groene eiren heb zelfs de loep en de lamp er bij gepakt maar het zijn echt eitjes zijn deze dan ook beschimmeld of geïnfecteerd, daarnaast hoe kan dat
 
ff een vraag wat hier op aansluit ik zie die foto van die vuurgarnaal en daar zie je duidelijk dat dat groene niet echt eitjes meer zijn. toevallig heb ik ook een vuurtje met duidelijk groene eiren heb zelfs de loep en de lamp er bij gepakt maar het zijn echt eitjes zijn deze dan ook beschimmeld of geïnfecteerd, daarnaast hoe kan dat

Een foto plaatsen zal enorm helpen bij het beantwoorden van je vraag
 
Vuurtje ook gevonden helaas krijg ik niet echt een goede foto van wegen zweef vuil omdat ik even de ramen moest schoon maken
20180919_204558.jpg
 

Terug
Bovenaan