Vuurbuikpad met vissen


rogiertjuh

Active member
Lid geworden
26 januari 2016
Berichten
33
Leeftijd
21
Locatie
Wierden
Is het mogelijk de vuurbuikpad samen met vissen te houden?

Groetjes Rogier.
 
Vuurbuikpadden zijn carnivoor en leven van geleedpotige dieren. Voornamelijk kevers, mieren en vliegen en muggen worden gegeten, zoals dansmuggen en hun larven. Daarnaast worden ook wel vlinders, cicaden, duizendpoten, spinnen en kreeftachtigen zoals vlokreeften worden gegeten.

Vuurbuikpadden worden wel als huisdier gehouden in een aquarium met een landgedeelte.
 
Er staat niks of je het kan combineren. Er komt wel een landgedeelte in vergeten te vermelden.
 
Het gedeelte ''Vuurbuikpadden worden wel als huisdier gehouden in een aquarium met een landgedeelte.'' zegt iets over een aquarium, en een aquarium is toch met vissen er in veronderstel ik.
Anders had het een paludarium horen te zijn.
 
Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik weet ook niet als het correct is wat ik hieruit kan verstaan.
 
Oké bedankt.
 
Het combineren van amfibieën met vissen wordt vaak afgeraden. Vissen kunnen ziektes dragen waar ze zelf voor immuun zijn, en dat kan je vuurbuikpadden erg ziek maken, of zelfs doden. Natuurlijk kan het andersom ook een probleem zijn.
Ik raad het je af.
 
Oké hou groot is de kans ongeveer?
 
Naargelang Christian zegt, is het af te raden. Ik zou het ook gewoon niet doen, dat is ook nog altijd op veilig spelen.
 
Welke bewoners zouden dan kunnen worden aangeraden voor mijn riparium naast vissen.
 
Oh jammer zijn er ook geen dieren buiten reptielen/ amfibieën?