Vuurbuikpad met vissen


rogiertjuh

Active member
Lid geworden
26 januari 2016
Berichten
33
Leeftijd
21
Locatie
Wierden
Is het mogelijk de vuurbuikpad samen met vissen te houden?

Groetjes Rogier.
 
Vuurbuikpadden zijn carnivoor en leven van geleedpotige dieren. Voornamelijk kevers, mieren en vliegen en muggen worden gegeten, zoals dansmuggen en hun larven. Daarnaast worden ook wel vlinders, cicaden, duizendpoten, spinnen en kreeftachtigen zoals vlokreeften worden gegeten.

Vuurbuikpadden worden wel als huisdier gehouden in een aquarium met een landgedeelte.
 
Er staat niks of je het kan combineren. Er komt wel een landgedeelte in vergeten te vermelden.
 
Het gedeelte ''Vuurbuikpadden worden wel als huisdier gehouden in een aquarium met een landgedeelte.'' zegt iets over een aquarium, en een aquarium is toch met vissen er in veronderstel ik.
Anders had het een paludarium horen te zijn.
 
Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik weet ook niet als het correct is wat ik hieruit kan verstaan.
 
Oké bedankt.
 
Het combineren van amfibieën met vissen wordt vaak afgeraden. Vissen kunnen ziektes dragen waar ze zelf voor immuun zijn, en dat kan je vuurbuikpadden erg ziek maken, of zelfs doden. Natuurlijk kan het andersom ook een probleem zijn.
Ik raad het je af.
 
Oké hou groot is de kans ongeveer?
 
Naargelang Christian zegt, is het af te raden. Ik zou het ook gewoon niet doen, dat is ook nog altijd op veilig spelen.
 
Welke bewoners zouden dan kunnen worden aangeraden voor mijn riparium naast vissen.
 
Oh jammer zijn er ook geen dieren buiten reptielen/ amfibieën?
 
Natuurlijk zijn er dieren buiten repltielen en amfibieen, vissen heb je zelf ter sprake gebracht en die kunnen niet. Insecten en geleedpotigen kunnnen tot het moment dat ze im de buik van de pad zitten dus dat wordt hem ook niet. Zoogdieren lijkt me ook vrij onverstandig, evenals vogels... Dus de enige andere levende organismes die je erbij kan doen zijn planten (en schimmels en bacterieen natuurlijk, maar daar heb je nooit alle controle over)
 
De vissen doe ik sowieso dat dat even duidelijk is niet de kikkers. Welke insecten zouden kunnen?
 
De vissen doe ik sowieso dat dat even duidelijk is niet de kikkers. Welke insecten zouden kunnen?
Libelle larves zijn goede opties voor in het aquarium.

Dat was maar een grapje, een libelle larve moet je niet willen, ze zullen je vissen opeten!!!!

Geen insecten erin doen, ze zouden opgegeten worden door de kikkers/vissen (of andersom...)
Zoals ik zei, ik zou geen verschillende soorten dieren combineren...
 
Bedankt voor je reactie. Waarom zijn er dan zoveel mensen die het wel doen het is geen kleine bak (watergedeelte 120 x 40 x 25 landgedeelte de helft van dag oppervlak en 40 cm hoog ) ik zou toch denken dat er wel een combi mogelijk is. Zie het vaak in dierentuinen. Misschien had ik de maten beter eerder kunnen vermelden en kom ik wat brutaal over maar dat is niet mijn intensie.
 
Het maakt de ziektes niks uit hoeveel ruimte de dieren hebben. De enige combi die ik persoonlijk zou durven is vissen met (dwerg)klauwkikkers, en die hebben geen landgedeelte nodig! De kans op ziekte is te groot om een poging te wagen, imo.
 
Jammer wandelende takken ook geen optie?
 

Terug
Bovenaan