Vreemde vormen van mijn platy's


T

Twinmootje

Guest
Sinds een week of 6 heb ik een aantal baby platy's in mijn aquarium. Toen ze net geboren waren zag ik niets vreemds aan hun. Sinds 1 week zag ik dat er 2 visjes een knik in hun lichaam hadden. Net alsof ze ergens klem hebben gezeten ofzo. Nu merk ik ook dat een aantal visjes helemaal scheef gaan groeien. Hun ruggengraat loopt in een bocht omhoog waardoor ze dus ook met hun staart omhoog zwemmen. Het is een heel raar gezicht. Ze zwemmen en eten nog wel gewoon. Weet iemand wat dit kan zijn?
 
WElkom,!!!! Twinmootje,op het AF.

Dat je zo binnen komt.

Tja. misvorming.
Wees nou wijs,daar kan je verder niets mee.
Ben je er zelf toe in staat,maak ze dood.
Dat komt nooit meer goed.

Hoe hard het ook klinkt.
 
Hoi Bertus,

Jeetje dat is erg !!!!
Wat ik wel vreemd vindt is dat er eerst niets te zien was van misvorming. Dit is echt iets van de laatste week. Maar als ik ze dood wil maken is invriezen toch de meest vriendelijke manier?
 
Invriezen is niet diervriendelijk en harde klap met een steen geven of hard op de grond gooien wel.
 
Hoi botia,

Dat durf ik echt niet !!!! Kunnen ze wel overleven met zo'n misvorming? Of gaan ze toch snel dood?
 
Kun je eens foto's maken. En ververs je geregeld je water?
 
Weet het,is niet prettig te horen,he.
Maar,met 41 jaar,draai je daar je hand toch niet voor om?

Je hebt er ook Neon Tetra,s bij zwemmen.
Die warmer willen zitten.
 
Neontetra's en Platy's kunnen prima op 22 graden. Wel zijn de voedsel eissen iets anders.
 
Maar misschien valt het wel mee en hoeft het niet, dus daarom zou een foto handig zijn
 
Ik weet niet hoe ik een foto moet neerzetten hier.

Botia ik ververs 1 keer per week ongeveer 10% van het water. De vissen zitten hier op 24 graden en voer 2a3 keer per dag een beetje.
Bertus sorry maar ik kan dat gewoonweg niet. Het zijn mijn diertjes en ik vind het nogal een heftige dood. In de dierenwinkel zeiden ze dat deze vissen allemaal prima bij elkaar kunnen op een graad of 24. Neon tetra's doen het ook supergoed en zijn ook heel goed gegroeid. Dus ik maak me over hun ook geen zorgen.
 
Veel aquariumhouders zijn een beetje watjes :p Zie het kippenforum. :p Het is nu September dus slachtmaand van overtollige kippen en hanen. :p Vele mensen doen dat zelf.


Ik heb vandaag nog 3 vissen afgemaakt(niet van mezelf). Blijven leven was lijden voor ze geweest.
 
Twinmootje zei:
Ik weet niet hoe ik een foto moet neerzetten hier.

Botia ik ververs 1 keer per week ongeveer 10% van het water. De vissen zitten hier op 24 graden en voer 2a3 keer per dag een beetje.
Bertus sorry maar ik kan dat gewoonweg niet. Het zijn mijn diertjes en ik vind het nogal een heftige dood. In de dierenwinkel zeiden ze dat deze vissen allemaal prima bij elkaar kunnen op een graad of 24. Neon tetra's doen het ook supergoed en zijn ook heel goed gegroeid. Dus ik maak me over hun ook geen zorgen.

Tussen een krantje leggen ,en hard ja roepen.
Ik heb er ook een 200.
Maar zal toch eens de knoop doorhakken.
zijn ook mijn vissen.maar nood breekt wet.

dan laat je ze in de bak,kunnen ze verder rommelen,en nog slechter worden.
 
Twinmootje zei:
Ik weet niet hoe ik een foto moet neerzetten hier.

Botia ik ververs 1 keer per week ongeveer 10% van het water. De vissen zitten hier op 24 graden en voer 2a3 keer per dag een beetje.
Bertus sorry maar ik kan dat gewoonweg niet. Het zijn mijn diertjes en ik vind het nogal een heftige dood. In de dierenwinkel zeiden ze dat deze vissen allemaal prima bij elkaar kunnen op een graad of 24. Neon tetra's doen het ook supergoed en zijn ook heel goed gegroeid. Dus ik maak me over hun ook geen zorgen.

http://aquazone.leeuwen.nu/downloads/se ... Upload.exe
 
2013-09-14_20.46.43.jpg


Ik hoop dat ik het goed heb gedaan.
 
Het zijn dus witte platy's waarvan de ruggengraat omhoog buigt. Er zijn er ook een aantal waarvan de ruggengraat helemaal recht loopt. Allemaal uit dezelfde worp.
 
Het is een goed teken dat het mensen niet makkelijk valt om een dier te doden. Dat maakt ons uniek ten opzichte van andere diersoorten.
Neemt niet weg dat als een dier in doodsnood is.. de dood een bevrijding is, en laat het dan snel gebeuren.

Invriezen duurt te lang..

In krant.. boem!

Edit: Trouwens, ik kan niet beoordelen of ingrijpen nodig is.. dat laat ik aan anderen die er verstand van hebben.
 
Deze vis is zeer mismaakt, en zou ik afmaken. Je ververst ook te weinig 25% per week kan echt geen kwaad.
 
Bertus zei:
Je hebt er ook Neon Tetra,s bij zwemmen.
Die warmer willen zitten.

15 graden is toch niet warmer?
Gekke Bertusje...
Vanaf ongeveer 15graden kan je Neontetra's zonder problemen houden.
 
Ok� dan ga ik iedere week wat meer water verversen. Maar komt deze afwijking door te weinig water verversen of zijn ze gewoon zo geboren? Wel vreemd dat ik eerst niets bijzonders aan hun zag. Lijkt echt iets van de laatste week te zijn.
 
Deze vergroeiing kan veroorzaakt zijn door een hoge vervuilingsgraad in de bak. Al zie je meestal dat ze gewoon zo geboren zijn.

Ik zie een vergroeiing vrijwel meteen bij een net geboren dier maar dat mag ook wel na 20 jaar gericht met levendbarenden kweken. Het zou dus kunnen dat je de vergroeiing niet meteen hebt gezien.

Platy's eten van nature veel algen. In de meeste vlokvoeders zit dat bijna niet. Daarom kan je ze beter een Guppy voeder geven waar dat wel in zit. Of nog beter een malawi cichlidevlok wat ik de mijne voer.

De temperatuur mag terug naar 22 graden.
 
Is die 22 graden dan ook ideaal voor de guppen, neon tetra's en algeneter?
Ik heb net een grote pot tropisch vissenvoer gekocht. Maar dat voer waar jij het over hebt kunnen al mijn visjes dat gewoon eten dan? Anders kan ik misschien een potje daarvan erbij kopen en dan om de dag voer afwisselen?
 
Als je geen dierenwinkel Guppen hebt (door zeer zware inteelt is een hoge temperatuur aan te raden) dan kan dat prima. Neons kunnen ook op 22 graden en ik ben benieuwd wat voor algeneter je hebt.

Dat voer kunnen je andere vissen ook gewoon eten. Voor Guppen is het ook zeer aan te raden
 
2013-09-15_16.32.07.jpg


Ik heb echt geen idee wat voor algeneter het is. Dus vandaar even een foto.
 
Dat is volgensmij een Gastromyzon soort deze horen juist koel te worden gehouden met veel stroming.
 

Terug
Bovenaan