Vreemde beestjes


W

Wicker

Guest
Beste mensen,

Een vriendin van mij heeft vanmorgen rare beestjes ontdekt in haar aquarium,we hebben geen idee wat het is kan iemand ons vertellen wat het is.

En wat kan ze er tegen doen.

Groet wicker

48F91C22-434F-443F-A03F-CD39ABF2650E.png
 
Lijken me iets van mosselkreeftjes en die kunnen verder geen kwaad.
 
Het krioelt er wel van in de bak schat het zeker op 200, hoe krijg je deze eruit en is er wel iets tegen te doen.
 
Ik denk ook mosselkreeftjes. Vaak teken van goed water. De vissen eten ze wel op en dit verdwijnt met de tijd
 
Hoi, sinds vanmorgen zit de bodem van mijn kleine garanalen bak ook helemaal vol met van die kleine beestjes. Is het iemand gelukt om er vanaf te komen?
 
Hoi, sinds vanmorgen zit de bodem van mijn kleine garanalen bak ook helemaal vol met van die kleine beestjes. Is het iemand gelukt om er vanaf te komen?
Is het onderstaande, eerder gegeven, antwoord niet voldoende? Met vissen in de bak lijken ze dus vanzelf te verdwijnen omdat ze opgegeten worden.

Ik denk ook mosselkreeftjes. Vaak teken van goed water. De vissen eten ze wel op en dit verdwijnt met de tijd
 
Is het onderstaande, eerder gegeven, antwoord niet voldoende? Met vissen in de bak lijken ze dus vanzelf te verdwijnen omdat ze opgegeten worden.

Ik vrees van niet eigenlijk:

kleine garanalen bak

Dus waarschijnlijk is de bak te klein voor visjes?
En vermoedelijk worden de vreemde beestjes in dit geval louter een aperitiefhapje en krijgen de visjes garnalencocktail als hoofdgerecht. ;)
 
Inderdaad. Er zitten alleen garnalen in de bak. Hij is veel te klein voor vissen
 
Hoe groot zijn die beestjes want mosselkreeftjes zijn vrij klein hoor. En heb je ze nu in 2 bakken of begrijp ik dat verkeerd?
 
Ik heb die kleine beestjes alleen in mijn nano bakje 10 liter waar alleen garnalen in zitten. Ik heb geprobeerd een foto te maken maar dan zie je ze bijna niet. In het filmpje zie je ze bewegen. Zijn ongeveer 2 mm groot
 

Bijlagen

  • IMG_1914.MOV
    5.4 MB
Ik zie de video niet overigens hoor.
 
Ja de bijlage zie ik wel maar bij het afspelen zie ik geen video maar alleen de tijd.
 
Nieuwe poging met een andere camera :)
 

Bijlagen

  • MAH04177.MP4
    14.6 MB
Sorry dat ok spam maar volgens mij heb ik de manier gevonden om mijn video te uploaden. Hoop iemand te vinden die mij kan vertellen wat dit voor beestjes zijn en hoe ik eraf kom.. Zijn er echt heel veel ineens..
 
Sorry, snap niet hoe ik een goed filmpje erop krijg.. Ik kan hem trouwens wel zien vanaf mijn pc als ik op de drie stipjes klik en download. Hierbij een screenshot van het filmpje. Het krioelt echt op de bodem alleen elke keer als je een foto maakt zie je ze er niet op..
beestjes.jpg
 
Deze video werkt wel bij mij.

via mijn iPhone werkt hij ook meteen alleen op de pc zie ik alleen de tijd lopen. Maar gelukkig dat jij hem kan zien. Nu nog de vraag, weet jij wat het zijn? Als ik google lijken ze het meest op mosselkreeftjes maar ze krioelen echt alleen over de bodem..
 
via mijn iPhone werkt hij ook meteen alleen op de pc zie ik alleen de tijd lopen. Maar gelukkig dat jij hem kan zien. Nu nog de vraag, weet jij wat het zijn? Als ik google lijken ze het meest op mosselkreeftjes maar ze krioelen echt alleen over de bodem..
Ik heb eigenlijk nooit ervaring mee gekregen, dus ik laat het even aan de kenners over.
 
Video voor mij niet zichtbaar.
 
Lijken mij idd mosselkreeftjes

 
bij mij zitten er ook van die kleine kriebeldingetjes in , hele kleine zwarte bolletjes die een beetje rond zwemmen , , had er laats een stukje spaghetti in gedaan voor de garnalen en daar kwamen die dingen ook allemaal naar toe , heb ook iets op het glas zitten , lijkt wel een soort piepklein slakje zonder huis , dat ding kruipt ook maar 10 cm per dag of zo , heel vreemd , maar ik vind het wel interessant
 
via mijn iPhone werkt hij ook meteen alleen op de pc zie ik alleen de tijd lopen.
Vaak is het beste om de video op youtube te zetten en dan de link hier te plaatsen.
 
En ik zeg mosseldiertjes.

Ik ook! :thumbs:
En gezien de hoeveelheid zou ik aanraden om eens kritisch te kijken naar de hoeveelheid voer dat er in de bak gaat.
Alles wegkrijgen wordt moeilijk maar de populatie in toom houden lukt hier vrij aardig door niet teveel te voeren.
 
had er laats een stukje spaghetti in gedaan voor de garnalen en daar kwamen die dingen ook allemaal naar toe

Dank jullie voor de reacties! Ik had eerder steeds ééntje in mijn bak gezien. Maar toevallig had ik deze week ook voor het eerst een stuk spaghetti in de bak gedaan en nu dus deze explosie van kleine diertjes.

Voor de garnalen heb ik speciaal garnalen voer en geef heel af en toe een paar korrel hiervan. Ga even kijken wat er gebeurt als ik een tijdje niet voer.
 
Maar toevallig had ik deze week ook voor het eerst een stuk spaghetti in de bak gedaan en nu dus deze explosie van kleine diertjes.

Sowieso is spaghetti niet echt aan te raden als voer dus ik zou dat vermijden in de toekomst.
 
Sowieso is spaghetti niet echt aan te raden als voer dus ik zou dat vermijden in de toekomst.
had het ergens gelezen dus geprobeerd , maar ze aten er zo wie zo niet van , dus , eenmalige actie :)
 

Terug
Bovenaan