vragen zeebak opstarten hulp gevraagd

R

roygie

Guest
hallo

ik heb hier nog een 60cm bakje staan.

nu leek het me wel leuk om een zee bakje van temaken.

de vraag is kan ik van deze (gewone) 60cm bak een zee aquarium maken.

en zo ja. wat ben ik dan nodig ? en hoe moet ik dat aan pakken ?

heb zelf nog geen ervaring met zee aquarium.

wie kan mij helpen en weg wijsmaken in het zee aquarium gebied???


alvast bedankt
 
Dat kan... Maar dat is vrij klein... dus is je bestand dat er in kan ook beperkt...
Dus geen al te grote vissen en niet al te veel...

Groter is altijd beter...

Het beste wat je kan doen is lezen, goed inlezen...
Het boekje van Tanne Hoff is een aanrader voor beginners.
Op deze site vindt je het volledige boekje, en dus ook superveel info.
http://www.kogelforum.nl/index.php?i=co ... r+aquarium
 
hij wil waarschijnlijk geen 1000 den.uren.lezen. Maar gewoon voor te proberen een 60cm bak maken..

Kan dit?
Ja!! Zeker!!

nodig:
-Steen,.kilo of 6
-Stroming (hydor 1600 of sicce nano)
-Verlichting
-zout
-Osmose water
-Evt een afschuimer..

Het kan zonder afsvhuimer.. Dan moet je veel verversen, zo heb ik eens voor niels (nilo hier) ze nano een.ververs regime geschreven, die nano ging echt heel goed.
Kijk dus zeker eens in zijn project topic.

Steen kan je goed gebruikt kopen op andere fora (zeewaterforum) , scheelt een hoop geld, anders kan je.kijken voor real.reef.rock.

Verder is het een kwestie van:
Zoutwater maken (osmose met zout, meten met een.dobber of refracto) (of bij de winkel water kopen)

Steen hierin stapelen (kilo of 6 is voldoende)

Stroming aan..
Verlichting aan Op 5 uur per dag
Lekker laten draaien 2 maanden ongeveer..

Je krijgt 2 bizarre pieken en een.zooi algen ellende, dit trekt weg.. maar zet geen.dieren in direct.. Laat echt rustig minimaal 6 a 7 weken draaien, dit scheel. Later heel veel ellende..(goed begin/halve werk)

na eerste week kan je.beetjes gaan verversen, hou het in eerste instantie zonder dieren op 15% per week, enkele 10l emmer ofzo..
Pas na 4 weken kan je dit opschroeven maar 2x10l per week... Na 6 weken kan je dan dieren.inbrengen.

Zolang je niet veel.steenkoralen e.d. Hoef je ook niet perse te testen.op calcium /kh/mg.. Dit vul je makkelijk.aan met je wissels.
No3 test is.handig (die van salifert s goed En.goedkoop)

Beste is wel om te investeren in een osmose apparaatje met DI filter (75/80.euro) zodat je zelf water aan kan maken, en een.emmer goed zout (dd h2ocean/tropic marin bioactif)

het is echt prima te doen.. Zolang je maar water blijft wisellen. 60l.is erg leuke maat om wat leders/buttons/ poets garnaaltje/ grondeltje te houden..
 
Terug
Bovenaan