vragen over superfish planty 25


Misschien zou je in zo'n vakje boven het aquarium een bromelia kunnen zetten? Volgens mij houden die wel van een vochtige omgeving.
 
Weten jullie een goede en goedkope (hij mag er niet zoveel aan uitgeven:daisy:) (voedings)bodem de Yarno kan gebruiken voor de plantjes bovenin?
 
Backplay weet veel over voeding en verkoopt het ook. Stuur hem maar eens een pb;)
 
Bedankt John!

Nou Yarno, nu weet je wat je moet doen!:D:D;)
Haha, grote broer geeft de stalorders;). Maar zonder gekheid. Ik ken Backplay redelijk en die heeft echt verstand van zaken qua voeding en dat soort zaken dus dat komt vast wel goed en hij is niet duur met de spullen.
 
Zou je ook vijveraarde kunnen gebruiken, voor die plantjes bovenin?
 
Veel moerasplanten staan ook met de voeten in het water en ik zou dus denken van wel maar heb er geen ervaring mee.
 
Veel moerasplanten staan ook met de voeten in het water en ik zou dus denken van wel maar heb er geen ervaring mee.
Dat dacht ik dus ook, en dan afdekken met een beetje grind, zodat het niet wegspoelt.

Iemand ervaring, of er iets tegen in te brengen?
 
Dan gaat het er toch aan de onderkant uit? Of zijn de bakjes dicht?
Ze zijn dicht aan de onderkant.

image.jpg
 
Je kunt het proberen, het bakje moet toch nog eerst opstarten. Mocht het foutgaan is het geen ramp:D
 
Je kunt het proberen, het bakje moet toch nog eerst opstarten. Mocht het foutgaan is het geen ramp:D
Nee, Yarno dan alles opruimen!



Hij wil ook bodemplantjes, kun je die gewoon op zand plaatsen, of heb je daan een voedingsbodem voor nodif?
 
Nee, Yarno dan alles opruimen!



Hij wil ook bodemplantjes, kun je die gewoon op zand plaatsen, of heb je daan een voedingsbodem voor nodif?

Eigenlijk wel.... Maar dan kun je beter voor €13 euro een aquasoil kopen, en dan én een bodem én die potjes.
 
In zand zit weinig voeding dus daar moet je wel rekening mee houden.
Dat zand gaat er denk ik ook uit, daarvoor zoek ik(tja, Yarno doet het niet, dus moet ik het maar doen:mad:) dus een bodem, die in het water kan, en boven het water, voor de moerasplanten. Het liefst onder de €15,- met verzendkosten. Mijn broertje mag er niet meer aan uitgeven.;)
 
Er staat complete bodem dus ik denk dat er voeding al inzit. Al die kleibodems absorberen op een bepaalde manier voedingsstoffen. dat is een chemisch verhaal en heeft met ionen ofzo te maken dacht ik.
 
Er staat complete bodem dus ik denk dat er voeding al inzit. Al die kleibodems absorberen op een bepaalde manier voedingsstoffen. dat is een chemisch verhaal en heeft met ionen ofzo te maken dacht ik.
Oh, even aan Yarno laten zien, en dan kunnen we het eens proberen.:daisy:
 
Kan yarno de all-in-one van planted-box gebruiken, als plantenvoeding? (Die heb ik er namelijk nog staan:D)
 
Dat is complete voeding dus dat lijkt me van wel. Als je garnalen houdt wel altijd voorzichtig met plantenvoeding vanwege de metalen die erin kunnen zitten.
Zelf geef ik in de garnalenbakjes geen plantenvoeding maar ja ik heb meer enkel mosjes en 1 Javavaren.
 
Dat is complete voeding dus dat lijkt me van wel. Als je garnalen houdt wel altijd voorzichtig met plantenvoeding vanwege de metalen die erin kunnen zitten.
Zelf geef ik in de garnalenbakjes geen plantenvoeding maar ja ik heb meer enkel mosjes en 1 Javavaren.
Als je niet veel geeft, kan het dan wel?;)
Want er komen wel veel plantjes in.
 
Mijn broertje is niet echt meer met de bak bezig....
Is helemaal verwaarloosd, water verversen doet hij hiet. Waterpijl was al eens zover gezakt, dat het filter allemaal lucht hapte, en veel geluid maakte. Hij kwam toen naar mij toe, en vroeg wat er aan de hand was...:stars:

Nu moet ik zijn aquarium maar weer mooi maken, en dan gaat hij hopelijk verder met het onderhoud. Hij dacht dat alles 123 klaar was.......:juggle:

Zondag maak ik wel een foto
 

Terug
Bovenaan